קידום אתרים מקצועי כלים לקידום אתרים

הפניה 301 או תג קנוניקל ?


במה אתה מעדיף להשתמש ? האם יש מקרים ספציפיים בהם תעדיף להשתמש באחד על פני השני ?
פבל (AskPavel) - זה תלוי מאד. למרות ששניהם מבצעים פונקציה דומה מאד, עדיין יש ביניהם 4 הבדלים עיקריים שלא מאפשרים לנו את חופש הבחירה במקרים מסוימים:
  • תג קנוניקל מורה למונעי החיפוש שמספר עמודים עם תוכן זהה אמורים להיחשב בתור עמוד אחד, מבלי להעביר את הגולש פיזית לעמוד המדובר (להבדיל מהפניה 301 שמעבירה את הגולש פיזית). למרות שזה זניח, העברה פיזית עשויה לפגוע בחוויית המשתמש ולכן זה לא תמיד פתרון אפקטיבי.
  • תג קנוניקל מטפל אך ורק בסוגיות של שכפול תוכן, בעוד ש-301 לא רק.
  • תג קנוניקל ניתן ליישום אך ורק במסגרת דומיין אחד בלבד, לכן אם נרצה ליצור הפניה בין 2 דומיינים שונים, נהיה מחויבים להשתמש בהפניה 301 (לדוגמא: הפניה מדומיין site1.co.il/page ל- site2.co.il/page אפשר לעשות רק עם 301).
  • את תג הקנוניקל מגדירים בקוד עצמו של הדף ה"פעיל" (כזה שמתקבל ממנו ok200), בעוד שאת 301 ניתן להגדיר בקובץ חיצוני (.htaccess למשל) ולאו דווקא עבור דף "פעיל".
לדעתי הדרך הטובה ביותר לעשות קנוניקליזציה (תהליך בחירת ה- URL הטוב ביותר מבין מספר אפשרויות נתונות) ע"י תג קנוניקל ולא ע"י הפניה 301, היא כאשר מדובר במקרים דיפולטיביים של קוד האתר\מערכת ה-CMS, אשר גורמים לשכפול תוכן כגון: פרמטרים המועברים ב-URL, עמודי הדפסה וכו'. בעוד שבהפניה 301 אעדיף להשתמש במקרים של שינויים יזומים והפניות לדומיין אחר (מה שלא נתמך ע"י קנוניקל) כגון: שינוי URL פתאומי של דף מסוים, מחיקת דף וכו'.

עומר (SEOBoots) - אני אישית מעדיף הפניה 301 על פני שימוש בתג קנוניקל משתי סיבות:
1. כנראה שקשה להיפטר מהרגלים ישנים.
2. הפניה 301 היא הוראה מפורשת למנועי החיפוש ולא המלצה כמו תג הקנוניקל.

בנוסף עדיין לא ברור האם גם מנועים נוספים מלבד גוגל מתייחסים לתג זה. מניסיון העבר סביר להניח שגם במקרה זה יאמצו כל מנועי החיפוש את השימוש בקנוניקל בשלב כזה או אחר.

ולמרות זאת תג קנוניקל פתח בפנינו פתרונות למצבים נוספים שלא הייתה דרך לטפל בהם קודם לדוגמא במקרים של מערכות המייצרות דפים משוכפלים באמצעות פרמטרים דינאמיים אשר לא ניתן לבצע בהם הפניה 301, ביטול דפים כפולים הנוצרים כתוצאה מהצגת הדף בתצוגת הדפסה וכדומה.

סתיו (דוראן) - תג הקנוניקל משמש אותנו לפתרון בעיות של כפילות כתובות URL בתוך מערכות דינאמיות. כאשר עוברים למבנה כתובות חדש , מעבר מערכות ניהול תוכן ומעבר דומיינים אנו ממליצים להשתמש בהפניות 301.

חשוב לציין כי תג הקנוניקל הוא החבר הכי טוב שלך שאתה יודע להשתמש בו ועלול להיות האויב הכי גרוע שלך במידה ונעשה בו שימוש לא מדוייק ולכן אינני ממליץ לוובמאסטרים שאינם מקדמי אתרים ואינם מבינים את התג לעומק לעשות בו שימוש ללא הכוונה של מומחה SEO.

ישי (K) - ככלל, הפניית 301 עדיפה על פני תג קנוניקל, ולו בשל העובדה שלהפניית 301 גוגל "חייב" להתייחס ואילו לתג הקנוניקל הוא מתייחס בתור המלצה. יחד עם זאת יש מקרים בהם לא ניתן לעשות שימוש בהפניית 301, שכן קיימים הבדלים מינוריים בין העמודים, ובנוסף תמיד קיים גם הסיכון שהפניה כלשהי תישכח, ולכן השיטה המועדפת עלי היא להשתמש בהפניות 301 ולוודא בנוסף שכל העמודים מתויגים כראוי עם תג קנוניקל.

איתי (איזינט) - גם במקרה זה, יש להתאים את התשובה לסוג המקרה.

אנו ממליצים, כשאפשר וכאשר זה לא פוגע בחווית המשתמש, להשתמש בהפניית 301 מאחר ובינג ויאהו לא תומכים עדיין בקנוניקל תג ברמה של גוגל.

במקרים בהם צריך לאפשר לגולש להגיע לאותו תוכן בדרכים שונות, אבל עם זאת אנו מעוניינים לאחד את הכוח של הדפים השונים של אותה גרסה- נמליץ להשתמש בתג קנוניקל.

אופיר (קומפיוקול) - בגדול – תמיד עדיפה הפניה 301. יחד עם זאת, בשל מגוון מגבלות טכניות, בעיקר באתרים גדולים, לא תמיד ניתן, ולעתים מערכות כבדות מייצרות URL קנוני באופן אינהרנטי בשל החלפת עורכי תוכן, בניית קישורים לא נכונה ושלל סיבות נוספות.
על כן, אם אפשר ליישם 301 – ליישם. בלי קשר – תג קנוני נדרש וחובה לכל אתר בעל תכנים רבים ועשירים.

אורן (SEOIsrael) - אני מעדיף כיום כמעט תמיד להשתמש בהפניית 301. השימוש בתג קנוניקל שימושי בעיקר במצבים בהם אני חייב להשאיר את הגולש בדף עם הכתובת הבעייתית. כמה דוגמאות לכך הם דפי דפדוף (1..2..3...), גירסת הדפסה, או מקומות בהם נדרש פרמטר מיותר עבור המערכת כגון ID של המשתמש או theme.

גלעד (נקודה) - מבדיקות שעשיתי בשבועות האחרונים אני יכול להגיד שלא מצאתי הבדל בגוגל בין 301 לקנוניקל. מטעמים שמרניים אני כנראה אעדיף להשתמש ב 301 אבל זה עניין של הרגל ונוחות.

ניר שי (נירמי) - אני מעדיף להשתמש בהפניה 301 ולא בתג קנוניקל.
גוגל רואה בתג קנוניקל רק המלצה בניגוד להפניה 301 שלה גוגל נשמע באופן מוחלט.

לקריאת המשך הראיון, לחצו כאן
תוכן עניינים

מדריכים

לקוחותינו ממליצים

  • יד 2
  • אולגובס
  • כמה השוואת מחירים
  • וואלה גובס
  • דומיין דה נט
  • קוגל
  • נרשמים
  • פרידום
  • מורל צור
  • תגובות
/

מאמרים מומלצים

  • איך לנצח את גוגל ?
    ראיון בנושא קידום אתרים - בניית קישורים ומה שביניהם. איך תוכלו למצוא קישורים איכותיים לאתר שלכם ולהגיע לראש התוצאות ...
    בחירת מילות מפתח
    למילות או ביטויי המפתח שתבחרו חשיבות מכרעת על ההצלחה או הכישלון והבאת מבקרים לאתר. המטרה היא שגולשים ימצאו אתכם ...
  • החיפוש באינטרנט, לאן ?
    כיצד תתאימו את האתר שלכם לטרנדים החדשים של החיפוש בגוגל ? הצצה למגמות העכשוויות מתערוכת אסטרטגיות מנועי חיפוש בלונדון ...

צור קשר

שם
טלפון
דוא"ל
אתר
מהות הפניה
הערות
שאלות