כתיבת תוכן לאינטרנט – איך להיות מעניין?

הפוסט נכתב ע"י סיגל מנהלת אתר המילה הנכונה, כתיבה שיווקית

מפרסמים בלוג? מעלים אתר חדש?  הפוטנציאל שלכם להצליח תלוי בגורם מרכזי אחד: היכולת שלכם לעורר עניין.
איך עושים את זה?  הנה הסוד: מה שעובד בחיים האמיתיים, עובד גם באינטרנט. לפניכם כמה שיטות בדוקות לתפוס את תשומת הלב של הגולשים החמקמקים:

  • אל תהיו צודקים – תמיד אפשר ללכת "לפי הספר", ולעשות את הדבר הצפוי. אבל אם ככה עושים כולם, מה יגרום דווקא לכם לבלוט? לפעמים, השיטה להצליח היא לשבור את הכלים, לתקוף את הנושא מזווית שונה, ללכת נגד הזרם. מה יותר מעניין: מה שקורה על הבמה, או האינטריגות שמתרחשות מאחורי הקלעים?
    אם יש לכם אומץ לומר את הדבר ה"לא" נכון, (לדוגמא) לא תוכלו למצוא דרך טובה יותר מזו לעורר עניין.
  • תהיו "סופר" צודקים – מומחים לתחומכם? הוכיחו זאת! אם אתם רוצים להיות צודקים, עליכם לגרום לגולשים להבין שאין בקיאים יותר מכם בענף בו אתם פעילים. פרסמו מאמרים מקצועיים, הפנו למקורות מידע מהימנים ברשת, הביאו סיפורי לקוח הממחישים כיצד אתם מסוגלים להתגבר על כל בעיה – שכנעו את הגולשים שאתם הטופ של הטופ.
  • תצחיקו – החיים קשים! תנו לגולשים שלכם משהו שיגרום להם לצחוק.
    כולנו זוכרים בחיוך את ליצן הכיתה (או את משה מ"הישרדות"…). מה סוד הקסם שלו? כשכולם בכיתה כמעט נרדמים מרוב שעמום, זורק ה"ליצן" איזו התחכמות שגורמת למורה לשלוח אותו למנהל, ולכל התלמידים להתעורר לחיים.
    אם אתם רוצים אתר מצליח, אמצו את תפקיד ליצן הכיתה. באינטרנט, אף אחד לא ישלח אתכם לעמוד בפינה…
  • ספרו סיפור – צ'יזבטים מסביב למדורה, סרט שובר קופות, ספר רב מכר -המשותף לכל אלה הוא: סיפור טוב.
    אין כמו סיפור טוב כדי להפוך לשיחת העיר (או האינטרנט). יש לכם סיפור ייחודי שאין לאף אחד אחר? ספרו אותו!
  • תנו לגולש אקמול – הרבה מאד פעמים הגולש פשוט מחפש פתרון לבעיה ספציפית שדורשת מבחינתו פתרון מהיר. בדיוק כמו בזמן כאב ראש- הדבר היחיד שמעניין אתכם באותו רגע הוא – נכון מאד… – אקמול! אם אתם מציעים מוצר או שירות שנותנים מענה לצורך ספציפי, תנו לגולש את האינפורמציה באופן תמציתי וענייני. שלא ייקח בטעות כדור אחר…
  • הבריקו במילים – מעטים מאד מצליחים לבטא היטב את מה שבאמת התכוונו לומר. אם אתם נמנים על אלה שמצליחים למצוא תמיד את המילים הנכונות ולרתק את כל מי שמקשיב לכם; אם יש לכם את היכולת לקחת רעיון ולבטא אותו בכתב באופן מושלם: נצלו את הכישרון הזה לטובתכם גם באינטרנט!
  • עקבו אחר חדשות הענף – שיטה מנצחת ליצירת עניין, היא להיות הראשונים לפרסם ידיעות הקשורות לתחום פעילותכם. מקצוענים אמיתיים יהיו הראשונים לדעת מה קורה בענף, ומה צופן העתיד. יותר מזה: העזו לצפות את העתיד בעצמכם! אם אתם נחשבים מומחים לתחומכם, אנשים יקשיבו. וגם אם יהיה מי שייצא נגדכם- אז מה? כמו שכבר אמרנו, לא תמיד משתלם להיות צודק…
  • בחרו בתמונה המושלמת – ישנו טריק אחד שתמיד עובד – מעל שלטי חוצות, על מסך הטלוויזיה, על עטיפות מגזינים, וכן, גם באינטרנט: תמונת אישה חצי עירומה! (או לגמרי עירומה- נראה אתכם לא מקליקים) תמונה כזו מושכת את תשומת הלב של כולם- גברים, וגם נשים. יש לכם "חשיפה"? זהו תירוץ מצוין לשים תמונת עירום. אבל גם אם אתם יותר סולידיים, עדיין יש מקום (ומספיק דרכים יצירתיות) להשקיע מאמץ באיתור התמונה המושלמת שתיצור עניין נוסף במה שכתבתם. זה בהחלט שווה את התוצאה.

 

כתיבה שיווקית עבור מנועי חיפוש

למילים יש כוח !

ולא רק למילים עצמן אלא גם לדרך השימוש בהן.

בעת שיחה בע"פ, יקבל תוכן המשפט משמעות מיוחדת באמצעות שימוש באינטונציה ובחירת המילים הנכונות. מרכיבים אלה ברי חשיבות גם שמדובר בטקסט כתוב – ניסוח מדוייק, בחירה נכונה של מיקום המילים במשפט וסגנון לשוני מלוטש – כל אלה יבטיחו שהמסר יעבור.

חברת המילה הנכונה מתמחה בשרותי שכתוב ועריכה של טקסטים ומסמכים שיווקיים, וכן בעריכת תכני אתרי אינטרנט (דוגמת אתר נטוורקינג) עבור מנועי חיפוש.

סיגל שובל, מנהלת תחום שרותי העריכה, היא בוגרת מנהל עסקים, עתונאית, ועוסקת בכתיבת מאמרים מקצועיים וכתיבה שיווקית באינטרנט.

ליצירת קשר עם סיגל בקרו באתר הבית שלה: כתיבה שיווקית

השארת תגובה