המלצות קריאה

שתף אותנו במספר מקורות מהם אתה שואב רעיונות והשראה (מהארץ או בחו"ל).

מקורות השראה למקדמי אתרים


ורד חורי, Ewiseאני רשומה על הבלוגים הגדולים והמרכזיים לתחום של רשתות חברתיות ומנועי חיפוש ומקפידה להדפיס לי מאמרים שחשוב לי לקרוא ולסכם מהם נקודות שאחר כך נתלות אצלי במשרד על הלוח לשינון (נכון, הדפסה פחות ידידותית לסביבה אבל קל יותר לקרוא ככה בכל מקום אליו הולכים כולל חדר השירותים :- )• https://www.seomoz.org/blog
https://searchengineland.com/
https://mashable.com/
https://www.hobo-web.co.uk/seo-blog/
https://www.allfacebook.com/
• ועוד…כמו כן קבוצות שאני רשומה בהם בלינקדאין ופייסבוק מהוות מקור אדיר להכרות עם אנשים בתעשייה וללימוד והתעדכנות. בארץ אני נהנית מהבלוגים של askpavel, newsgeek ושל חורים ברשת.
עומר שובל, iSEO – נטוורקינג

את ההשראה שלי אני בדרך כלל מקבל בכנסים מקצועיים בחו"ל. מספר ימים עם מיטב המקדמים בעולם תמיד עוזר לקבל רעיונות חדשים.
הכנסים הכי טובים לטעמי הם של חברת Distilled (3 אנשים מ- Distilled משתתפים בראיון זה).
הכנס הקרוב של החברה, LinkLove, יתקיים ב- 30 למרץ בלונדון. אם תרצו להיפגש בפאב לונדוני לבירה אחרי הכנס, אתם מוזמנים לשלוח לי מייל. גם על הכנסים של SEOMoz (MozCon) וה- SMX אני ממליץ בחום. הם אומנם יותר מסחריים אבל עדיין נותנים תמורה טובה.

המלצות קריאה – בארץ האתר של פבל; בחו"ל – Distilled, SEOMoz (feed rss), הבלוג של אבינש, הבלוג של גוגל ו- מרכז מנהלי האתרים של גוגל, SEO ליד הים, SEER ועוד רבים וטובים.

על הרשת הסמנטית (ויש הטוענים שזהו העתיד של החיפוש) אני מתעדכן בבלוג של W3 ובבלוג של אתר סכמה.
והמלצה אחרונה שאני קיבלתי לאחרונה על חיבור בין טכנולוגיה וקידום אתרים: https://feeds.feedburner.com/nettuts


אורי זילברשטיין, Duran SEO

אני כרגע אפרט את כל מקורות המידע שאני מתעדכן מהם על בסיס שבועי ואפילו יותר מכך, תעשו לעצמכם הרגל לשבת בערב על כוס קפה אחרי העבודה ופשוט לקרוא, זה פשוט מלהיב, מרתק ואף מפתח אתכם כאנשי מקצוע, הראו לי בעל מקצוע שלא לומד את המקצוע שלו לאחר הקורס הראשוני במיוחד במקצועות האינטרנט 🙂

Search engine roundtable
Seomoz
Webpronews
Search engine Journal
Search engine land
Search engine watch
Seo.com
Seo book.com
Google webmaster central blog
Google official blog

ישנם מעט מאוד מקורות בעברית שווה לקרוא בהן, לכן אני הולך ישירות למקור, אם קשה לכם עם אנגלית זו ההזדמנות להשתפר פלאים. כמו כן אנו שוקדים על תרגום מאמרים משמעותיים מאתרים אלו בכדי להביאם בשפה העברית, דעו לכם שתרגום מאמרים ידנית, כלומר לקרוא את המאמר ולכתוב אותו משפר את ההבנה שלכם ביחס למאמר ולחומר הכתוב ואף מעשיר אתכם בצורה בלתי רגילה מומלץ בחום. רק על ידי קריאה של מאמרים ממקורות רשמיים ותרגומם תוכלו להתפתח ולהיות מקצועיים יותר.


אמיר בר תקווה, ClickWise

יש כמה בלוגים ופורומים בארץ ששווה לעקוב אחריהם, אבל לרוב מה שמובא בבלוגים בארץ, שלא קשור ישירות לקידום בארץ, הוא חומר מתורגם או ממוחזר מבלוגים ופורומים בחו"ל.

אני לא רוצה לציין שמות של מה כן ומה לא, אבל אפשר לזהות מקור טוב ע"פ התגובות שיש אליו (בכמות ואיכות). כדאי לברור טוב טוב כי יש גם הרבה שטויות שנכתבות כעובדות מוגמרות ומי שלא מקצועי מספיק עלול ללמוד מזה. גם הנטייה ברוב המקורות בעברית היא של חוכמה בדיעבד כלומר לדווח על מה קרה או קורה ולא מה צפוי ולאן נושבת הרוח שבקידום זה יכול להיות בעייתי.

באנגלית הייתי ממליץ על SEOMOZ, searchengineland.com, shimonsandler.com, distilled.net, problogger.net, searchenginewatch.com, blog.kissmetrics.com ורבים אחרים. מומלץ גם לבדוק מדי פעם ב https://analytics.blogspot.com וב- youtube ווידאו רשמיים עם טיפים של Matt Cutts.


גלעד ששון, Nekuda

Seroundtable
Searchengineland (וגם marketingland שרק נולד(
Webmasterworld
mashable


שני סלמה, iLevel

מהספרות בתחום היא שטויות. או שהיא לא מבוססת על ניסויים מספיק רחבים, או שהיא מבוססת על סמך משהו שהכותב קרא במקום אחר.

אם יש אתר אחד שאני כן סומכת עליו, זה SEOBOOK (https://www.seobook.com/) של Aaron Wall. הוא לא מלמד טריקים ושטיקים. הוא רק מלמד אותנו לחשוב כמו גוגל, ובשבילי זה שווה הרבה!


שגיא חמץ, Blink

https://thenextweb.com/
https://www.briansolis.com/
https://simonmainwaring.com/
https://www.blinkit.co.il/?page_id=19


ניצן פלס, Digital Relations

אחד המקורות הטובים להשראה נמצא ממש מתחת לאף – כלכליסט מוציא תחת ידו כתבות מעמיקות ואינטליגנטיות במיוחד, שמרחיבות את המחשבה הרבה מעבר לכתבה.

"דשבורד" אישי עבור כל איש שיווק ברשת שמעוניין להתעדכן בטרנדים החמים – מוצר ותיק שעושה את העבודה מבית משרד הפרסום Ogilvy העולמי: The Daily Influence.


רומי יצחקי, Romii

ישראלים: חורים ברשת, מזבלה, ניוזגיק, גלובס, דה מארקר, כלכליסט, ערוצי המחשבים של הפורטלים הגדולים
(ווינט, נענע, וואלה).

חו"ל: טקראנץ, mashable, Read write web, business insider, search engine land, האפינגטון פוסט


טל פריהר

זה המקום להגיד תודה לבעלי הפורומים בארץ שנותנים לנו איזור חופשי לרעיונות ודיונים מקצועיים ולדעתי תורמים המון לאיכות המקצוע. מקורות מהם אני שואב מידע? הפורומים בארץ (כולל שלי), המון שיחות עם מקדמים בארץ ובחו"ל, ניסויים, פורומים בחו"ל (יש אצלי בבלוג רשימה של המלצות בתחום) ויש עוד לא מעט כאלו.


מיכל כהן, Web guru

קידום אתרים:

https://www.seroundtable.com/
https://searchenginewatch.com/
https://www.searchenginejournal.com/
https://www.seomoz.org
https://www.askpavel.co.il/

ווב, רשתות חברתיות, טרנדים, גוגל וטכנולוגיות:

https://www.readwriteweb.com/
https://mashable.com/

אלו המרכזיים. אני אוהבת גם מידי פעם לקנות ספרים. מודפסים. אמיתיים. אפילו שמדובר בתחום שמתעדכן מהר. למשל The art of seo זה ספר שקראתי וחזרתי אליו לנושאים ספציפיים מס' פעמים.


פבל ישראלסקי, AskPavel

וואו יש ממש הרבה…חשבונות הטוויטר של עובדים בגוגל, SEL, SEOmoz, PotPieGirl, ,Viperchill Seobythesea והרבה פורומים (מרביתם סגורים). אלו הפורומים והבלוגים העיקריים שאני עוקב אחריהם.


שוקי גלילי

אני מאד אקלקטי ועוקב אחרי הרבה מקורות בתחלופה גבוהה. אני נהנה לקרוא את אהרון וול, מייקל גריי, ראנד פישקין והניוזלטר של IBP. משתדל לא להחמיץ אף פוסט או סרטון של מאט כץ ו-Webmaster Central, ומבקר הרבה בפורומים של גוגל. המקור העברי היחיד שאני שומר לו אמונים הוא הבלוג של פבל ישראלסקי.


איתן יריב, WAO

ישנם רבים כאלו והסיבות רבות ומגוונות. על כן בחרתי לציין בקצרה מספר מקורות החביבים עלי במיוחד בתחום ה-SEO ואחד בתחום ה-Affiliates:

SEOBYTHESEA.COM
SEOSMARTY.COM
REELSEO.COM
SEOBRAINTRUST.COM
AFFILORAMA.COM


אביב מנוח, Usearch McCann

sixrevisions.com
unbounce.com/blog/
www.stateofsearch.com
searchengineland.com
www.distilled.net/blog/


זהר עמיהוד, SEOreport

SEOMOZ.org
Searchengineland.com
Websitemagazine.com
Seobook.com
Raventools.com


עמית מלכי, SEO Gavish

יש המון מקורות מידע שאני מבקר בהן קורא או צופה אחד מהם שאני חייב לציין כאן זאת דווקא הקהילה הסגורה של מקדמי אתרים בפייסבוק שם יש דיונים וסיעור מוחות מקצועי ביותר.

דגש חשוב לא משנה מה שמעתי ומה קראתי אני לא מבצע את הפעולות על אתרים לפני שביצעתי ניסויים על אתרים שנועדו לכך.


ענב גלילי, TVK

אני קוראת טקקראנץ כל הזמן. עוקבת אחרי כל ההרצאות המצולמות של TED וקוראת מדע בדיוני בלי הכרה. אסימוב הוא נר לרגליי


איתי לויתן, Seperia

הספר האחרון שקראתי הוא, לטעמי, אחד המדהימים ביותר עבור כל מי שרוצה להתפתח בזירה האינטרנטית, בתור שכיר, עצמאי או יזם – https://37signals.com/rework/


ניר שי, NearMe

אני נהנה לקרוא את המאמרים המתפרסמים ב: https://searchenginewatch.com. הם מייצגים את הדרך שלי בה אני רואה לאן גוגל מתפתח ומשתנה.


יואב מנדלסון, SEone

https://www.seomoz.org/blog
https://googlewebmastercentral.blogspot.com/

השארת תגובה