טיפים מהמומחים לשיווק באינטרנט

שתף אותנו בטיפ, סוד מקצועי או שיטה "שעושה" את העבודה.

טיפים לקידום אתרים

  אמיר בר תקווה, ClickWise

טיפ קטן אבל משמעותי! כשרוצים לקדם אתר עבור מונח מסוים ואין דרישה ברורה איזה דף לקדם עבור המונח באתר
(בעיקר אם זה לא ה-מונח המרכזי) וגם לא ברור מהתוכן איזה דף הכי רלוונטי, מה שעוזר להתאים מונח-דף לקידום היא הפעולה הבאה:

שאילתת חיפוש שמורכבת מ – "מונח לקידום" "שם הדומיין".

לדוגמא לאתר הפיקטיבי www.tractoron.co.il אם רוצים לקדם את המונח "טיולי שטח בגליל" אבל לא בטוחים איזה דף לקדם. אז עם עושים חיפוש של "טיולי שטח בגליל www.tractoron.co.il" לרוב מקבלים תוצאות של האתר בסדר יורד שהראשונה הכי רלוונטיות כיום השנייה קצת פחות וכן הלאה (תלוי במספר הדפים שנתפסים כרלוונטיים).

זה עוזר למקד דף למונח, לא תמיד התוצאה הראשונה תהייה זאת שתבחר להתאים למונח (כי אולי הוא כבר מקדם
מונח אחר או זה דף הבית וכו') אבל אז תוכל ללכת לדף שני וכן הלאה ואם האתר בכלל לא רלוונטי למונח גם זה יהיה
ברור מהתוצאות.

  אורי זילברשטיין, Duran SEO

טיפ מקצועי או שיטה שעושה את העבודה חייבת להיות העובדה שאני מתעדכן מחו"ל כל הזמן כמעט על בסיס תלת שבועי. ישנם מספר מקורות מידע שאיתם אני תמיד יכול להסתכל צעד אחד קדימה.

הטיפ הכי משמעותי שאני יכול לתת יהיה להסתכל על העבודה. חייבים להסתכל רחב ולעומק כל הזמן, לא להיתפס על פרמטרים כאלה או אחרים או לשים את תשומת הלב על הטפל. ככל שנסתכל רחב יותר ונכלול יותר ויותר פרמטרים תחת דירוג האיכות כאשר הלקוח המוצר והגולש עומדים בראש ככה נגיע למיקומים גבוהים כמה שיותר.

כמו כן היררכיה פנימית באתר היא מפתח לקידום רוחבי, משמעות הדבר שאם האתר מסודר היררכית נכון מבחינת ביטויים כאשר נקדם את הביטויים הראשיים הביטויים המשניים והזנב הארוך יתקדמו גם הם והאתר יפתח רוחבית בגוגל.

  ליאן שובל, Top Word

הגולשים משקיעים זמן (יקר ערך) בקריאת התכנים והמסרים שאתה, המפרסם, מעלה און-ליין; לכן כדאי לתת להם החזר גבוה על ההשקעה.

שאלות שכדאי לשאול:

מי הקהל שלי?
למה הם קוראים את מה שאני מפרסם?
מה הדאגות שלהם בחיים, ומה מדאיג אותם כרגע?
איך באפשרותי להפוך את הפרסום לרלוונטי במיוחד עבורם?
איזו זווית ייחודית קיימת בתוכן שאני מעלה?

ואם לסכם את הכל בטיפ אחד: זכור שאתה לא נמצא ברשת החברתית בשביל עצמך; אתה נמצא שם בשביל הלקוח שלך. תן לפני שאתה מקבל, והתמורה לא תאחר לבוא.

  ורד חורי, Ewise

הטיפ שלי זה לא לחשוב לעולם שאתה מומחה. לא בתחום שלנו.

בעיניי היופי בתחום שלנו זה הדינאמיות. איך אפשר להיות ממומחה למשהו שיום למחרת כבר לא יעבוד?! חשוב להבין אסטרטגיות וראייה מרחבית של המותג והסביבה שלו אבל חשוב (לא פחות) לא לזנוח את הדברים הטכניים, הכפתורים הקטנים שיעזרו לנו בהבנה כיצד לבנות אסטרטגיה מנצחת.

אין מומחים – כולנו מתמחים ברמות שונות שרודפים אחרי הטכנולוגיה ולעולם לא היא רודפת אחרינו. תלמדו מטעויות ונסו לנטרל את האגו כדי להשתפר וכדי להשתמש בשיתופי פעולה שיתרמו ללקוח שלכם במתן פתרון כולל ועם זאת מקצועי.

ובקיצור- הסוד שלי הוא שאין סודות… גם כי אין קסמים ורק עבודה מאומצת, יצירתית ודינאמית מובילה לתוצאות. וגם כי הכל נמצא היום ברשת – צריך לקרוא המון ולא להפסיק ללמוד ולהתפתח.

  מיכל כהן, Web guru

אין סוד אחד שעושה את העבודה. יש עבודה שיטתית, מקיפה וממושכת. אבל טיפים יש. הנה טיפ למי שהאתר שלו תקוע ומסרב להתקדם למרות פעילות הקידום:

כשמכינים תבשיל, יש פעולות שונות שצריך לעשות ע"מ שהוא יצליח. אחד הדברים הקלים והאפקטיביים הוא למשל להוסיף לו מלח. אבל אם התבשיל לא מצליח גם אחרי שהוספתם מלח, אל תמשיכו להוסיף מלח: אתם עלולים לפגוע במצב הקיים. תחשבו מה חסר לו באמת.

ולמי שלא הבין את האנלוגיה: אל תמשיכו באותן פעולות שכבר עשיתם עד עכשיו. זה שזה עזר עד עכשיו, זה לא אומר שזה ימשיך לעזור. זה עלול לפגוע. אל תחשבו על הפעולות שקל לכם לעשות, תחשבו מה עדין חסר לאתר הזה: מה חסר לגוגל ע"מ להשתכנע שהוא באמת אתר חזק. ואם לא חסר לו – אל תוסיפו באופן מלאכותי כלום. פשוט תחכו.

  עומר שובל, iSEO – נטוורקינג

שיפור CTR בתוצאות החיפוש יכול להביא לפעמים יותר טראפיק משיפור מיקומים – חישבו על תגיות title ו- description טובות עבור הדפים החשובים באתר שלכם. נסו עבורם וורסיות שונות עד שתגיעו ל- CTR המקסימלי.

טיפ נוסף – לכו לפגישות תכופות עם הלקוחות ותשמרו עמם על קשר הדוק בשוטף. נסו להכיר את המערכת ואם אפשר את האנשים שעובדים בה באופן אישי. כאשר תצטרכו, תוכלו להזיז דברים מבפנים ביתר קלות בעזרת אותם עובדים.

בנוסף זכרו, כאשר נפגשים ומדברים דברים קורים ורעיונות עולים – את חלקם תוכלו ליישם ואולי לתרום עוד קצת להצלחת פרויקט הקידום.

  פבל ישראלסקי, AskPavel

כלי נחמד של Majesticseo שלא הרבה אנשים מכירים נקרא Clique Hunter. זה בעצם פיצ'ר שמאפשר להוסיף עד 10 דומיינים, ולקבל השוואה ביניהם ברמת הקישורים הנכנסים. במילים אחרות, אפשר לראות איזה קישורים יש לדומיין A שאין לדומיין B וגם C, או יש ל-B ואין ל-C וכו'. מידע מאד חיוני למחקר מתחרים כשרוצים לבנות אסטרטגיית בניית קישורים.

  גלעד ששון, Nekuda

מכיוון שהתחום מאוד דינמי חשוב מאוד לשמור על סקרנות, רעב לידע, רצון להשתפר ושעון מעורר.

  טל פריהר

רשתות סינדיקציה, חכו שזה יתחיל לזוז בארץ, בשוק קטן כמו פה זה ישנה את חוקי המשחק יש כאלו שכבר הבינו את זה ולא חולקים את המידע הזה. ובאופן כללי קניית קישורים, למי שעדיין חושב שזה "מסוכן" או "לא בסדר", הכול תלוי רק במה קונים וממי קונים.

  אליאב חילו, Start SEO

לחשוב בצורה הגיונית מנקודת מבט של גולש ממוצע ולספק לו את מבוקשו ולא להתקבע על נוסחאות.

  יואב מנדלסון, SEone

אין קיצורי דרך, התמדה ואמונה בשיטת העבודה יספקו את הסחורה.

  רומי יצחקי, Romii

אין "שיטה" ואין "נוסחה מנצחת" – יש עבודה שיטתית של הכרות עם הארגון וקהלי היעד שלו בצורה מדויקת והתאמת תכנים לצרכיהם. בכל זאת המלצה – slideshare הוא אתר מצוין לשיתוף מצגות ברשת וניתן לשאוב ממנו השראה ומידע מקצועי בתחומים מגוונים.

  ניצן פלס, Digital Relations

העמידו את עצמכם במבחן מול עצמכם ומול הלקוח

היות ועולם המדיה החברתית הוא דו צדדי ושקוף לחלוטין, שיטת העבודה היחידה בה אני מאמין היא שקיפות ואמון מלאים, שהם ה-'מילה' שלי.
ברגע שאתם מאמינים בעצמכם, העמידו את עצמכם למבחן, מול עצמכם ומול הלקוח. בחנו אם אתם מספיק טובים, והציגו את התוצאות שלכם לעומד מולכם.

לא רק שהוא יעריך את הכנות שלכם, אלא שתהיה לכם מראה ייחודית להביט בה – ולדעת כיצד להשתפר. מראה כזו מזדמנת לרוב לעיתים נדירות בלבד.

  ניר שי, NearMe

ארכיטקטורת אתר, זהו שלד הבניין עליו עומד כל האתר, זה הדבר הראשון שגוגל רואה לפני שהוא מודד את התנהגות הגולשים באתר ויחסם לאתר.

  עמית מלכי, SEO Gavish

אתן שני טיפים חשובים לדעתי במה שעובד טוב לא נוגעים והשני יש דבר כזה יותר מדי SEO.

  שוקי גלילי

אני חושב ששליטה טובה בשפה היא קלף מנצח לכל אורך הדרך. במחקרי מילים, קופי, קריאה לפעולה, ניסוח כותרת, מתן לינקים ואפילו תקשורת עם הלקוח.

יש אנשים שהביאו פרקטיקות של comment marketing או Link requests למדרגת אמנות, ובמדיה חברתית כושר הניסוח והיכולת שלך להביע דברים הם כמובן מאד חשובים.

ובקצה השני – שליטה טובה ב-Technical SEO הוכיחה את עצמה כיקרת ערך בשנתיים האחרונות.

  איתי לויתן, Seperia

יש הזדמנויות ב Mobile SEO כאשר אם יש לכם את האפשרות לקדם אפליקציית אנדרויד ב – Android Marketplace ו'מקומות שוק' נוספים כגון GetJar – תוכלו להתחיל ליהנות מטראפיק חינמי עם תועלת אדירה יחסית לעלות שלכם. לזריזים מבינכם, זו שיטה שעושה את העבודה.

  שני סלמה, iLevel

תפסיקו לקרוא שטויות באינטרנט, כולל את המסמך הזה ותבדקו כל דבר בעצמכם.
אי אפשר ללמוד על סמך טעויות של אחרים אלא רק על סמך טעויות של עצמך.

  אביב מנוח, Usearch McCann

אני נוטה באופיי ובנתיב המקצועי שלי לכיוון הטכנולוגי. לדעתי אתרים רבים מאד ירוויחו בגדול אם הם ישקיעו בשיפור התשתית הטכנולוגית של האתר שלהם. לתחום הטכנולוגי יש לדעתי ROI מדהים.

  איתן יריב, WAO

הטיפ שלי הוא בנושא שיווק תוכן. כולנו מכירים את הרעיון העומד מאחורי כתיבה והפצה של תוכן, לשימוש חופשי תוך שמירה על קרדיט היוצרים. זהו הרעיון על בסיסו נבנו אתרי המאמרים מוכרים בארץ ובחו"ל. לאור עדכוני הפנדה, סביר להניח שהאתרים אשר משתמשים בתוכן משוכפל נפגעו או עשויים להיפגע במידה מסוימת. אני מוצא בכך הזדמנות לפנות בעלי אתרים אשר לקחו מאתר מאמרים תוכן מקצועי שפורסם ולהציע להם תוכן מקורי עם קישור קרדיט (תוך מתן הסברים מדוע כדאי להם להשתמש בתוכן מקורי וכיצד אוכל לסייע להם בעניין). שיטה זו עובדת ויעילה למטרת השגת קישורים חד צדדים מאתרים בתחומי נישה.

  ענב גלילי, TVK

סרטוני אנימוטו ומצגות של PREZI!!!

  שגיא חמץ, Blink

קצר ופשוט

השארת תגובה