מחירי קמפיין במדיה חברתית

אילו המלצות תוכל לתת על תמחור נכון של פרויקט שיווק באינטרנט, מה אתה מעדיף, קמפיינים עבור מותגים ועסקים גדולים או קמפיינים עבור לקוחות קטנים ?

כמה כסף לקחת על קידום

  ענב גלילי, TVK

תלוי מה הלקוח רוצה. אני מעדיפה תמחור מודולרי, מדורג, שהלקוח בוחר בעצמו אילו מרכיבים דחופים לו יותר או פחות.

  ניצן פלס, Digital Relations

אסטרטגיית תמחור היא אמנם תורה שלמה, אבל אני מאמין בראש ובראשונה שיש לתמחר פרוייקט בהתאם ללקוח ואופיו, בדומה לצורת המכירה ואופי מתן השירות הייחודי.

הכוונה היא שבזמן הכנת התמחור, השאלה עליה אנחנו צריכים לענות היא לא "עד כמה נצליח לסחוט את הלקוח", אלא "מה מערכת היחסים האופטימלית שנרצה ליצור איתו".

בפרויקטים בתחומים בהם ללקוח אין הרבה ניסיון, לעתים יהיה ערך בפירוק הגורמים השונים, הסבר עליהם ותמחורם בנפרד כדי להגביר את האמינות, ואילו במקרים אחרים דווקא חשוב יותר יהיה ללקוח אם נעניק לו תחושת ביטחון והסבר כלליים, ולא נרבה בפירוט, כדי שלא נעמיק את תחושת חוסר ההבנה.

בנוסף חושב לזכור 2 דברים נוספים, שלעתים נראים בסיסיים וטריוויאליים, אבל לא מעטים כושלים דווקא בהם:
1. יש לדאוג לכיסוי עלויות העבודה. סעיף שנראה טריוויאלי לחלוטין יכול להפוך לסיוט הגרוע ביותר עבור בעל עסק, שבסך הכל מבקש למכור את מרכולתו.

2. תמחור תמורת יעדים – חשוב לציין את מה מתמחרים. בין אם מדובר בשעות עבודה או בתוצרים מדידים אחרים, יש לציין זאת, כדי שלא להיקלע לסיטואציה בה עולות דרישות נוספות על בסיס יעדים שלא הוגדרו וציפיות שלא תואמו.

  ורד חורי, Ewise

מאחר ויש המון אפיקים בהם אפשר לשווק, אני דווקא מעדיפה להתחיל בתקציב ולא ההפך.
כלומר, יש עוגה בגודל נתון ורק כשיודעים מה הגודל שלה אפשר להסיק כיצד נכון לחלק אותה. בחלוקת העוגה ובחירת האפיקים נעשים ויתורים – יכול להיות שנוותר על אמצעי מסויים כי נבין שהוא לא תורם להשגת המטרה באופן מיידי ונפעיל אותו רק בשלב מאוחר יותר אם בכלל.

חשובה לי מאוד הראייה ההוליסטית, השלמה, שמשמעותה לבחור ללקוח את הנוכחות שתתאים לו בהתאם לתקציב, סוג המוצר / שירות וקהל היעד. הבחירה נעשית מתוך כמה אפיקים רלוונטיים:

• קידום אתרים אורגני בגוגל ומנועי חיפוש נוספים
• שימוש ברשתות חברתיות- פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, לינקדאין, רשתות נישתיות לפי תחומים, רשתות נישתיות לאיזורים שונים בעולם, רשתות חברתיות סביב מדיה (תמונות, מצגות, סרטונים וסאונד)
• שימוש בשיווק גרילה – בלוגים, טוקבקים, צ'טים ופורומים
• פרסום ממומן ברשתות חברתיות
• פרסום ממומן בגוגל / מנועי חיפוש אחרים
• פרסום בפורטלים
• יח"צ ושיתופי פעולה על בסיס תוכן עם פורטלים
• שיווק במובייל – אפליקציות, פרסומות ואתרים ייעודיים
• רשימות תפוצה ודיוור
• שימוש ובנייה של נכסים עבור המותג- אתר אינטרנט, מובייל, חנות, דפי נחיתה, בלוגים וכו'
• באנרים, פופאפים מוכווני קהלי יעד מסויימים
• יצירת תוכנית שותפים (אפילייט)

כמובן שלא תמיד נכון להשתמש בהכל וכמובן שלא תמיד ניתן תקציבית להשתמש בהכל.
ארגונים שונים צריכים התאמה של אפיקים שונים שיתחברו לאסטרטגיה של המותג ושל השיווק שיבוא לידי ביטוי גם באופליין ואפילו בשילוב של מחלקת הגיוס בארגון.

השאלה מה אני מעדיפה – עסקים גדולים או קטנים, היא לא רלוונטית כי כל לקוח זה אתגר מסוג אחר- בלקוח גדול יש בירוקרטיה וקשה להעביר החלטות שלעיתים מתקבלות משיקולים שאינם תורמים להצלחת השיווק. מצד שני, לקוחות קטנים רוצים לקבל הרבה בתקציב זעום ולכן תיאום הציפיות איתם והבחירה באפיקים הנכונים מאוד חשובים. בשני סוגי הלקוחות קיים אתגר שהכיף הגדול הוא לפצח אותו ולראות את ההצלחות שנקטפות בזכות העבודה הנכונה!

  שגיא חמץ, Blink

אני מעדיף קמפיינים ללקוחות גדולים מאחר והמשאבים העומדים לרשותי בפרויקטים כאלו גדולים יותר ומאפשרים ביצוע של פרויקטים גדולים מצד אחד ולקיחת יותר סיכונים מצד שני. תמחור צריך לקחת בחשבון קידום טכנולוגיה וניהול תוכן לאורך זמן נושא שרבים שוכחים לתמחר.

  רומי יצחקי, Romii

חשוב להבין שפעילות שיווקית במדיה חברתית היא ארוכת טווח ופחות מתאימה לקידום אירוע ספציפי מוגבל בזמן. לעיתים קרובות, חברות קטנות פונות לייעוץ לקראת קמפיין ספציפי וחסרות את המשאבים לקיום פעילות מתמשכת.

אני שמחה לייעץ לארגונים קטנים וגדולים כאחד, אולם מאמינה שתפקידי לתכנן אסטרטגיה ולספק כלים ללקוחות לקיים את הפעילות שלהם בעצמם

השארת תגובה