מנוע חיפוש – גוגל

גוגל הוא המנוע המרכזי היום ברשת נוטה לייחס חשיבות גדולה לאתרים המקשרים אליך ומציב פרמטרים נוקשים יותר על מנת להיכנס לאינדקס. בכך הופך גוגל קשה יותר ברמת קידום אתרים ממנועי החיפוש האחרים יאהו ו- Bing.

ארגז החול של גוגל

באתרים חדשים לחלוטין או אתרים שעברו שינויים גדולים דוחה גוגל את הכנסת האתר לאינדקס שלו לתקופה של 6 עד 8 חודשים. בתקופה זו, הידועה כ"ארגז החול" של גוגל, הדירוג של האתר יהיה נמוך יחסית וגוגל יציג (אם בכלל) מעט דפים ממנו.

כאשר גוגל מוצא אתרים חדשים או אתרים שעברו שינויים מסיביים, הוא שם את הדפים בתוצאות לשאילתות חיפוש בדרגת חשיבות נמוכה. בשלב הבא מוציא גוגל את הדפים מתוצאות החיפוש שלו למשך מספר חודשים.
למרות שמנועי חיפוש אחרים כן מציגים את האתר גוגל עשוי שלא להציג אותו לחלוטין (לפעמים מציג אותו בשאילתות חיפוש מסוימות, לדוגמא עבור שם החברה).

מטרת התהליך היא לעודד וובמסטרים להציג באתר שלהם תכנים טובים במקום לבנות אתרי רשת (מספר אתרים המקשרים האחד לשני למטרות העלאת הדירוג). הדחייה בהכנסת אתרים חדשים לא מאפשרת להגיע לדירוג גבוה בגוגל באמצעות אתרי לווין קטנים שכל מטרתם היא לקשר לאתר המרכזי.

מה עלינו לעשות בארגז החול ?

אם אתם בעלי דומיין חדש הציגו אותו בפני גוגל במהירות האפשרית ע"י קישור מאתר אחר בזמן שאתם עדיין מפתחים את האתר. ככל שתקדימו את ביקור העכביש של גוגל בדף הבית שלכם תוכלו לצאת מארגז החול מוקדם יותר. מעבר לזאת יש לדאוג לאופטימיזציה,
קישורים טובים ותוכן.

מדוע מוכנסים אתרים קיימים לארגז החול של גוגל ?

תשובה לשאלה זאת ניתן להוציא מהבקשה לפטנט על מדד ה-Page Rank. גוגל מניח כי שינויים מסיביים בדף יכולים לנבוע משינויי בעלות. המשמעות מבחינתו היא שכל הדירוגים, הקישורים היוצאים והנכנסים הקודמים לא רלוונטיים לבעלים החדש. בנוסף מציין המסמך כי ריבוי קישורים בפרק זמן קצר בדף מסוים עשוי להצביע על ספאם או על כך שהאתר הפך להיות אתר מרחף.

במידה וגוגל מאתר מקרים כאלה הוא בודק ממה נובעים השינויים ועשוי להכניס את
האתר לארגז החול שוב כאילו שהיה אתר חדש עם כל המשתמע מכך (הוצאה מהאינדקס, דירוג נמוך וכו').

מדד Page Rank

על מנת לדעת כיצד מדורגים האתרים השונים ע"י מנוע החיפוש גוגל, ניתן להוריד ולהתקין על המחשב את סרגל הכלים של גוגל מהכתובת: https://toolbar.google.com. לאחר התקנת הסרגל ניתן לראות עבור כל דף בו אתם נמצאים מהו הדירוג שגוגל נותן לאותו הדף לפי מדד Page Rank. המדד נותן ציון בין 1 ל- 10 לכל דף בעיקר לפי הפופולריות שלו (מספר הקישורים מאתרים אחרים ואיכותם) ושכלול מספר גורמים נוספים שגוגל לא מוכנים לחשוף.

גוגל הגישה בקשה לפטנט על שיטת ה- Page Rank ומן הבקשה ניתן להקיש מהם אותם גורמים נוספים המשפיעים על הדירוג במנוע:

  • תדירות השינויים בדף.
  • היקף השינויים – שינויים קטנים או גדולים.
  • שינוי במשקל מילות המפתח.
  • מספר האתרים החדשים המקשרים אל הדף.
  • שינוי בטקסט של הקישורים לדפים אחרים (בין תגי <a></a>).
  • כמות הקישורים מדף בודד לאתרים בעלי דירוג נמוך (בודק האם מדובר בשיתוף פעולה בין אתרים המקשרים בינם לבין עצמם ברשת רק לצורך העלאת הדירוג).

יש המאמינים כי הציון בסרגל הוא כלי שיווקי של גוגל וכי הוא נקבע ע"פ פרמטרים פנימיים של גוגל בלבד. בכל מקרה הציון בסרגל הכלים לא אמור להיות השיקול המרכזי בהחלטה האם להחליף קישורים עם אתר כזה או אחר – יתכן שהציון נמוך היום אבל בעתיד כשהוא יהיה גבוה אותו אתר עדיין יקשר אליכם בזמן שאחרים יתחננו לקבל בו קישור.

בדיקת PageRank עתידי

אחת למספר חודשים מתבצע עדכון PageRank לאתרים (Google Toolbar). בין עדכונים יהיה ערך ה- PageRank בסרגל הכלים זהה בכל מרכזי המידע השונים של מנוע החיפוש (Google DataCenters), אבל בזמן עדכון ייתכנו ערכים שונים. למציאת ערכים אלה, המהווים הצצה ראשונה לדירוג החדש של הדף בכתובת ה- URL המסוימת שבדקתם, תוכלו להשתמש בכלי המצורף בהמשך.

הקלידו את כתובת ה- URL שברצונכם לבדוק בתיבת הטקסט ולחצו על כפתור "Check". התוצאה המתקבלת היא ערך ה- PageRank לכתובת במרכזי המידע השונים של גוגל: כלי לבדיקת Future PageRank בחסות SEO Chat

אחד הצעדים בהם נקטה גוגל על מנת לצמצם את תופעת מכירת/ קניית קישורים, על בסיס מדד ה- PageRank הנראה בסרגל הכלים שלה, היא הפרדה בין הערך הניתן לצפיה בסרגל לבין הערך האמיתי. גם כאשר מתעדכן המדד בסרגל, אחת למספר חודשים, הוא אינו משקף את הערך האמיתי של הדף אלא את הערך שהיה רלוונטי לפחות חודש לפני העדכון. אם תרצו לדעת מהו ה- PageRank האפקטיבי של האתר שלכם תוכלו להיעזר בכלי לבדיקת PR אפקטיבי על מנת לקבל הערכה מקורבת.

כלי לבדיקת Page Rank עתידי / אמיתי

מאחר והערך הנצפה של ה- PR בסרגל הכלים של גוגל לעולם אינו משקף את הערך האמיתי, אנחנו יכולים לקבל החלטות שגויות על החלפת קישורים או לרכוש קישור לא איכותי.

לשם כך אנחנו מצרפים את הקישור לכלי הבא, הנותן הערכה מקורבת למדד ה- PR האפקטיבי של דף מסוים.

מהם הנתונים אותם תוכלו לראות בכלי ?

הנתון הראשון הוא כמובן כתובת הדף אותו בודקים, שלאחריו מדד ה-PR הנצפה, מדד ה-PR האמיתי, מידת הדיוק של הכלי וכמות הקישורים הנכנסים לדף שבדקתם.

איך כל זה עוזר לי ?

ובכן כפי שכבר ציינו הכלי יכול לעזור לכם להימנע מטעויות כגון החלפת קישורים או קניית קישורים שאינם איכותיים. אך מעבר לזאת יכול לשמש אתכם הכלי למציאת הזדמנויות !

אתרים חדשים או בעלי דירוג (נצפה) נמוך עשויים להיות נלהבים הרבה יותר להחליף עמכם קישורים מאשר אתרים ותיקים או בעלי דירוג (נצפה) גבוה. כך תוכלו להשיג קישורים איכותיים הרבה לפני שאחרים יידעו עליהם ויהיו מעוניינים להחליף קישורים עם אותו אתר.

לפני התחלת השימוש בכלי שתי עצות:

  • כלי לבדיקת page rank עתידי התוצאה המתקבלת היא הערכה בלבד ועל כן אין להסתמך עליה באופן מוחלט.
  • כלי לבדיקת pagerank אמיתי מאחר ועשויים להיות שינויים על בסיס הזמן מומלץ לחזור ולעשות מספר בדיקות במרווחים של מספר ימים בין האחת לשניה. במידה ולא יהיו שינויים גדולים בין בדיקה לבדיקה סביר כי התוצאה היא מדויקת יותר.
השארת תגובה