האם ניתן לנצח את העסקים הגדולים באינטרנט ? האם לדעתך עסק אינטרנטי קטן ו/או חדש (עם תקציבים מוגבלים) יכול להתמודד מול האתרים הגדולים בתחום ההתמחות שלו ?

לנצח את המותגים בגוגל

  זהר עמיהוד, SEOreport

בהחלט, עסק קטן יכול לקדם את האתר שלו, בתנאי כמובן שיש לו תשתית אתר ידידותית לגוגל, הוא עשה מחקר מילות מפתח, יש מבנה תכנים וכמובן תכנים איכותיים המניעים לפעולה.

עסק גדול הוא כמו "משחתת גדולה" כבדה ואיטית, ועסק קטן הוא כמו סירת זודיאק: קטן וזריז. עד שעסק גדול לוקח החלטה ועד שהוא מבצע עובר הרבה זמן שאותו יכול עסק קטן לנצל במהירות כי מעגל ההחלטה שלו הרבה יותר קצר ומיידי.

לבעל העסק הקטן, המקדם את האתר שלו בעצמו, יש יתרון עצום: הוא מכיר את הלקוחות שלו, את הצרכים שלהם ואת השאלות שהם שואלים באופן קבוע. לעומת זאת, סביר להניח שאנשי ה- SEO של חברה גדולה, עתירת תקציבים, כנראה מעולם לא פגשו לקוח.

השירות הוא חולשה אצל רוב החברות הגדולות. שירות נחשב בעיניהם כהוצאה ולכן הם מנסים על הלקוחות כל מיני דברים כמו מערכת לניתוב שיחות שאתה יכול ל"בלות" בה יום שלם ועדיין לא לקבל שירות. מערכי השירות כוללים טלפנים שמקבלים שכר מינימום, עם הכשרה מינימאלית שאין להם מושג וחצי מושג על מה אתה מדבר ואת התשובות לשאלותיך הן מקריאים באופן מכני מעל מסך המחשב. אתה יודע שזה שירות רע רק בגלל שחברות הענק מנסות להבין כמה זמן לקוח צריך להמתין בלי לכעוס. יש לך, בעל העסק הקטן, הזדמנות לעשות עסקים אמיתיים עם אנשים אמיתיים.

לעסק קטן אין מה להתחרות עם החברות הגדולות ראש בראש במספר החנויות שלהן ולא במגוון המוצרים שיש להן להציע. עסק קטן צריך לנצל את היתרונות שלו: שירות, גמישות, קרבה ללקוחות וזריזות. בעל עסק קטן יכול לנוע קדימה כאשר בחברה הגדולה טרם נקבעה הפגישה הראשונה בנושא ותהיה בטוח שיהיו עוד כמה וכמה פגישות עד שמישהו שם יתחיל להניע דברים. כך זה באוף ליין וכך זה גם באון ליין.

חברות גדולות מחפשות מספרים גדולים כי יש להם הוצאות גדולות. מה שנראה מטרה ראויה לעסק קטן, לא "נספר" בכלל על ידי החברה הגדולה ואתה, בעל עסק קטן, אם תהיה זריז תוכל להתפרנס בכבוד מ"השאריות" שהשאירו לך החברות הגדולות. יש מי שקורה ל"שאריות" האלה – זנב ארוך, שיהיה. אבל כך בעל עסק קטן צריך לחשוב.

  עומר שובל, iSEO – נטוורקינג

אני אתחיל מציטוט ששמעתי בהרצאה של מרטין מקדונלד בלונדון ב- 2009: "לא משנה מהו גודל הכלב בקרב, משנה רוח הקרב של הכלב" ואם נתמצת את המשפט הזה למילה אחת התשובה היא – כן!

כמובן שיש להבין קודם את השאלה:

• מה הכוונה במילה לנצח – מקום ראשון בגוגל ? יותר טראפיק ? יותר המרות ? מוניטין ? …

• מהי ההגדרה של עסקים גדולים באינטרנט – אתר גדול המתמחה בנישה מסוימת (דוגמת AllJobs בדרושים) ? אתר עם הרבה תחומים (דוגמת יד2) ? אתר חדשות (דוגמת ynet) ? פורטל גדול ? אתר ממשלתי ? אחר ? (יש המון אפשרויות).

• מהו עסק קטן עם תקציבים מוגבלים – האם מדובר באדם בודד ללא תקציב בכלל (אבל עם יכולת להשקיע המון שעות עבודה) ? האם מדובר בסטארט-אפ עם תקציב שרובו מנותב לדברים אחרים ? או אולי בחברה שיכולה להוציא בחודש 2,000 ₪, 1,000 ₪, פחות ? לצורך הדיון, מכיוון שרוב מי שקורא את התשובה שלי מתעניין לצערי רק במיקומים, אז בואו נאמר שהכוונה היא להשיג מקום ראשון בגוגל, אתר גדול הוא מי שנמצא כרגע במקום הראשון במונח גנרי תחרותי שמעניין אותי והתקציב למשימה מבוסס בעיקר על שעות העבודה שלי וקצת כסף.

אז איך עושים את זה ?

הפכו את עצמכם למותג אינטרנטי – גוגל מעדיף מותגים ולכן אם תתפסו כמותג במנוע החיפוש (ובקרב הגולשים), יהיה לכם קל יותר להתברג בעמוד הראשון. מהו מותג ?

מצד הגולשים:

1. חברה המעסיקה עובדים במשרדים פיזיים (לא עסק שהוא אונליין בלבד).

2. חברה רשומה (עסק שאינו מופיע ברשם החברות כמעט תמיד לא יהיה מותג).

3. באתר מופיעים פרטי צור קשר מלאים הכוללים כתובת, טלפון, מייל ולא רק טופס ליצירת קשר אונליין בלבד. אם יש אפשרות מומלץ להוסיף מספר מיילים/ מספרי טלפון שונים של בעלי תפקידים בחברה.

4. למותג יש קמפיינים גם בעולם הפיזי – טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות, חסויות ועוד.

מצד מנוע החיפוש:

5. מותג מקבל תנועה לאתר שלו ממקורות מגוונים ולא רק מחיפוש.

6. למותג יש נוכחות ברשתות החברתיות – פייסבוק, טוויטר, גוגל+ וערוצים נוספים. הכוונה היא לפרופילים עם פעילות אשר מתוחזקים באופן שוטף.

7. שם המותג עצמו מייצר חיפושים בגוגל (לפי כמות החיפושים אפשר לדעת את חוזק המותג). בתמונה בהמשך מספר דוגמאות למותגים שמייצרים חיפושים:


מכמות החיפושים בגוגל ניתן לראות שהמותג יד2 מייצר פי 3 חיפושים מהמתחרים שלו

נכון, לא כל הסעיפים מלמעלה ברי השגה:

1-3 קלים ליישום ברוב העסקים,
5-7 יידרשו שעות עבודה מצדכם,
את סעיף 4 אתם יכולים לשמור לזמן שהעסק הקטן כבר לא כל כך קטן :-).

מלבד להיתפס כמותג אילו עוד דברים ניתן לעשות ?

להלן מספר אפשרויות:

1. לתרום לגולש – תעשו משהו עם ערך לגולשים וצרו מסביבו שיחה. אם אפשר להימנע מאלמנטים מסחריים (בהתחלה) תוכלו לקבל גם הרבה יותר קישורים. כך תוכלו לקדם את המותג עוד לפני שהוא הופך למותג בפועל.

דוגמא נחמדה היא מחשבון "כמה כסף" להביא לאירוע – אתר שתפס כל כך טוב עד שלבסוף הוא נמכר לאתר מתחתנים ואפילו יצא כאפליקציה.

2. לעשות משהו ויראלי – כמה מכם שמעו על ה- "גיספנומטור" ? מחולל שירים מזרחיים שהצליח לשעשע רבים וקיבל ציטוטים מהרבה מקומות שקשה לקבל בהם קישור, דוגמת הארץ, מאקו (לא כל קישור הוא בהקשר חיובי) ונוספים. האתר קיבל מעל 5000 לייקים בפייסבוק והמוני שיתופים ואזכורים ברשת.

הנה שיר שקיבלתי מהגיספנומטור, אולי הוא גם מבין שאני עוסק בקידום אתרים (שימו לב לסימון באדום):

3. להשקיע בעסק – הרבה מאוד אנשים מנסים לעשות קיצורי דרך או להסתפק במשהו בינוני וכאשר הוא לא ממריא הם נוטשים אותו. נסו לעשות משהו איכותי בין אם מדובר בשירות, תוכן, אפליקציה, עיצוב מושקע, קונספט, תוכן מולטימדיה, תוכן חדשותי, מקום מפגש למומחים בתחום שלכם או כל דבר אחר שעולה בדעתכם – תשקיעו במיזם שלכם!

4. לטפח קהילה – אם הצלחתם לעשות את ההמלצה הקודמת ויש לכם קהל "מעריצים" תנו להם ערך מוסף והפכו אותם לקהילה. תוכן של גולשים נוספים מלבדכם יתרום למיזם, למותג, לקידום האתר בגוגל ויגביר את כמות השיתופים מצד הגולשים. ניקח דוגמא מתחום הקידום: האתר של פבל הוא בדיוק זה, התחיל כבלוג מושקע עם תכנים איכותיים והפך לקהילת מקדמים שוקקת.

5. לארח או לתת חסות – באירועים וכנסים. לחילופין להגיע לאותם מפגשים מקצועיים ולהיות פעיל בהם – נטוורקינג הוא לא רק שם האתר שאתם גולשים בו אלא פרקטיקה שיכולה לתרום לעסק שלכם.

6. להתחיל מהזנב – רובנו אוהבים לחשוב בגדול: "אני רוצה להיות ראשון עבור צימרים" (או עבור דרושים או עבור לימודים…). הרבה יותר קל לתפוס מונחי זנב שבהם יש מספיק טראפיק (לדוגמא בלימודים: לימודי משפטים, לימודי הנדסת תוכנה, לימודי צילום …) ולאחר שיצרתם לעצמכם מוניטין לעבור למונחים המובילים.

יש עוד הרבה דברים שניתן לעשות אבל אני חושב שנסתפק בזה.

אתם בטח רוצים גם הוכחות למקום ראשון, בהמשך מצורפות שלוש דוגמאות עם קישור לתוצאות החיפוש (נכון לכתיבת שורות אלה כולם במקום הראשון בגוגל):

1. במונח רכב קלאסי – אתר קלאסיקאר עקף את הפורומים של תפוז ו- carsforum, את וואלה רכב, את ynet, את האתר של מועדון ה-5 ואתרים נוספים.

אבל אם תשאלו אותי המונח הספציפי רכב קלאסי במקומות 1 ו- 2 אינו ההצלחה המרכזית של האתר בן ארבעת החודשים, אלא עשרות המונחים הנוספים שמזרימים אליו טראפיק כולל: רכבי אספנות (מקום 2), רכבי ספורט (מקום 10) ועוד.

2. במונח תוספים לפיירפוקס – אתר addons עקף את סאב דומיין התוספים של מוזילה, את אתר מוזילה עצמו, את ynet, את nana10, את אתר pc.co.il של אנשים ומחשבים ואחרים.

3. במונח מנעולנים – אתר locksmiths, גם הוא בן מספר חודשים בלבד, עקף את האינדקסים הגדולים של בעלי מקצוע – דפי זהב, מדרג, טוב תודה, 3144 ומספר אתרי מנעולנים. גם אתר זה מופיע במונחים נוספים בדף הראשון ביניהם פריצת רכב/ רכבים (מקום 8) ומונחים נוספים.

  גלעד ששון, Nekuda

עסקים גדולים היא הגדרה רחבה ויש לבחון כל מקרה לגופו, בכל נישה יש גם תתי נישות. עסקים גדולים שקופאים על השמרים ולא מבצעים אופטימיזציה וקידום שוטפים עלולים למצוא את עצמם מפגרים אחרי אתרים פחות ותיקים ופחות גדולים שמבצעים עדכונים תכופים ומשפרים את מדדי חווית המשתמש שלהם.

חשוב לשמור על חשיבה יצירתית – תוכן נפלא, רעיונות בעלי ערך לגולש וביצוע linkbait איכותי הם מפתחות חשובים בדרך להדחת אתר חשוב וגדול מראש תוצאות החיפוש.

מניסיוני במקרים רבים רק לאחר שהאתר ה"גדול" ספג את המכה ממתחריו מוכנים קברניטיו להשקיע את המשאבים הדרושים לקידום אפקטיבי שוטף ואז המאמצים לכיבוש מחדש של התוצאות עלולים להיות יקרים וכואבים הרבה יותר. לחטא היוהרה יש מחיר גם בעולם השיווק במנועי חיפוש.

נושאים משמעותיים נוספים הם רמת התחרות בביטויי המפתח, גיל האתר, כמות העמודים/ביטויים שיש לקדם ורמת הקידום של המתחרים העיקריים. בכדי לנצח לא צריך להיות הכי טובים בכל הפרמטרים אלא יותר טובים ביחס למאמצים של המתחרים העיקריים. כמו בהרבה מקומות אחרים בחיים עסקה זולה עלולה להסתיים כיקרה ומפח הנפש והזמן האבוד שבקידום לא מקצועי יכול להיות רב.

  טל פריהר

מילת המפתח בשאלה הזאת היא "תקציבים מוגבלים", היום באמת הרבה יותר קשה לנצח מיתוג לכן מן הסתם אתר לוח מודעות קטן סביר שלא ינצח את יד 2.

אבל נשים את המיתוג בצד, ונעשה חשבון פשוט: אם האתר הגדול ביותר בתחום שלי עובד עם תקציב גדול פי 20 ממני ובתקציב הזה הוא משיג פי 20 יותר קישורים ממני וכותב פי 20 יותר תכנים ממני והוא גם התחיל לעשות זאת כמה שנים לפני האתר הקטן שלי – או לחילופין במקום תקציב קיימת סביבו קהילה גדולה וותיקה אז כנראה שאני לא אעקוף אותו במילים החזקות, אך לקחת לו נתח שוק בעזרת הביטויים הפחות תחרותיים – אני חושב שזה בהחלט אפשרי, גם עם תקציבים יותר קטנים – אך עדיין כמובן שכל מקרה וכל ביטוי לגופו ובהתייחס לתקציב נתון.

וזה כמובן בלי לקחת בחשבון כל מיני טריקים או שינויי אלגוריתם שמידי פעם טורפים את הקלפים בכל מיני זירות, גם אם לתקופות קצרות.

  ישי שמש, K logic

במילה אחת – בהחלט.

ההיסטוריה של עולם השיווק מוכיחה שוב ושוב שניתן לתקוף ולנצח מותגים חזקים ובלבד שמצליחים לבחור בצורה נכונה את שדה הקרב. אין טעם לתקוף מותג חזק בצורה רוחבית, שכן על פי רוב למותג החזק יהיה הרבה יותר כסף ומשאבים. במקום זאת יש לקחת נישה אחת ספציפית, רצוי כזו שהוזנחה על ידי המותג המרכזי, או לחלופין להמציא נישה חדשה ולהשקיע בה בצורה עקבית 110% מהמשאבים.

כך למשל לחברה שתחליט להתמקצע אך ורק בנעלי ספורט לרוכבי אופניים, יש סיכויים טובים מאוד לנצח בנישה הספציפית הזו גם מותגים גדולים כמו נייקי.

הכלל הפשוט הזה נכון גם בעולם ה-SEO. אתר שיתמקד בנישה אחת ספציפית כמו למשל משחקי אייפון לפעוטות יצליח ברוב המוחלט של המקרים לנצח בתחום הספציפי שלו גם אתרים גדולים עם יותר וותק שמציעים את כל סוגי המשחקים.

  פבל ישראלסקי, AskPavel

מה ההגדרה של "לנצח"? האם הכוונה היא להתברג על ביטויים תחרותיים במיקומים גבוהים? במקרה כזה כסף כבר מזמן לא פקטור, לפחות לא בישראל. קחו כמה ביטויים תחרותיים לדוגמא ותגלו שלא כל חמשת הראשונים הם בהכרח האתרים הגדולים בתחום (דוגמא: "ביטוח רכב").

מעבר לכך, גוגל מנסה כל הזמן ליצור גיוון בתוצאות. קרה לכם שנתקלתם פעם באתר מצ'וקמק בעמוד התוצאות הראשון ולא הבנתם איך הוא הגיע לשם? עוקף בדרך אתרים חזקים ממנו מבחינת SEO. לפעמים אלמנט הגיוון גובר על הפרמטרים היבשים, רק בכדי להציג למחפש המידע תמונה אובייקטיבית יותר.

בסופו של דבר לכל אחד יש סיכוי, לא בהכרח צריך תקציבי על כדי להצליח. גם שליטה בביטויי זנב ארוך יכולה להניב טראפיק זהה לזה שמתקבל מהביטויים הגנריים של אותה נישה.

  שוקי גלילי

אפשר לשאול אותו הדבר על פעילות עסקית בעולם האמיתי: האם עסקים קטנים יכולים להתחרות בעסקים גדולים?

התשובה העובדתית היא "כן", וזה נעשה באמצעות התמקדות, מומחיות, מוניטין, כישרון, מקוריות ומעל לכל – לספק מוצר מעולה ושירות ללא רבב.

לא צריך לזלזל ביתרון הגודל, אבל גם לאתרים קטנים יש יתרונות. כמו CMS גמיש יותר, או האפשרות לשלוט טוב יותר בתוכן האתר, ביצועיו ומינון התקלות והשגיאות. או, פשוט: העובדה שהרבה יותר קל לקבל פרגון ולינקים כשאתה האנדרדוג.

בקיצור: השאלה הנכונה, לדעתי, היא איפה קל יותר לעסק קטן להתחרות בעסק גדול, ברשת או בעולם האמיתי. אני חושב שברשת זה נעשה רק קל יותר, כי האפשרות לנהל משאבים מוגבלים בצורה יעילה היא טובה יותר וממשיכה להשתפר.

  אביב מנוח, Usearch McCann

כן. ב-Google יש מקום לכל עסק, גם בשוק המצומצם שיש בישראל. העובדה היא שעסק קטן מלכתחילה לא יכול לטפל בכמות הלקוחות בהם מטפל עסק גדול- יש תקרת זכוכית אותה הוא לא יכול לעבוד. לכן, מספיק לקדם עסק קטן בטווח רחב של ביטויי זנב ארוך ובצורה זו להשיג כמות מספקת של לקוחות על מנת שהעסק יהיה רווחי.

צריך הרבה יותר חשיבה יצירתית בסוג כזה של פרויקט. המקדם צריך לדעת לאתר את הביטויים הנכונים שמצד אחד התחרות עליהם תתאים לכמות המשאבים של עסק קטן, ומצד שני ייצרו תנועה רלוונטית לעסק ויהפכו ללקוחות משלמים. פרויקט מסוג זה הוא גם אתגר, משום שבדרך המקדם יעבוד מול בעל העסק אותו הוא מנהל לבד או עם מספר מצומצם של עובדים וברוב המקרים הוא לא יכיר את רזי השיווק בכלל ואת תחום השיווק בחיפוש בפרט. למקדם יהיו חסמים אותם הוא יצטרך לעבור על מנת לרתום את בעל העסק ב-100% למשימה שלפניהם.

פרויקט מסוג זה הוא גם הזדמנות – הוא מאפשר למקדם לחדור לעומק העסק, להכיר את קרביו ולסייע לבעליו לקבל החלטות הנוגעות לעתידו העסקי – התנהלות נכונה במקרים כאלו יכולה ליצור מערכת יחסים מוצלחת וארוך טווח.

  אורי זילברשטיין, Duran SEO

שאלה מעניינת מאוד, אני יכול לומר כמעט בפה מלא שכן, עסקים קטנים יכולים לנצח גופים גדולים באינטרנט מהסיבה הפשוטה שאמנם עניין התקציב החודשי מהווה יתרון משמעותי, אך הכול נקבע בסופו של דבר על ריצה למרחקים ארוכים וטיב איכות העבודה. במידה ועסק קטן משקיע לאורך זמן בקידום ונעשה בשבילו קידום איכותי מאוד וממוקד, בעוד שפורטל הגדול שמשלם המון מקבל עבודה שאינה איכותית, הסיכוי של העסק הקטן גדל משמעותית.

יותר מכך הרבה פורטלים או גופים גדולים לעיתים אינם ממוקדים על נישה בתוך התחום בהם הם מקדמים בעוד שאתר העסק הקטן ממוקד כולו על נישה ספציפית, במידה ואותו אתר גדל בתוכן איכותי ומעשיר את עצמו זהו רק עניין של זמן עד שהפורטל יופיע תחתיו.

זה נכון שישנם הרבה מאוד פרמטרים הנכללים בדירוג האתר ובהחלט אתרים בעלי וותק גבוה וסמכות מאוד גדולה בתחומם הם אתרים שקשים להביס, אך הוכחתי לא פעם שהדבר אפשרי.

  אמיר בר תקווה, ClickWise

כן! והיום יותר מתמיד, אבל זה גם תלוי בתחום ובאתרים.

מספר המבקרים שיש לאתר בפועל והגודל הפיזי שלו (דפים מאנדקסים) משפיע היום על הדירוג פחות מבעבר. כיום התוכן והמידע שיש לאתר מבחינת איכות ורלוונטיות ונגישות לגולשים הם הפרמטר המרכזי שיקבעו דירוג האתר ברוב התחומים (יש מספר תחומים שבהם למותגים או אתר של חברה ששולטת בשוק, אכן יקבלו "דחיפה" על פני הקטנים והפחות ידועים אבל זה רק בחלק קטן ומגזר עסקי ספציפי).

בתחומים בהם חיפוש אורגני נתפס כחיפוש מידע אמיתי, התחרות פתוחה לכל גודל אתר ועסק, ומיקומו יהיה תלוי באיכות, ברלוונטיות ובערך המוסף של התוכן שבפועל באתר ועונה על שאילתת החיפוש בצורה הכי איכותית.

בתחומים שבהם מונח חיפוש נתפס יותר כחיפוש של מוצר צריכה לקנייה ברשת (מוצרי אלקטרוניקה לדוגמא) שם תהיה עדיפות וקדימות לאתרים שבפועל מציגים את המגוון הגדול ביותר, כלומר למעשה החנות או הספק הגדול ביותר בתחום ושם לעסקים קטנים יהיה כמעט בלתי אפשרי להתחרות, לדוגמא חנות מחשבים שתרצה להתחרות בזאפ (או אתרים דומים לו) על מונחים של" מחשב נייד למכירה", זאת תחרות "אבודה" מראש ובצדק.

אבל אתר שירצה להתחרות בשם ספציפי של מחשב נייד ודגם, כן יוכל להתחרות אם יהיה לו מידע מקיף ואיכותי ובעל ערך רב יותר (לפחות זאת השאיפה שלמנועי חיפוש והמטרה אליה הם חותרים). בפועל בתוצאות חיפוש (בעיקר באנגלית ב com ) רואים יותר ויותר אתרים קטנים במיקומים גבוהים, כי אתר שמתמקד בנושא אחד ויחיד נתפס כיותר רלוונטי ואיכותי לאותו נושא מאתר שרק מכיל את הנושא הזה בנוסף לעוד המון אחרים.

  יואב מנדלסון, SEone

בהחלט ! לדוגמה הסתכל תחת מילת החיפוש " משכנתא " ותיווכח, שלא מעט אתרים קטנים ממוקמים לפני בנקים גדולים, וזו כמובן רק דוגמה אחת.

  מיכל כהן, Web guru

לאתרים קטנים ו/או חדשים יש אתגר אמיתי להתמודד עם אתרים ותיקים, פופולאריים ועתירי תוכן, מוניטין ותקציב. אבל כמו בעולם האמיתי: עסק בוטיק קטן יכול לנצח חברה גדולה בזכות היכולת שלו להעניק ללקוח שירות אישי ומסור יותר, בזכות המקצוענות ובזכות היותו ממוקד בתחום צר יותר. בדיוק אותו דבר בגוגל – תתנהג כמו בוטיק: תשקיע יותר מחשבה במה רוצה הגולש שלך לקבל, תן לו בדיוק את מה שהוא צריך, ספק לו מידע עדכני ואיכותי יותר מזה שקיים אצל המתחרים החזקים, תהיה יצירתי יותר, אל תתפזר ליותר מידי תחומים – תתעמק בנישה מוגדרת היטב. המיקוד, המוטיבציה הגבוהה לספק תוכן איכותי בהגשה איכותית ולייצר קידום חזק – יוצרים את היתרון.

  אליאב חילו, Start SEO

אין ספק שהתמודדות על מיקומים בביטויים תחרותיים מאוד דורשת תקציבים והשקעה גבוהים אשר אינם בהישג ידם של עסקים קטנים. מצד שני אין זה אומר שעסקים אלה צריכים לשבת מהצד ולהתבסס אך ורק על קמפיינים ממומנים ופרסום בפורטלים השונים.

ראינו כבר מספר מקרים בהם קידום של מונחים ממוקדים/ביטויי זנב וביצוע אופטימיזציה מתמדת באתר הגבירו באופן משמעותי את התנועה לאתר ואת נפח הפעילות העסקית. בשורה התחתונה – אפשר להגיע לתוצאות גם בתקציבים נמוכים באמצעות אסטרטגיה מתאימה.

  ניר שי, NearMe

אם מדובר בתחומים שבהם משחקים מותגים מוכרים, הסיכוי קלוש עד בלתי אפשרי בגלל אלגוריתם וינס שמקנה יתרון למותגים ומדרג אותם במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. אך כשמדובר בתחומים בהם השחקנים אינם ברנדים מוכרים כמו אינסטלטורים, מרזבים וכד', אין יתרון לגודל העסק וגם שחקן קטן יכול לדרג את האתר שלו בתוצאות הנחשקות בשלישייה הפותחת בעמוד ראשון, בעזרת מבנה היררכי נכון וחוויה גלישה שימושית ומהנה באתר.

  עמית מלכי, SEO Gavish

לנצח זאת מילה גדולה אך גם לעסק קטן ניתן להוביל גולשים לאתר מגוגל, כיום יש זירות שהתחרות בהן מאוד גבוהה ונדרש תקציב גבוהה מאוד על מנת לקדם בזירה זאת אתר. אך גם הגיוני שעסק קטן לא יכול לטפל באותן כמות פניות כמו עסק גדול. לכן כדאי לקדם עסקים קטנים בביטויים פחות תחרותיים מאותה זירה על מנת שיקבל פניות איכותיות ולאפשר לעסק לגדול בקצב שלו.

  איתי לויתן, Seperia

תלוי בשוק ובשאלה מה זה ""עסק גדול" בניגוד ל "עסק קטן". בעיקרון, לדעתי, אם מדובר בשוק גדול ורווי, בפועל, יידרש זמן (לפחות שנה), תקציב (לפחות 100$ אלף) ועבודה יעילה (אנשים שהם מקצוענים באסטרטגיה ובביצוע!) כדי לעקוף מותג ותיק במגרש של גוגל.

לדוגמא, אם עסק חדש וקטן רוצה לטרגט car insurance בארה"ב, אז כנראה היינו ממליצים לו אסטרטגיה אחרת, העשויה להניב תוצאות ריאליות.

  שני סלמה, iLevel

כן, רוב העסקים הגדולים מקודמים/מפורסמים על ידי משרדי קיראייטיב שהם מוכרים ללקוח חשיפות. אני, כחברת קידום רווחים מוכרת ללקוח תוצאות.

  איתן יריב, WAO

לעסקים קטנים קשה יותר ויותר להתמודד מול האתרים הגדולים בתחומם בייחוד ככל שהדבר קשור לעושר התכנים אשר הצטברו באותם פורטלים גדולים אך לא רק. צריך לזכור שככל שמדובר באתר גדול אזי סבור שעומדת מאחורי חברה מבוססת בה ישנם בעלי תפקידים הפועלים לתועלת האתר מתוך הארגון- אנשי שיווק ומכירות, אנשי תוכן, מתכנתים ואך מחוצה לו- למשל משקיעים. מול כל אלו, בעל עסק קטן פועל, לרוב, לבדו ואין בידו את המשאבים הכספיים בהם הוא יוכל לפצות על כל אלו.

צריך לזכור כי גם לתחרות המצטברת בגין פעילות הקידום והשיווק ישנו משקל לא מבוטל. לרוב, אתרים גדולים נמצאים כבר, בהתקשרות חוזית עם חברת קידום מזה שנים. וותק ההתקשרות הביא לצבר פעולות שיווק שנעשו, אשר מקנה להם, בחלקו, יתרון גדול המאיים על העסק הקטן אונליין.

יתרון נוסף לזכות האתרים הגדולים קשור לחוזק המותג. זה מאפשר שיווק נוח ופשוט יותר בכל הקשור להשגת שיתופי פעולה עם אתרים בתחומים משיקים ובניית מודלים עסקיים נוספים.

ועדיין, למרות כל הקשיים אותם ציינתי לעיל אני מוצא מניסיוני שבעל עסק קטן בהחלט יכול להצליח עם תקציב מצומצם. אני מאמין שגם עסקים קטנים וגם חברות SEO יכולות ללמוד כיצד לתעל תקציב קטן למקומות הנכונים. בידול, יצירת יתרון תחרותי, יוזמה ומקוריות הם שם המשחק. בנוסף, חשוב להיות ריאליים ולא לפתוח חזית ישירה מול האתרים הגדולים בתקציב נמוך.

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment