קידום אתרים

שנתיים וקצת אחרי SEO2.0 מ- 2010 אני שמח להציג בפניכם בפעם השלישית את ראיון קידום האתרים המקצועי
של נטוורקינג – PRO SEO 2012. בעקבות הפקת הלקחים מהראיונות הקודמים, השנה החלטתי לצרף אלי מספר אנשים נוספים מהחברה (ומחוצה לה) שיעבדו איתי על הפרויקט בכדי שהראיון יוכל לעלות בזמן סביר לרשת. אז קצת לפני שאתם עוברים לקריאת התשובות אני רוצה להודות לעוסקים במלאכה:

סטיב – מנהל המוצר של תוכנת iSEO במשרדנו באנגליה. סטיב עזר לי לרכז את התשובות של 19 מקדמי אתרים בכירים בתעשיית ה- SEO העולמית. את הראיון עם מקדמי האתרים מחו"ל ניתן לקרוא כאן.

מנחם והילה – האחראים ל- look של האתר, אשר עיצבו את הדפים החדשים הכוללים את האיורים של AL – הדמות שמלווה את הראיון הזה. בנוסף הם אחראים גם למיתוג החדש של החברה (שינוי הלוגו ועיצוב החומרים הפרסומיים) עליו החלטתי בעקבות השקת המערכת שלנו לניהול מלא של קמפיין קידום אתרים – iSEO.

צוות הכותבים והעורכים של נטוורקינג שקבעו את סדר הופעת התשובות וערכו אותן מעט במקומות הנכונים.

נועה טימור דוד – שיצרה את הדמות של AL.

ורד חוריואורי גולן – שעזרו לגייס מספר משתתפים איכותיים נוספים לצד "הישראלי" של הראיון.

חברת דומיין דה נט וחברת קורל תל, המפעילה את אתר יד2 – שתי החברות נתנו הסכמתן לחשוף חלק מהדברים שאנחנו עושים במסגרת עבודת קידום האתרים בפרוייקטים שלהן.

ולא פחות חשוב לצוות המשתתפים בפרוייקט שתרמו מזמנם ושתפו אתכם בידע.

השנה כפי שהבנתם הראיון התנהל במקביל במספר "זירות": 19 מקדמי אתרים בארץ, 6 אנשי מדיה חברתית בארץ ו- 19 מקדמי אתרים בחו"ל. את התשובות שלהם תוכלו לקרוא כאן:

PRO SEO 2012קידום אתרים בישראל, קידום אתרים בחו"ל

PRO WEB2.0שיווק ברשתות חברתיות (השאלה הראשונה בראיון של אנשי המדיה החברתית)

הערה חשובה: אף אחד מהמרואיינים לא ראה את התשובות של האחרים ולמעשה כולם רואים את התוצאה הסופית יחד איתכם בפעם הראשונה, קריאה מהנה!

אם אתם מעדיפים לדלג לנושאים המעניינים אתכם מצורפת רשימת השאלות בהמשך:

1. רוב העוסקים במקצוע נוהגים לספר על הצלחות ונמנעים מלדבר על בעיות בהן הם נתקלו במהלך עבודתם עם לקוחות. שתף אותנו בבעיה, טעות או מלכודת שנפלת לתוכה וכיצד יצאת ממנה. האם מניסיונך יש דרך להימנע מלהיכנס למקרים דומים מראש ?

2. איך השתנתה הגישה שלך לקידום בעידן שלאחר עדכוני פנדה והשפעותיהם על תוצאות החיפוש בגוגל ?
האם קידום מונחי long-tail עדיין רלוונטי ? אילו דברים אתה לא ממליץ לעשות היום ואילו דברים אתה כן ממליץ ?

3. עד כמה לטעמך משפיעה הפעילות ברשתות החברתיות על הקידום האורגני ?
איזה פעילות אתה מבצע היום במדיה החברתית בקמפיינים שלך ?

4. האם ניתן לנצח את העסקים הגדולים באינטרנט ?
האם לדעתך עסק אינטרנטי קטן ו/או חדש (עם תקציבים מוגבלים) יכול להתמודד מול האתרים הגדולים
בתחום ההתמחות שלו ?

5. מהם הגורמים המשפיעים ביותר היום על קידום (קישורים, תוכן, עיצוב ממשק המשתמש, פרמטרים איכותיים כגון זמן שהייה באתר ואחוז נטישה, מדיה חברתית, אחר) ? איך אתה מבצע ניתוח למתחרים המדורגים גבוה בתוצאות ומה הביא אותם לשם ?

6. אילו המלצות תוכל לתת על תמחור נכון של פרויקט SEO ?
מה אתה מעדיף, קמפיינים עבור מותגים ועסקים גדולים או קמפיינים עבור לקוחות קטנים ?

7. איך תסביר את מה שקורה לאחרונה במונח 'קידום אתרים' – מדוע אתרים מסוימים ירדו מהדף הראשון בגוגל ?
איך תסביר את התנודות התכופות דווקא במונח הזה ולא במונחים נוספים (אם ידוע לך על תחומים נוספים בהם זה קרה, נשמח לדוגמאות) ? כיצד ניתן להסביר אנומליות דוגמת דפי נחיתה ללא תוכן רב שמחזיקים מעמד בעמוד הראשון, או אתרים חדשים עם קישורים מאתרים ברוסיה שמגיעים למקומות גבוהים במיוחד.

8. מאחר שספאם ושיטות מניפולטיביות (אתרי לווין ורשתות אתרים פרטיות, קניית קישורים ספאמיים, פתיחת פרופילים פיקטיביים, קניית לייקיים/ +1, הפעלת תוכנות אוטומטיות ועוד) עדיין מצליחים להשפיע על המיקומים בדפי התוצאות של גוגל, האם אתה חושב שלקידום "הלבן" יש כוח להתמודד מולן באופן אפקטיבי ?

9. האם במציאות של היום קידום אתרים ללא מדידה ויעדים הוא יעיל ?
אילו פרמטרים אתה מציע למדוד ועם אילו כלים ?

10. קידום בסלולאר – במה שונה ובמה דומה הקידום בסלולאר מפרויקט "סטנדרטי" ?
בהתחשב בעובדה שבעוד מספר שנים הסמארטפונים ושאר המכשירים החכמים יעלו על מספר הלפטופים והמחשבים הנייחים, אילו המלצות תוכל לתת למקדמים שרוצים "להיות שם" בשנים הבאות ?

11. תן את התחזית שלך לשינויים שיפקדו את התחום בשנה – שנתיים הקרובות.
השתדל להתייחס בתשובתך לכל הצדדים: מנועי החיפוש, הרשתות החברתיות, חברות קידום, לקוחות ופיתוחים טכנולוגיים.

בקצרה:

12. ספר לנו על כלי אחד שאתה לא יכול להסתדר בלעדיו ולמה ?

13. שתף אותנו בטיפ, סוד מקצועי או שיטה "שעושה" את העבודה.

14. המלצות קריאה – שתף אותנו במספר מקורות מהם אתה שואב רעיונות והשראה (מהארץ או בחו"ל).

שאלת רשות:

15. להרבה מקדמי אתרים יש פרויקטים אישיים. האם יש לך פרויקט, מיזם או שירות שאתה רוצה לחלוק עמנו ?

 

במסגרת פרויקט PRO SEO 2012 ראיינתי גם 6 משווקים באינטרנט ובמדיה החברתית בנוגע לניהול קמפיינים ברשתות חברתיות, שימוש בכלים , מדידת ההצלחה של קמפיין ועוד.

אתם מוזמנים לצלול לתשובותיהם של המומחים, קריאה מהנה:

1. רוב העוסקים במקצוע נוהגים לספר על הצלחות ונמנעים מלדבר על בעיות בהן הם נתקלו במהלך עבודתם עם לקוחות. שתף אותנו בבעיה, טעות או מלכודת שנפלת לתוכה וכיצד יצאת ממנה.
האם מניסיונך יש דרך להימנע מלהיכנס למקרים דומים מראש ?

2. עבור אילו מטרות עדיף לטעמך להשתמש ברשתות חברתיות ?
לפי אילו קריטריונים תבחר באיזו רשת חברתית לפעול ?

3. בעידן החדש, בו כל חברה ואדם יכולים לפתוח ערוץ שיווקי עצמאי, הרבה מיזמים ומוצרים חדשים מנסים כוחם בשיווק מפה לאוזן ובהפצה 'ויראלית' של המוצר שלהם, במטרה לחדור לשוק בעלויות נמוכות. כיצד היית מייעץ לסטארטאפ או מוצר חדש בעל תקציב שיווק נמוך, לחדור לשוק ?
האם לסטארטאפים יש סיכוי להתמודד מול המותגים הגדולים והמבוססים ?

4. אילו המלצות תוכל לתת על תמחור נכון של פרויקט שיווק באינטרנט ?
מה אתה מעדיף, קמפיינים עבור מותגים ועסקים גדולים או קמפיינים עבור לקוחות קטנים ?

5. מאחר שספאם ושיטות מניפולטיביות (פתיחת פרופילים פיקטיביים, קניית עוקבים/ לייקיים/ +1, הפעלת תוכנות אוטומטיות ועוד) מצליחות להשפיע, האם אתה חושב שלשיווק הלגיטימי ברשתות החברתיות יש כוח להתמודד מולם ?
אילו מהשיטות אפקטיבית יותר – הספאם או השיווק האיכותי ?

6. לעומת אפיקי שיווק אחרים, למדיה החברתית אין עד כה מדד ROI מוסכם. באילו נתונים אתה עושה שימוש וכיצד אתה מודד את הישגי הפעילות שאתה מבצע במדיה החברתית ?

7. שיווק בסלולאר – במה שונה ובמה דומה השיווק בסלולאר מפרויקט "סטנדרטי" ?
בהתחשב בעובדה שבעוד מספר שנים הסמארטפונים ושאר המכשירים החכמים יעלו על מספר הלפטופים והמחשבים הנייחים, אילו המלצות תוכל לתת למשווקים שרוצים "להיות שם" בשנים הבאות ?

8. תן את התחזית שלך לשינויים שיפקדו את התחום בשנה – שנתיים הקרובות.
השתדל להתייחס בתשובתך לכל הצדדים: הרשתות החברתיות, חברות שיווק, לקוחות ופיתוחים טכנולוגיים.

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment