site traffic

זאת האמת הכואבת על קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש:

הרבה מקדמי אתרים יגידו לכם שעל מנת לקדם את האתר שלכם היום אתם חייבים להוסיף בו "תוכן איכותי".

אומנם חשיבותו של תוכן באתר אינה מוטלת בספק, אבל מה שלא מספרים לכם הוא שתוכן איכותי, ככל שיהיה, אינו מספיק להשגת מיקומים טובים בגוגל! בשביל להתברג בראש התוצאות, ובעיקר במונחים תחרותיים, נדרשים קישורים איכותיים ועל מנת להשיג אותם עליכם לכתוב את התוכן הנכון שאנשים יקשרו אליו.

במידה ואתם רוצים לקחת את נושא התוכן ברצינות עליכם לעבוד עם שיטה בדוקה שתייצר עבורכם תוצאות ללא קשר לסוג האתר או התחום בו הוא פועל.

אם תנסו בכל פעם דרך אחרת יכול להיות שיהיה לכם מזל ותשיגו את התוצאות, אבל סביר להניח שברוב המקרים תבזבזו שעות על כתיבה, עריכה ופרסום של תוכן באתר שלכם שרק אתם תקראו.

במאמר הבא אני אציג בפניכם, צעד אחר צעד, את "טכניקת הפאואר האוס" (The Powerhouse Technique) שבאמצעותה הצלחתי לייצר ללקוח של החברה 3328 גולשים מתנועה אורגנית בתוך שלושה שבועות בלבד:

המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך …

טכניקת הפאואר האוס (כתיבת תוכן למקדמי אתרים)

לפני מספר שבועות העליתי באתר של בזק בינלאומי דף תוכן על בדיקת מהירות שהוא למעשה "המדריך האולטימטיבי למהירות גלישה" המספק אינפורמציה על הבדיקות והפתרונות האפשריים לבעיות של גלישה איטית באינטרנט.

לאחר שיישמתי את "טכניקת הפאואר האוס" פוטנציאל הטראפיק המיידי של הדף הבודד הזה הרקיע לשחקים:

יותר חשוב מכך, הטראפיק האורגני למדריך בדיקת המהירות עלה בתוך 21 ימים ב- 3328 גולשים:

עד עכשיו המדריך ייצר עבור בזק בינלאומי 5347 פעילויות באתר ובהתחשב בכך שמדובר בתקופת החגים (פסח) אלו נתונים לא רעים בכלל:

החלק הטוב ביותר?

אתם יכולים לעשות אותו הדבר לאתר שלכם … גם אם אתם לא מותג חזק וגם אם אין לכם קשרים עם מובילי השוק בתעשייה שלכם.

 

שלושת הצעדים הנדרשים ליישום של "טכניקת הפאואר האוס" להשגת טראפיק אורגני

טכניקת הפאואר האוס מכילה את הצעדים הבאים:

צעד 1: מצאו מילות מפתח עם פוטנציאל תנועה משמעותי שקל יהיה לאתר שלכם להיות מדורג גבוה עבורם בתוצאות החיפוש של גוגל

צעד 2: מצאו את הדף הרלוונטי באתר או תכננו דף חדש שיעלה עבור אותם מילים

צעד 3: פרסמו את התוכן באתר שלכם

זאת הסיבה שהטכניקה הזאת עובדת כל כך טוב (וגם מה הקשר שלה לפאואר האוס):

כמעט כל אתר שנמצא באינטרנט פרק זמן של מספר חודשים ומעלה יהיה רלוונטי במשהו אחד לפחות יותר מאתרים אחרים. למעשה כל אתר הוא "הפאואר האוס" בתחומו והדבר צריך להגיע לידי ביטוי בדירוג גבוה של מונחים רלוונטיים המזרימים לו טראפיק.

הכוונה היא כמובן לאתר "אמיתי" עם אג'נדה שהסיבה להקמתו הייתה אחרת מאשר לשמש "כאתר תמיכה" לצורך קידום אתר אחר או להיות כרטיס ביקור תדמיתי בלבד.

באמצעות טכניקת הפאואר האוס אנחנו נמצא מהם המונחים שעבורם גוגל כבר מחשיב את האתר שלנו כאוטוריטה ובעזרת התוכן הנכון נדאג להביא את זה לידי ביטוי בדירוגים.

אז בואו נתחיל..

צעד 1#:  מציאת מילות מפתח עבורן האתר נחשב כאוטוריטה בגוגל

גוגל שיפרו באופן משמעותי בשנים האחרונות את היכולות שלהם: לזהות תוכן איכותי, להבין את השפה הטבעית של בני אדם וגם לזהות את הכוונה של הגולש מאחורי המילים אותן הוא מקליד בתיבת החיפוש. למרות שמנוע החיפוש שיפר מאוד את יכולותיו, דבר בסיסי אחד לא השתנה – אנשים מחפשים באמצעות מילים וגוגל מציג תוצאות רלוונטיות.

על מנת להחליט עבור אילו מילים יהיה לנו קל להתברג בדף הראשון נוציא בשלב ראשון דוח מיקומים יומי בעזרת כלי הדוחות של מערכת כליום לאתר המבוקש.

לצורך ההדגמה אני אבחר באתר ג'וב קרוב – אתר דרושים. מדובר באתר צעיר מאוד הפעיל בתחום עם תחרות חריפה מצד ענקים דוגמת אולגובס, גוב מסטר, פורטל דרושים ואחרים הנמצאים בשוק חיפוש העבודה כבר שנים רבות.

בתפריט בצד שמאל ניכנס ל- Reports ובמסך המתקבל נלחץ על כפתור Generate a New Report:

לאחר מכן נבחר את האופציה Daily Ranking, נקבל את המסך הבא שבו נמלא רק את שם הדומיין כפי שהוא מאונדקס בגוגל עם www (טווח התאריכים המתקבל הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים ולכן לא צריך לשנות אותו):

נלחץ על כפתור Create ונמתין מספר שניות עד שכליום תסיים לחולל את הדוח. כאשר נקבל הודעת completed בצד ימין נוריד קובץ אקסל עם כל המונחים למחשב שלנו ע"י לחיצה על צלמית ההורדה:

קיבלנו קובץ המכיל אלפי שורות שנראה כך:

בקובץ עצמו אני אבצע את הפעולות הבאות:

  1. אמחק את חמש השורות הראשונות (שמכילות את הפרטים שלפיהם המערכת חוללה את הדוח) לצורך קבלת שורת כותרות לעמודות ואחריה שורות עם מידע על המילים המדורגות.
  2. עמודות המספרים בקובץ מופיעות עם משולש ירוק המציין שלמרות שהתוכן הוא מספרי התאים עצמם בקובץ האקסל מכילים טקסט ולא מספר. על מנת שאוכל למיין את הנתונים כמספר אבחר בעמודה האחרונה page (שלפיה אני רוצה לבצע מיון) אעבור בתפריט של האקסל לטאב נתונים ואלחץ על כפתור טקסט לעמודות. באשף שייפתח לכם פשוט לחצו על כפתור סיום והאקסל ישנה את כל הטקסטים בעמודת ה- page למספרים שניתן למיין לפיהם.

עכשיו כל שנותר הוא למיין לפי עמודת page ולבחור רק בשורות בקובץ המתייחסות למילים המדורגות בעמודים 2-3 בגוגל. בדוגמא זאת קיבלנו סה"כ 2208 מילים המדורגות בעמודי התוצאות השני והשלישי בגוגל.

לאחר ביצוע הסינון הראשוני באקסל נפתח פרוייקט חדש בכליום אליו נכניס את כל 2208 המילים שקיבלנו, שלהן יש פוטנציאל לקידום. כליום תפלטר עבורנו באופן אוטומטי כפילויות (אותה מילה אשר עולה בתוצאות עבור עמודים שונים וכדומה) וכך קיבלנו בסה"כ 2035 מונחים עליהם נמשיך לעבוד:

עכשיו נמיין את הטבלה בפרוייקט לפי ווליום חיפושים (מגבוה לנמוך) ונוציא את המילים עם הווליום הגבוה ביותר בתחום הדרושים אשר אינן קשורות לחברות ספציפיות או מתחרים של ג'וב קרוב.

ברשימה שלי מצאתי את המילים הבאות, שעשויות להיות מעניינות לקידום:

  • דרושים
  • חיפוש עבודות
  • עבודה זמנית
  • דרושים בצפון
  • Sruaho (המילה דרושים כאשר המקלדת על אנגלית)
  • הפצת קורות חיים

למרות שרשימת המילים בקובץ האקסל כוללת אפשרויות נוספות למען הנוחות לא כללתי כאן הרבה מילים אפשריות. בנוסף, למרות ווליום גבוה, ויתרתי על רוב המונחים הלוקאליים שמתייחסים לחיפוש עבודה בערים ספציפיות דוגמת דרושים בתל אביב.

עכשיו שיש בידי את המילים נעבור לצעד השני ..

צעד 2#:  מציאת דף קיים או יצירת דף חדש באתר שידורג על המילים

לפני שאנחנו מתחילים לכתוב תוכן עלינו לבדוק עבור אילו מדפי האתר עולים המונחים שמצאנו בצעד הראשון ולקבל אחת משלוש החלטות:

  • לא לבצע שינוי – כלומר להשאיר את הדף הקיים כפי שהוא עבור המונחים שמצאנו
  • להשאיר את הדף הקיים, אבל להעלות בו תוכן חדש
  • לייצר דף חדש לחלוטין עם תוכן חדש, שיטרגט את המונחים שמצאנו

לשם כך נחזור לפרוייקט שפתחנו בכליום.

עבור המילים שמצאנו בצעד הראשון כליום מספקת לנו את הפרטים הבאים:

  1. המונח דרושים עולה במיקום 11 עם דף הבית – למונח זה יש 90,500 חיפושים חודשיים.
  2. המונח חיפוש עבודות עולה במיקום 27 עם דף תוצאות חיפוש עבודה בעיר חולון (בהחלט לא הדף המתאים ביותר למונח זה) – למונח זה יש 22,000 חיפושים חודשיים.
  3. עבודה זמנית עולה במיקום 13 עם מאמר בנושא זה, אבל מדובר במאמר של פחות מ- 300 מילים ולא נראה שבאמת הושקעה מחשבה יתרה בתוכן זה – למונח זה יש 4,400 חיפושים חודשיים.
  4. המונח דרושים בצפון עולה במיקום 12 עם דף המציג רשימת משרות מתאימות לחיפוש עבודה בצפון – למונח זה יש 3,600 חיפושים חודשיים.
  5. המונח sruaho עולה במיקום 19 עם דף הבית – למונח זה יש 2,900 חיפושים חודשיים.
  6. המונח הפצת קורות חיים עולה במיקום 27 עם מאמר בנושא זה, אבל גם כאן מדובר במאמר קצר, כ- 400 מילים, ולא נראה שבאמת הושקעה בו מחשבה רבה – למונח זה יש 1,000 חיפושים חודשיים.

מבחינתי סעיפים 1, 4 ו- 5 עולים בתוצאות החיפוש עבור הדף הרלוונטי באתר ולכן כל שנותר לנו הוא לבצע קידום קונבנציונלי (שיכול לכלול גם שיפורי תוכן, אבל לא תוכן חדש לחלוטין) של מונחים אלו לכתובת שעולה בתוצאות החיפוש. המונח בסעיף 2 אומנם לא עולה עבור דף רלוונטי, אבל הוא נראה לי מתאים יותר לדף הבית ולכן לא נתייחס גם אליו בשלב זה.

נותרו לנו שני מונחים נוספים שאולי יהיו רלוונטיים ליצירת תוכן חדש באתר. עבורם ארצה לבדוק עם אלו מונחים דומים עולה האתר בתוצאות גוגל ומה הווליום הכולל של אותם מונחים. לשם כך  חזרתי לפרוייקט שפתחנו מוקדם יותר בכליום ואילו התוצאות שקיבלתי:

אתר ג'וב קרוב עולה עם 20 מונחים הקשורים לעבודה זמנית (מתוכם ניקיתי מהגרף למטה 11 מונחים לוקאליים דוגמת 'עבודה זמנית תל אביב' ודומיהם):

המילים הנותרות יכולות לתת רעיון לתוכן אותו כדאי יהיה להעלות באתר (במקרה זה תוכן שיחליף את המאמר הקיים שכפי שהזכרתי קודם הוא אינו איכותי במיוחד).

ניתן לראות שאנשים מחפשים את הדברים הבאים: פורטל המרכז עבודות זמניות, עבודה זמנית, עבודה זמנית עם שכר גבוה ועבודה זמנית לקיץ. סה"כ ווליום החיפושים החודשיים של כל המונחים הוא 4970 כאשר לגבי שלושה מונחים חסרה האינפורמציה בכליום מה שאומר שקרוב לוודאי שווליום החיפושים יהיה בפועל מעל 5000 חיפושים בחודש.

אתר ג'וב קרוב עולה עם 15 מונחים הקשורים לקורות חיים:

כמעט כל המונחים מתייחסים להפצה/ שליחה של קורות חיים ישירות למעסיקים או דרך חברות כח אדם/ השמה. חלק מהמונחים מתייחסים לצד המעסיק – מציאת מאגרי קורות חיים של מועסקים פוטנציאליים. סה"כ ווליום החיפושים החודשיים של כל המונחים הוא 2320.

גם במקרה זה ניתן להחליף את המאמר הקיים בתוכן איכותי שיפנה לקהל מחפשי עבודה המעוניינים להפיץ את קורות החיים שלהם.

צעד 3#:  פרסום התוכן החדש באתר

עכשיו שיש בידינו נתונים לגבי המילים, איזה דף יכיל את התוכן ואפילו רעיון לגבי נושאים אפשריים עלינו להמשיך לבחירת התוכן ולא פחות חשוב עם איזה מהאופציות שמצאנו להתחיל?

אני מזכיר שהמטרה היא להעלות תוכן שהמונחים הרלוונטיים יעלו כמה שיותר מהר בתוצאות בגוגל ויתחילו לייצר לנו טראפיק משמעותי ולכן, מהשיקולים שאפרט בהמשך, בחרתי להתחיל ממאמר על עבודה זמנית:

  1. שיקול ראשון – הטראפיק הפוטנציאלי שיגיע מ- 5000 החיפושים החודשיים למונחי 'עבודה זמנית' שמצאנו. מדובר על יותר מפי שתיים מאשר הטראפיק הפוטנציאלי ממונחי 'קורות חיים'.
  2. שיקול שני – מהמונח 'עבודה זמנית' בלבד צפוי להגיע עיקר הטראפיק מאחר והוא עצמו עם 4400 חיפושים חודשיים. בנוסף העובדה שכרגע האתר מדורג עבורו במקום 13 בגוגל אומר שהוא צריך דחיפה קטנה בלבד בשביל להיכנס לדף הראשון (לעומת המונח 'הפצת קורות חיים' שנמצא במיקום 27 ולכן עשוי לדרוש מעט יותר זמן).
  3. שיקול שלישי – הפרוייקט שפתחנו בכליום מתייחס רק למונחים הממוקמים בעמודים ה-2 וה-3 של גוגל על מנת שנוכל להגיע לתוצאות מהירות. בבדיקה נוספת שעשיתי בקובץ האקסל שקיבלנו ממערכת כליום (המביא דירוגים ב- 100 התוצאות הראשונות בגוגל) ראיתי שעולם התוכן של מונחי 'קורות חיים' הוא הרבה יותר רחב וכולל גם חיפושי גולשים לדוגמאות, המלצות וטיפים לכתיבת קו"ח ועוד. נראה שמדובר בעולם תוכן רחב יותר שידרוש התייחסות מעמיקה מעט יותר.
  4. שיקול רביעי – עונתיות; בד"כ אני אעדיף נושאים שהם ירוקי-עד (מייצרים טראפיק לאורך כל השנה), אבל הפעם דווקא העובדה שאנחנו מתקרבים לקיץ וראיתי שהמונח 'עבודה זמנית לקיץ' נמצא ברשימת המילים שקיבלתי גורם לי לחשוב שכדאי לתפוס עבורו מיקומים לפני שיגיע הגל של חיפושי הקיץ.

בשלב הזה בתהליך יש לנו את כל האינפורמציה לגבי האתר שאנחנו רוצים לקדם ונשאר לנו דבר אחד אחרון לבדוק – מה מציעים המתחרים?

בקידום אתרים אנחנו לא חיים בוואקום ולכן גיגלתי את המונחים שמצאנו ועברתי על עשרות רבות של תוצאות חיפוש בגוגל לכל אחד מהם. מעל 90% מהתוצאות החזירו לי דפים פונקציונאליים עם רשימות ארוכות של משרות ושאר האחוזים התפזרו בין עמודי פייסבוק, פורומים ומספר מאמרים (שכולם באנליים לטעמי, למעט המאמר של גלובס).

מכיוון שרוב האתרים בתחום מתחרים על המונחים עם דפי רשימות משרות נראה שג'וב קרוב יוכל בקלות יחסית להביא זווית רעננה, לכבוש את הגולש ורק אז להציע לו את המשרות הזמניות שיש לו באתר.

על פניו נראה שגם תוכן שהוא קצת יותר ארוך, מקיף או עדכני יעשה את העבודה במקרה הזה, אבל ההמלצה שלי היא לייצר דף שהוא ברמה אחרת מעל כולם עם תוכן כל כך מדהים ושימושי שלא רק הגולשים ייהנו ממנו אלא הוא יהפוך בזכות זה להיות "מגנט קישורים" מה שיקדם אותו אף יותר במיקומים בגוגל.

לאילו אתרים טכניקת הפאואר האוס לא מתאימה ולמה זה ממש לא משנה?

כמו שציינתי כל אתר שקיים באינטרנט מספר חודשים ומעלה יכול להשתמש בטכניקת הפאואר האוס על מנת להגדיל באופן משמעותי את הטראפיק שלו, אבל מה קורה כאשר יש לכם אתה חדש? או אתר שלא מדורג עבור שום מונח עם טראפיק משמעותי?

זה נכון שבמקרים אלו השימוש בטכניקה זאת לא יביא תוצאות מיידיות, אבל עדיין תוכלו להשתמש בה על מנת לבנות את האתר/ המותג האינטרנטי שלכם באחת משתי דרכים:

דרך ראשונה – הפעילו את הטכניקה על אחד האתרים המובילים בתחום שלכם ומצאו איפה הוא מפספס הזדמנויות ונושאים שאתם יכולים לקחת ולפתח באתר שלכם.

דרך שנייה – בנישות בהן ווליום החיפושים הוא נמוך (לרוב תחומים "משעממים" שלא קורה בהם הרבה) לא תצליחו לייצר טראפיק מחיפושים שלא מבוצעים בפועל ע"י הגולשים. מצד שני, אתם יכולים להיות "הדג הגדול בבריכה הקטנה" של התחום שלכם. לחילופין, אתם יכולים לזלוג לנישה משיקה, שבה יש יותר חיפושים, ולייצר תוכן עבורה לקהל שצריך גם את המוצר או השירות שאתם מציעים.

עכשיו נסו את זה בעצמכם

אני מקווה שאתם יכולים לראות את הפוטנציאל של טכניקת הפאואר האוס עבור האתר והעסק שלכם.

מדובר בהרבה מאמץ לעבור את התהליך ואחר כך ליצור משהו מעולה, אבל אין ספק שזאת אופציה שתעשה עבורכם הרבה יותר מאשר סתם למלא את האתר שלכם בתכנים ולקוות שמשהו יהפוך להיות ויראלי.

שנסו מותניים וצאו לדרך!

אם יש לכם הערות או שאלות אשמח שתשאירו תגובה למטה.