איך יוצרים תוכן מעולה לאינטרנט?
היום נדבר על נושא חשוב והוא- כתיבת תוכן מעולה. שומעים את זה כל הזמן: מה צריך כדי להשיג דירוגים גבוהים יותר? – תוכן מעולה; מה צריך כדי שהאתר ייכנס לאינדקס של מנועי החיפוש – תוכן מעולה; מה צריך כדי שהתנועה לאתר תגבר? – תוכן מעולה; מה צריך כדי למשוך את תשומת הלב של אתרי רשתות חברתיות? – תוכן מעולה!
אז בואו נגלה מה הופך תוכן למעולה? נתחיל עם ארבעת אבני הפינה- נושא מעניין, עיתוי, איכות ותגובת הקהל:
1. נושא מעניין – כדי ליצור תוכן מנצח, יש לכתוב באופן מעורר עניין. ניקח למשל נושא משעמם במיוחד, כמו: מכשירים לבית. מי יכול לגלות עניין בנושא כזה? הרי לאף אחד לא אכפת…
אבל…. מה אם הייתם יוצרים תוכן אינטליגנטי, תוכן חכם יותר, תוכן מעורר השראה? נושאים שיעניינו את הגולשים שלכם בסגנון: איך ניתן לחסוך כסף בעת שימוש במכשירים ביתיים? כולם הרי אוהבים לחסוך כסף! או נושא כמו- טכנולוגיה עתידית: איך רובוטים ישתלטו בעתיד, ואיך נוכל להרים טלפון למקרר ולתת לו הוראה להפשיר את העוף הקפוא… נושאים אחרים יכולים להיות- סקירת המחירים הנמוכים ביותר או הביצועים הטובים ביותר של מכשירים ביתיים. Wisebuy ו- Zap עושים בהקשר הזה עבודה נהדרת. Rest עושה את זה עבור מסעדות, AllJobs עושה את זה עבור דרושים.
באיזה מכשירי חשמל משתמשת נינט, אני בטוח שזה יביא לכם המון קישורים. בקיצור אתם הופכים את הנושא מעניין לשוק שלכם והצרכנים יריעו לכם (עוד על זה בהמשך).
2. עיתוי – כל נושא/מגמת שוק מעוררים רמת התעניינות המשתנה על פני ציר הזמן. לאורך תקופה קיימת דרישה לתוכן על הנושא בדרגה X, בנקודה מסוימת, בעיקר בנושאים מעניינים, הדרישה הזו הולכת וגוברת. בדיוק בשלב הזה, ייכנסו לתמונה כל המתחרים שלכם! לכן עליכם להגיד את מה שיש לכם להגיד בעיתוי בו ההתעניינות נמצאת לפני שיאה. אם תחכו יותר מידי זמן, תהיו רק קול אחד מתוך רבים ולא תצליחו לקבל תשומת לב או קישורים נכנסים. הרבה יותר קשה להתחרות בשוק בו ההיצע גדול. לכן, טוב תעשו אם "תשמיעו קול" לפני שהביקוש מתחיל לנסוק מעלה.
3. איכות – ישנם שלושה מרכיבים הקשורים לאיכות התוכן המוצג באתר:
עיצוב– רמת העיצוב הנדרש משתנה מאתר לאתר, בהתאם לענף בו אתם פעילים, ולהעדפות הקהל. אם אתם שייכים לענף האינטרנט למשל, יהיו מקרים בהם יידרש לכם עיצוב מתוחכם.
גוגל הוא דוגמא לעיצוב פשטני שהקהל מתחבר אליו בתחום החיפוש, ולעומתו אפשר למצוא אתרים עם עיצוב מתוחכם יותר דוגמת סרט שמדבר אל הקהל שלו.
כתיבה– מחקרים בנושא קריאת בלוגים מראים שאיכות הכתיבה היא מה שיוצר תנועת מבקרים, מה שמשאיר אותם באתר, ומה שמשפיע באופן כללי על התעניינות הקוראים בתוכן שלכם.
מחקר– אם תקפידו על עריכת מחקר (באינטרנט למשל), ותשקיעו מאמץ בכתיבת התכנים שלכם, תצליחו ליצור תוכן איכותי יותר מזה של המתחרים שלא ממש טורחים לבדוק מה קורה בשטח.
4. תגובה רגשית מצד הקוראים – תוכן איכותי לא קיים בתוך חלל. תוכן איכותי קיים כיון שישנו קהל שמתעניין בו! כדי ליצור תגובה רגשית בקרב קהל הקוראים, יש להבין את הקהל, להיות חלק ממנו, ולהרגיש את מה שהקוראים מרגישים. עליכם להבין לעומק מה חשוב באמת ללקוחות שלכם בין אם אתם בענף הנדל"ן, ענף המכשור הביתי, או כל ענף אחר. באפשרותכם לעשות תחקיר בעזרת בדיקת המתרחש בבלוגים, פורומים, או אתרי רשתות חברתיות.
אם למשל תגלו שמה שהכי חשוב כרגע לקהל היעד הוא השוואת מחירים, תנו לקוראים את זה! באופן כזה, יקבלו כולם את מה שבאמת רצו.
אמרנו שהתוכן צריך להיות מעניין – איך עושים את בפועל?
לא ממש משנה אם אתם מפרסמים בלוג, מעלים אתר חדש או פונים לקהל שלכם באמצעות תוכן כתוב בכל זירה שבה הוא נמצא, הפוטנציאל שלכם להצליח תלוי בגורם מרכזי אחד: היכולת שלכם לעורר עניין.
איך עושים את זה? הנה הסוד: מה שעובד בחיים האמיתיים, עובד גם באינטרנט. לפניכם כמה שיטות בדוקות לתפוס את תשומת הלב של הגולשים החמקמקים:
- אל תהיו צודקים – תמיד אפשר ללכת "לפי הספר", ולעשות את הדבר הצפוי. אבל אם ככה עושים כולם, מה יגרום דווקא לכם לבלוט? לפעמים, השיטה להצליח היא לשבור את הכלים, לתקוף את הנושא מזווית שונה, ללכת נגד הזרם. מה יותר מעניין: מה שקורה על הבמה, או האינטריגות שמתרחשות מאחורי הקלעים?
- אם יש לכם אומץ לומר את הדבר ה"לא" נכון, (לדוגמא) לא תוכלו למצוא דרך טובה יותר מזו לעורר עניין.
- תהיו "סופר" צודקים – מומחים לתחומכם? הוכיחו זאת! אם אתם רוצים להיות צודקים, עליכם לגרום לגולשים להבין שאין בקיאים יותר מכם בענף בו אתם פעילים. פרסמו מאמרים מקצועיים, הפנו למקורות מידע מהימנים ברשת, הביאו סיפורי לקוח הממחישים כיצד אתם מסוגלים להתגבר על כל בעיה – שכנעו את הגולשים שאתם הטופ של הטופ.
- תצחיקו – החיים קשים! תנו לגולשים שלכם משהו שיגרום להם לצחוק. כולנו זוכרים בחיוך את ליצן הכיתה (או את משה מ"הישרדות"…). מה סוד הקסם שלו? כשכולם בכיתה כמעט נרדמים מרוב שעמום, זורק ה"ליצן" איזו התחכמות שגורמת למורה לשלוח אותו למנהל, ולכל התלמידים להתעורר לחיים.
- אם אתם רוצים אתר מצליח, אמצו את תפקיד ליצן הכיתה. באינטרנט, אף אחד לא ישלח אתכם לעמוד בפינה…
- ספרו סיפור – צ'יזבטים מסביב למדורה, סרט שובר קופות, ספר רב מכר -המשותף לכל אלה הוא: סיפור טוב. אין כמו סיפור טוב כדי להפוך לשיחת העיר (או האינטרנט). יש לכם סיפור ייחודי שאין לאף אחד אחר? ספרו אותו!
- תנו לגולש אקמול – הרבה מאד פעמים הגולש פשוט מחפש פתרון לבעיה ספציפית שדורשת מבחינתו פתרון מהיר. בדיוק כמו בזמן כאב ראש- הדבר היחיד שמעניין אתכם באותו רגע הוא – נכון מאד… – אקמול! אם אתם מציעים מוצר או שירות שנותנים מענה לצורך ספציפי, תנו לגולש את האינפורמציה באופן תמציתי וענייני. שלא ייקח בטעות כדור אחר…
- הבריקו במילים – מעטים מאד מצליחים לבטא היטב את מה שבאמת התכוונו לומר. אם אתם נמנים על אלה שמצליחים למצוא תמיד את המילים הנכונות ולרתק את כל מי שמקשיב לכם; אם יש לכם את היכולת לקחת רעיון ולבטא אותו בכתב באופן מושלם: נצלו את הכישרון הזה לטובתכם גם באינטרנט!
- עקבו אחר חדשות הענף – שיטה מנצחת ליצירת עניין, היא להיות הראשונים לפרסם ידיעות הקשורות לתחום פעילותכם. מקצוענים אמיתיים יהיו הראשונים לדעת מה קורה בענף, ומה צופן העתיד. יותר מזה: העזו לצפות את העתיד בעצמכם! אם אתם נחשבים מומחים לתחומכם, אנשים יקשיבו. וגם אם יהיה מי שייצא נגדכם- אז מה? כמו שכבר אמרנו, לא תמיד משתלם להיות צודק…
- בחרו בתמונה המושלמת – ישנו טריק אחד שתמיד עובד – מעל שלטי חוצות, על מסך הטלוויזיה, על עטיפות מגזינים, וכן, גם באינטרנט: תמונת אישה חצי עירומה! (או לגמרי עירומה- נראה אתכם לא מקליקים) תמונה כזו מושכת את תשומת הלב של כולם- גברים, וגם נשים. יש לכם "חשיפה"? זהו תירוץ מצוין לשים תמונת עירום. אבל גם אם אתם יותר סולידיים, עדיין יש מקום (ומספיק דרכים יצירתיות) להשקיע מאמץ באיתור התמונה המושלמת שתיצור עניין נוסף במה שכתבתם. זה בהחלט שווה את התוצאה.
כתיבה שיווקית (קופירייטינג) עבור מנועי חיפוש
למילים יש כוח ! ולא רק למילים עצמן אלא גם לדרך השימוש בהן.
בעת שיחה בע"פ, יקבל תוכן המשפט משמעות מיוחדת באמצעות שימוש באינטונציה ובחירת המילים הנכונות. מרכיבים אלה ברי חשיבות גם שמדובר בטקסט כתוב – ניסוח מדוייק, בחירה נכונה של מיקום המילים במשפט וסגנון לשוני מלוטש – כל
אלה יבטיחו שהמסר יעבור.
אבל זה רק בלוג
יש לכם אתר אינטרנט/ אתר עסקי? שמעתם שבלוג הוא דרך מצוינת לקדם את האתר ולגרום לדירוגים שלכם לעלות?
אם אתם שואלים איך אתם יכולים לגרום לבלוג שלכם למנף את העסק עלי לומר שזה לא עד כדי כך פשוט, ולא מסתכם רק בהעלאת טמפלייט של וורדפרס לאתר, וקבלת קישורים באופן אוטומאטי לפוסטים שתפרסמו.
מצד שני גם לא מדובר בתורה מסיני, מצורפות בהמשך כמה אסטרטגיות שיגרמו לזה לקרות:
1. שם הדומיין המומלץ ביותר עבור הבלוג הוא: www.yoursite.co.il/blog
זוהי הנוסחא המומלצת כיון שמנועי החיפוש מייחסים "כוח ואמון" לשם הדומיין, שעובר בירושה לתיקיות תחת הדומיין, אבל לא בהכרח מועבר לסאב-דומיין (sub-domain). באופן כזה יעבור כוח לבלוג מהדומיין הראשי. סיבה נוספת לבחירת תיקייה על פני סאב-דומיין היא שהאתר שלכם "ייהנה" מכל מה שמתפרסם בבלוג. במקרה של סאב-דומיין האתר ייהנה מהחומרים בבלוג רק במידה ותהיה הקפדה על קישוריות פנימית נכונה. בקיצור למה לקחת סיכון העדיפו תיקייה עבור הבלוג שלכם.
2. יש לשמור על מבנה הקישורים והניווט של האתר גם בבלוג-
נניח שבאתר שלכם כולל הסרגל העליון הפנייה לקטגוריות האלה: דף הבית, מוצרים, אודות החברה וכו'- שמרו על אותו המבנה גם בבלוג. תנו לגולשים אפשרות להגיע ממנו לכל הקטגוריות באתר; אל תסתפקו, למשל, רק בהפניה לדף הבית. להיפך- הוסיפו לסרגל הקטגוריות של האתר קישור לעמוד הבלוג. זה לא שפתאום צץ לו אצלכם בלוג. הבלוג הוא חלק מהאתר!
דוגמא ליישום ההמלצה הזו אתם יכולים לראות ב- MOZ.
3. ואפשר גם למכור, אבל בעדינות-
אתם יכולים לשווק את המוצרים שלכם באמצעות הבלוג. אבל… השתדלו לעשות זאת באופן מעודן. אל 'תמכרו' באמצעות תוכן הפוסטים; ואל תעבירו מסר מכירתי אלא כאשר הוא רלוונטי. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא להוסיף מתחת לפוסט (במסגרת עיצובית נפרדת) כמה משפטים שיעבירו את המסר. זו יכולה להיות פרסומת שכוללת תמונה + סלוגן שיווקי. העיקר שלא תוסיפו בתוך הפוסט עצמו לינק למוצר שלכם, ותחזרו ותכתבו: קנו את המוצרים שלנו, קנו את המוצרים שלנו, קנו…..
4. כדאי לפזר תוכן איכותי בין האתר והבלוג-
במקום להגביל את האתר רק לתכנים הקשורים בחברה, ואת הבלוג לתכנים שנועדים למשוך אליכם לינקים, עשו ערבוב: שבצו באתר קטגוריית מאמרים, הוסיפו לבלוג דיאגרמות שמהן יהיו קישורים לאתר, הוסיפו לאתר קטגוריית סרטוני ווידאו… אם רוב הקישורים שאתם מקבלים יהיו לבלוג (ולא גם לקטגוריות אחרות באתר), יתייחס לזה מנוע החיפוש כך: אולי יתר הדפים באתר לא שווים דירוג… הרי כל התוכן האיכותי נמצא בבלוג!
5. הבלוג הוא אמצעי למשוך קישורים-
הדרך לעשות זאת, היא לכלול בפוסטים את מילות המפתח הרלוונטיות. אלה הן אותן מילים, שימשכו קישורים אל הפוסטים שלכם. כדאי שהן יהיו בולטות, ויופיעו בגם בכותרת של הפוסט.
ודבר נוסף- רצוי להוסיף בפוסט קישורים אל עמודי האתר שלכם, במיוחד אם הם לא מופיעים בסרגל העליון, כפי שהזכרתי קודם (סעיף 2). הוסיפו אותם בתוך הפוסט, או בתפריט צד.
האם באמת ניתן להפוך את הבלוג למנוע צמיחה של העסק?
1. למרות שיש לי כניסות, אנשים לא מגיבים בכדי שאוכל לקבל פידבקים. למה? ומה אפשר לעשות?
2. הקוראים שלי היום הם לקוחות בלבד. מאחר ולא מדובר בתוכן שאפשר ליצא אותו לאתרים כמו מאמרים, איך אפשר לקדם וויראלית את הבלוג?
3.בחצי השנה שעברה מאז הוקם האתר שלי נכנסו אליו מאות גולשים, אולם אף אחד מהם לא יצר קשר עם החברה. ידוע לי שחברות רבות יכולות לקדם את האתר במנועי החיפוש, אך האם יש יועצים טובים שיגרמו לגולשים ליצור קשר עם החברה?
רוהיט ברגבה כתב פוסט על "5 כללים לשיווק ויראלי", שהפך עם הזמן ע"י שיתוף הקהילה למסמך בן 16 סעיפים שיכול לתת קריאת כיוון בכל מה שקשור לויראליות. בלי כל קשר – כאשר רוצים לגרום לאנשים להגיב – אחת הדרכים הטובות היא לעורר קונפליקט, רגש, דעה שיעשו לקורא סוג מסוים של "כאב בטן" עד כדי כך שירצה להגיב (חיובי או שלילי).
חשוב לזכור כי יתכן שאופן הכתיבה שלכם אינו "מושך תגובות" או שקהל הקוראים שלכם אינו מהסוג המגיב. אם מדובר באופציה השנייה, יכול להיות שהמדיה הכתובה פחות רלוונטית עבורכם וזה בסדר.
לגבי השאלה השנייה קידום ויראלי הוא למעשה חיבור בין שני תחומים שונים: קידום אתרים ושיווק ויראלי.
קידום אתרים עוסק בשיפור האתר/ בלוג, השגת קישורים רלוונטיים ושאר פעולות, שנועדו להביא את האתר שלך לראש התוצאות. לעומתו שיווק ויראלי אינו מקדם את האתר אלא מקדם את המסר שלך – או אם תרצו הפצת התוכן שלכם לאנשים
רבים.
את חשיפת הבלוג שלכם למנועי החיפוש תוכלו לעשות באמצעות השגת קישורים אליו מאתרים מהתחום, הפצת תכנים באמצעות פודקאסטים ו/או RSS (שלא תורם משמעותית לקידום אבל יביא לך גולשים), שיתופי פעולה ועוד.
אם כוונתכם להפצה ויראלית תחשבו על משהו שאתם הייתם רוצים להעביר לחברים ועשו אותו. בנוסף, אני מאוד מאוד ממליץ להיכנס לבלוגים שאתם קוראים בקביעות (ואם לא,אז הגיע הזמן), ולהביע את דעתכם. יתכן שתצליחו לגרום לבלוגר עצמו לפנות אליכם או לקוראים שלו שיאהבו את התגובה שפרסמתם, כך ניתן להגדיל את הסיכוי שיגיבו בעתיד בבלוג שלכם.
אם כבר הגעתם למצב שבאתר ביקרו מאות גולשים, הבעיה היא אינה בהכרח בעיית קידום.
תיתכנה כמה אפשרויות:
א. בעיית שימושיות- האתר אינו מעוצב בצורה "ידידותית"; קיים קושי של הגולשים לאתר אינפורמציה רלוונטית עבורם; קושי בשימוש בטופס ה- "צור קשר" (בהנחה שקיים).
ב. בעיית תוכן/ הצגתו- הטקסטים באתר אינם נותנים מענה לשאלות שהגולשים מצפים לקבל תשובות עליהם; התשובות ניתנות, אך אינן "קופצות" מתוך הטקסט; הסגנון בו כתובים הטקסטים אינו מעניין/קולח/תמציתי; יתרונותיה של החברה (מה שמבדיל אותה מאחרים) אינם מוצגים.
ג. הגולשים המגיעים לאתר אינם (ברובם) לקוחות פוטנציאליים, כיון שהם מחפשים משהו אחר… שאל את עצמך: אילו מילות מפתח יחפשו לקוחות פוטנציאליים במנוע החיפוש, והאם הן "משובצות" בטקסטים של האתר.
תוכן משוכפל זה כואב!
סוגיית התכנים המשכפלים דורשת התייחסות מיוחדשת וזאת למרות שהדעה הרווחת בקרב מומחי SEO רבים היא שלא קיים משהו כמו עונש על תוכן משוכפל. כעיקרון, התפיסה הזו נכונה, אך קיימים כמה יוצאי דופן. במילים אחרות, עונשים על שכפול תוכן כן קיימים במקרים מסוימים, ואת המקרים האלה נסקור בפוסט זה.
התפיסה המקובלת לגבי שכפול תכנים
התפיסה המקובלת על מקדמי אתרים, נכונה בדרך כלל. ואלה עקרונותיה:
1. ניתן לשכפל תכנים בתוך האתר, או על פני אתרים שונים.
2. עמוד תוכן עשוי להיחשב כמשוכפל גם כשאינו זהה לחלוטין למקור.
3. מנוע החיפוש מעוניין להפנות לגרסא אחת בלבד של 'יחידת' תוכן מסוימת. הסיבה לכך היא שאם גולש שמקבל תוצאות חיפוש מופנה למאמר מסוים, סוקר אותו, מחליט שאינו רלוונטי עבורו, ואז חוזר לתוצאות החיפוש ומופנה לאותו המאמר (בכתובת אחרת)- הרי שהעותק של אותו הטקסט לא תרם לגולש.
לכן, מנועי החיפוש מפעילים פילטר. עד כאן, הכל טוב ויפה. עכשיו, בואו נבחן את ההשלכות:
1. הרובוטים של מנועי החיפוש (הזחלנים) מגיעים אל האתר שלכם כשהם מצוידים ב"תקציב" זחילה, הקובע בכמה עמודים הם יזחלו. בכל פעם שהם נכנסים לעמוד משוכפל (עמוד שיסונן מתוך תוצאות החיפוש), גרמתם להם לבזבז חלק מהתקציב שעומד לרשותם. זאת אומרת שפחות מהדפים "הטובים" שלכם יזכו לביקור הזחלנים.
2. קישורים לעמודים שבהם מופיע תוכן משוכפל מייצגים בזבוז של הכוח המסופק ע"י אותם קישורים. עמודים כאלה עשויים לקבל דירוג (Page Rank), או כוח מקישורים נכנסים, אך כיון שזה לא יעזור להם להיכלל בתוצאות, כוח הקישורים הזה מבוזבז.
3. ולבסוף, שום מנוע חיפוש לא מציע את האלגוריתם לפיו הוא קובע איזו גרסת תוכן תהיה זו שתוצג (מבין העמודים המשוכפלים). במילים אחרות, אם מנוע החיפוש מגלה שלושה עותקים של אותו התוכן, לא ניתן לדעת אילו שתי גרסאות הוא יסנן, ואיזו גרסא יציג. האם זה משתנה בהתאם לשאילתת החיפוש?
השורה התחתונה היא, שישנה סבירות שמנוע החיפוש לא יעשה מה שציפיתם ממנו לעשות.
אני מאמין שגם אם הנתונים הנ"ל מעוררים כמה נקודות לדיון בקרב מקדמי אתרים, רובם יסכימו לַעקרון. ועכשיו, אעלה כמה בעיות שנגזרות מהמודל הזה.
בעיה מספר אחת
בהתייחס לסעיף 3 ברשימה למעלה. למשל, יתכן ובאתר שלכם מופיעים דפי מוצר לצד גרסאות להדפסה של אותם הדפים. מנוע החיפוש עשוי לבחור בגרסא להדפסה כגרסא שיציג בתוצאות החיפוש. מצב כזה קורה לפעמים, והוא קורה אפילו אם המדובר בעמוד שיש לו פחות כוח מלינקים ושידורג במיקום פחות גבוה מזה שהיה מדורג בו דף המוצר הראשי.
נתקלתי במצב כזה אצל אחד הלקוחות. הפתרון היה להפוך את הקישורים שהפנו אל גרסאות ההדפסה לקישורים שלא ניתן לעקוב אחריהם (nofollow), ובנוסף, לא לאנדקס את הדפים האלה (noindex). כשהפתרון הזה יושם, המצב השתפר בהרבה.
באופן רשמי, שום עונש לא הוחל על הלקוח הנ"ל. אבל הבחירה של מנוע החיפוש להציג ברשימת התוצאות עמוד איכותי פחות, הייתה בחירה שבעצם היוותה עונש.
גרסא נוספת של אותה התופעה מתקיימת כשנעשית סינדיקציה של תוכן (פרסום על ידי צד נוסף).
הבעיה היא שמנוע החיפוש עשוי "להעיף" את העותק המקורי של המאמר מהתוצאות, לטובת הגרסא בה משתמש האתר שנותן למאמר פרסום נוסף. וזה קורה. הפתרון למצב הזה, מלבד השימוש ב- noindex עבור העותק בו משתמש הצד השני, הוא הוספה של לינק מהעותק הנוסף, חזרה אל המקור המופיע באתר שלכם. מנועי החיפוש כמעט תמיד מפרשים זאת נכון, ונותנים יתרון לתוכן המקורי.
גם כאן, "רשמית" לא הופעל שום עונש, אבל זה בהחלט הרגיש ככה…
סיטואציה של ענישה ממשית
הדוגמאות שתוארו לעיל, אינן סיטואציות של ענישה ממשית, אבל בעלות אותו אימפקט- דירוגים נמוכים יותר בתוצאות מנועי החיפוש. אך ישנם מצבים, בהם מיושמת ענישה של ממש.
קידמתי אתר שקיבץ תכנים ממספר רב של מקורות (אלפי אתרים אחרים). למעלה מ- 60% מהתכנים של אותו האתר היו תכנים שניתן היה למצוא במקומות אחרים. הערך המוסף של האתר היה בחלוקה לקטגוריות ייחודיות, בארגון התכנים, ובהוספת אינפורמציה לגבי כל אחד מהמקורות.
האתר הזה הצליח מאד לאורך הרבה שנים. ואז קרס. תנועת המבקרים באתר צללה אל מתחת ל- 20% בהשוואה לכמות הכניסות הגבוהה שנרשמה בעבר. רוב הדפים הופיעו באינדקס המשני של גוגל (בימים שעוד אפשר היה לדעת באופן ויזואלי אילו דפים הם ב- supplementals), ודורגו במיקומים נמוכים יותר אפילו מאתרים שהעתיקו את התוכן מהם. המצב היה רע.
הצלחנו לשקם את האתר, ולהעלות את מספר המבקרים בו לחצי ממה שהיה בעבר. כל מה שעשינו, היה להפחית באופן משמעותי את כמות התוכן המשוכפל. באופן כזה, הצלחנו לא לחרוג מסף התוכן המשוכפל שמציב גוגל, ולגרום למנוע החיפוש להתייחס שוב לאתר באופן חיובי.
לסיכום הסוגיה, ישנם מצבים בהם האופן בו בוחר מנוע החיפוש איזו גרסת תוכן להציג, מהווה, בפועל, עונש.
מבחינת מנוע החיפוש אין המדובר בענישה, אך מבחינת בעל האתר – כן.
ללא קשר לאופן בו מסתכלים על זה, אלו הם מצבים שכדאי להימנע מהם, כיון שהם פוגעים באתר.
בנוסף לכך, עונשים אמיתיים על תוכן משוכפל אכן קיימים. יתכן והמדובר במקרים קיצוניים, אבל הם בהחלט מתרחשים.
מרגישים שאתם לא יכולים לכתוב, פנו לכותבי תוכן מקצועיים
האינטרנט בנוי על תוכן. תוכן איכותי הוא הנכס האמיתי של אתר אינטרנט מצליח. רק מילים שעובדות מעבירות את המסר, בונות את המותג, מניעות לפעולה.
האם המילים שלכם עובדות בשבילכם ?
אתרים לפרסום מאמרים באינטרנט
פרסום תכנים הכוללים קישורים באתרי מאמרים הפכה להיות פרטיקה לא מומלצת לאחר עדכוני פנדה של גוגל. אם בכל זאת ברצונכם לפרסם את התכנים שלכם באתרים מסוג זה, מצורפת רשימה של המובילים בתחום: