7 טיפים קטנים לתוצאות גדולות בגוגל אדוורדס

הכוח השיווקי של גוגל אדוורדס הוא עצום. הבעיה היא שגם המתחרים שלכם יודעים את זה ואם לא תשתמשו בפלטפורמה משוכללת זו בחוכמה תגלו שמסעות הפרסום שלכם עולים לכם הרבה כסף ולא מניבים את התמורה לה ציפיתם. אספנו עבורכם 7 טיפים קלים ליישום שבכוחם לשפר פלאים את תפקוד מסעות הפרסום שלכם בגוגל אדוורדס.

  1. מיקוד גיאוגרפי נכון
    עבור עסקים שקהל הלקוחות הפוטנציאליים שלהם מוגבל לאזור מסוים בארץ, בית ספר לנהיגה למשל, חשוב מאד שהמודעות יוצגו רק לגולשים המצויים פיזית באזור הרלוונטי. אם לא נדאג למיקוד גיאוגרפי נכון אנחנו עלולים לבזבז חלק גדול מהתקציב שלנו לריק.
    עד כאן הכול ברור ובטח גם לא נחדש לכם כלום אם נכתוב שמיקוד גיאוגרפי נעשה מתוך הגדרות מסע הפרסום תחת "מיקומים". אבל כאן מגיע משהו שאולי לא ייחסתם לו חשיבות, אם תשאירו את ברירת המחדל "אנשים שנמצאים במיקום היעד שלי, מחפשים מידע לגביו או מביעים בו עניין (מומלץ)" המודעה תוצג לא רק למי שגוגל מזהים (לפי כתובת IP, חיבור לרשת WiFi, GPS או Bluetooth) כנמצאים פיזית במיקומים שמיקדתם אליהם אלא גם למי שעורכים או ערכו בעבר חיפושים הקשורים למיקומים אלו.
    לכן, כשמפרסמים מוצר או שירות רלוונטיים רק למי שנמצאים פיזית באזור מסוים חשוב לבחור בהגדרות המתקדמות למיקומים "אנשים שנמצאים במיקום היעד שלי".
  2. תזמון תוסף שיחה לפי שעות עבודה בהן יש מענה בעסק
    מעבר לבזבוז לא נכון של תקציב הפרסום שלכם, תחשבו כמה זה מרגיז ללחוץ על "התקשר" במודעה רק כדי לקבל משיבון שמודיע שאפשר להשאיר הודעה או להתקשר בשעות הפעילות וכד'. אם תתזמנו את הפעלת תוסף השיחה במודעות שלכם רק לשעות בהן אתם עונים לטלפון תקלות כאלה לא יקרו.
    כדי לקבוע מתי יופיע תוסף שיחה היכנסו לעריכת מספר הטלפון, מתקדם, תזמון ("צור תזמון מותאם אישית"). 
  3. שווקו לקהל יעד בעל תכונות דומות לאלה של קהל ברשימות שאספתם – Look alike
    שירות קידום ממומן בגוגל יכול למצוא עבורכם גולשים בעלי תכונות דומות לאלה של קהלים שאתם אספתם, ברשימת רימרקטינג למשל או אפילו מיילים מרשימת תפוצה. כדי לעשות זאת אתם צריכים להזין ל"ספריה משותפת" רשימות דוגמת "מבקרים באתר", "משתמשים באפליקציה לנייד", "כתובות אימייל של לקוחות" או "משתמשי YouTube".
    צרו מסע לרשת המדיה או לרשת החיפוש ומקדו, ב"Interests & Remarketing" לקהל יעד "Similar to . . . "

  4. הפרדת הקמפיינים לפי מכשירים( נייד ונייח) לצורך ניהול, בקרה ואופטימיזציה טובים יותר
    אמנם כברירת מחדל המודעות בקמפיין יוצגו בכל המכשירים אולם ניתן להגדיר שמודעות מסוימות יופיעו רק במכשירים מסוג מסוים (גם הופעת תוספי מודעות ניתן להגביל כך). במקום לנסות לשלוט מאותו קמפיין על מודעות שמתאימות למכשירים שונים יצירת קמפיינים נפרדים לסוגי המכשירים השונים תקל עליכם ותבטיח התאמה טובה של המודעות, ניסוחן, תוספים בהם נעשה שימוש, בידים וכד'.
  5. ביצוע רימרקטינג בחיפוש בגוגל
    אם אתם עדיין לא מנצלים את האפשרות החדשה להציג מודעות שיווק מחדש ברשת החיפוש אנו ממליצים לכם להתחיל לעשות זאת בהקדם. קל להבין את היתרון בהצגת מודעות בדף תוצאות חיפוש למי שכבר התעניין במוצר או השירות שלכם שהרי החיפוש שביצע והרקע של ביקור בעבר באתר שלכם מעיד שמדובר במי שמצוי בשלב מתקדם של ביצוע רכישה או לפחות אינטראקציה בדרך להפוך לקוח.צרו רשימת RLSA (Remarketing List for Search Ads). ברגע שזו מונה לפחות 1000 גולשים, המינימום הדרוש כדי לבצע רימרקטינג לרשת החיפוש (לעומת 100 בלבד לשיווק מחדש ברשת המדיה), הקימו מסע המוגדר ל"רשת החיפוש בלבד – כל התכונות" או "רשת החיפוש בלבד – מודעות דינמיות" ומקדו אותו לרשימת RLSA שיצרתם. לחילופין, ניתן להוסיף שיווק מחדש לרשת החיפוש למסעות קיימים מן הסוג הנ"ל. במודעות תוכלו להיות יצירתיים ולנסח אותן כך שיתאימו למי שאתם יודעים שכבר התעניין בעבר במה שיש לכם להציע.

 

  1. מזערו קליקים בטעות על מודעות ובאנרים המוצגים על מסכי סמרטפונים וטאבלטים
    כל מפרסם אדוורדס חושש מהם, קליקים בשוגג על מודעות המוצגות על מסכי טאץ', סמרטפונים וטאבלטים.
    כולנו מדמיינים ילדים שלוחצים במקרה על המודעה שהופיעה על המסך ונאנחים כשאנו חושבים על כמה כל קליק מיותר כזה עולה לנו. קשה מאוד למנוע הקלקות כאלה אבל אם תגדירו ב"אי הכללות של הקמפיין" את השורה com המודעות שלכם לא יופיעו באפליקציות חינמיות.

 

  1. אי הכללה של אפשרויות קטגוריה של אתריםאתם מפרסמים מוצר/מותג שעלול לפגוע ברגשות ציבור מסוים? למותג שלכם יש מוניטין ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם להופיע באתרים בעלי תוכן מסוים?בכל קמפיין רימרקטינג או GDN גוגל מאפשרים לכם לבחור באילו קטגוריות של אתרים אינכם מעוניינים שהמודעה שלכם תופיע.

 

ועוד משהו- אי אפשר להפריז בחשיבותו של עמוד נחיתה מעולה
יש עוד אינספור טיפים שאפשר להזכיר המיועדים לכוון את מסעות האדוורדס כך שיניבו את מספר הקליקים הרלוונטיים הגדול ביותר במסגרת התקציב, אבל חשוב מאוד לזכור שחייבים דף נחיתה מעולה כדי להמיר את הקליקים לפניות, רכישות, הורדת אפליקציה או כל פעולה אחרת שאתם מעוניינים שהגולשים יבצעו.
עיצוב דפי נחיתה טובים היא תורה בפני עצמה, נזכיר כאן רק את העקרונות המרכזיים:
שלבו ביטויי מפתח בטקסט ולא בתמונה (כדי שגוגל יוכל לקרוא אותם, וכך יעלה "ציון האיכות" של ביטויי המפתח והמחיר שתידרשו לשלם לקליק יפחת בהתאם). עצבו את העמוד כך שיהיה נוח לשימוש, רספונסיבי וללא גלילה. מקמו את האלמנטים השונים נכון, טופס צור קשר נגיש, הנעה לפעולה קופצת לעיין וכד'. זכרו, יש לכם וודאי הרבה מה לומר אודות השירות או המוצר שאתם מציעים אבל לאף אחד אין כוח לקרוא הרבה טקסט לכן השקיעו ביצירת סלוגנים חכמים והעברת מסרים בצורה ויזואלית, ידידותית, משעשעת ונעימה.

 

המאמר נכתב ע"י יואב מנדלסון, מנכ"ל חברת seone.
יואב הינו יזם מנוסה ומומחה לשיווק בדיגיטל ובעל למעלה מ- 15 שנות נסיון בתחום.

השארת תגובה