כלי קידום אתרים/ שיווק באינטרנט

ספר לנו על כלי אחד שאתה לא יכול להסתדר בלעדיו ולמה ?

כלי קידום אתרים

שוקי גליליהכלים היחידים שאין להם תחליף בעיני הם אלו של גוגל, וזה בעיקר כי הם חושפים טפח ממה שחשוב לגוגל באמת.

כלים אחרים חשובים בעיקר מטעמי נוחות וחיסכון בזמן. אני אוהב להשתמש ב-Majestic SEO, SEO Toolkit של מיקרוסופט, הכלים של A1, כלי הביצועים של GTmetrix והתוסף SEO Doctor. זו רשימה מאד חלקית.

איתי לויתן, Seperia

כל עוד יש חיבור לאינטרנט, אז אפשר להסתדר ולכן אמליץ לא להיות תלותי בשום כלי מעבר למוח שלכם.

מעבר לכך, כלי חשוב מאד הוא ההתראות של חדשות גוגל על מנת:

א. לעקוב אחר המותג שלך – לראות מי מדבר עליך, מה אומרים והאם אפשר לפתח שיתופי פעולה עם בלוגרים, עיתונאים ושותפים עסקיים

ב. לעקוב אחר מותגים מתחרים – על מנת להיות מעודכן וללטש את המיצוב הייחודי שלך בשוק

ועוד טיפ קטן…

ג. השתמש בהתראות Google כדי למצוא סרטונים רלוונטיים למילות המפתח שבהן אתה מתמקד. ברגע שיש לך את זה, ואתה כותב משהו חדש באתר, נסה לקשר את הוידאו לתוכן שלך. זה יוכל לסייע לך לתת ערך לקוראים ולהיראות יותר סמכותי. בנוסף, פעולה זו תתריע לבעל הוידאו שקיבל קישור, וכך יש לך סיכוי לקבל קישור בחזרה.

עומר שובל, iSEO – נטוורקינג

כמובן שהבסיס הם הכלים של גוגל – אנליטיקס, כלי מנהלי האתרים וגם מנוע החיפוש עצמו, שבשימוש נכון יכול להיות כלי יעיל בכל פרויקט קידום.

בנוסף לכלים של גוגל אני משתמש ב- iSEO בכל תהליכי הקידום – מציאת אתרים להחלפת קישורים, דוחות אופטימיזציה, ניתוח מתחרים, קידום טכני, ניהול פרויקט ואפשרויות רבות נוספות.

אבל מאחר ורק בתחילת 2012 iSEO יושק גם לחברות קידום בארץ אז בינתיים אני אציג שני כלים נוספים –
Screaming Frog SEO Spider הוא כלי שאני אוהב (Xenu על סטרואידים) וגם ל- SEOMoz יש מספר כלים שמספקים אינפורמציה טובה.

אורי זילברשטיין, Duran SEO

קשה לי לבחור כלי אחד ספציפי אך אם הייתי צריך הייתי בוחר ב-Majesticseo. זהו חייב להיות כלי ניתוח פרופיל הקישורים היעיל ביותר שאני נתקלתי בו, הוא לא זול אך הדרך היעילה ביותר להעריך נפח עבודה, לתכנן קדימה ולקבל תמונה רחבה כמה שיותר על התחום שבו אני מקדם.

הכלי הזה הוא היחיד שמעניק חיתוכים משמעותיים מאוד, ואפילו מזהה קליקות של אתרים המקשרים אחד לשני, השוואות וכו'. המערכת שפיתחנו יכולה בקלות להשתמש בנתונים הללו ולהוציא פלט אסטרטגי ממש יעיל, לאור השינוי שמיקרוסופט הטמיעו (שהורידו את פקודת סייטלינק של יאהו) זה הכלי הכי אמין לניתוח קישורים לאתרים מתחרים.

לא הייתי משתמש בכלים חינמיים וכלים אחרים בתשלום שאני מכיר תלויים בעכבישים חיצוניים. כמו כן אנו ערים לכך שהמשקל בארץ הנח על קישורים הוא גבוה ופרופיל קישורים איכותי הוא מפתח להצלחה משמעותית, זה חייב להיות הכלי הכי טוב לביצוע העבודה הזו.

ניצן פלס, Digital Relations

במסגרת עבודתי אני נדרש לקרוא חומרים רבים ברשת, במסגרת יומיומית שוטפת.

אם הייתי מסתמך על ממשקי האתרים השונים, הבלתי קריאים בעליל, שאני נדרש לקרוא בהם, העיניים שלי היו יוצאות מכלל פעולה לפני זמן רב.

לשם כך המציאו את Readability – כלי פשוט, מבריק וחינמי, שנתקלתי בו לא מזמן, פרי פיתוחה של חברה כשרונית מאוד בשם arc90, שמאפשר קריאת טקסט מתוך אתרים כמו שלעולם לא חשבתם לקרוא באינטרנט – רק טקסט נקי, בלי שום הפרעות רקע. הכלי מאפשר לשלוט בטקסט המוצג על המסך כדי להציג אותו באופן המיטבי לקורא.

ורד חורי, Ewise

אני אישית לא חסידה של כלים ומעטים הכלים שאני משתמשת בהם – למען האמת את מרבית הדברים אני עושה ידנית כך יש לי הכי הרבה שליטה ובקרה. אבל אם בכל זאת צריך לקחת כלי אחד לאי בודד… הכלי שלי הוא גוגל אנליטיקס.

הכלי הזה כל הזמן גדל ומשתפר והתובנות שאני מפיקה ממנו הן אדירות ותורמות לי לניתור של הנתונים ולשיפור מתמיד בכל השירותים שאני נותנת ללקוחות- אם זה מדיה חברתית ואם זה קידום אתרים בגוגל.

אמיר בר תקווה, ClickWise

התוסף של searchstatus ל firefox. כי משגע אותי להסתכל על אתר בלי ישר לדעת עליו כמה נתונים בסיסים ממבט ראשון (כמו דירוג טראפיק לדוגמא). מקל ומזרז מאוד עבודה.

גלעד ששון, Nekuda

אקסל, כי הוא עושה סדר 🙂

יואב מנדלסון, SEone

SEOMOZ – כלי נהדר שחוסך המון עבודה ועוזר למצוא את המחט בערמת השחת.

אליאב חילו, Start SEO

A1 sitemap generator– כלי נפלא לניתוח מבנה אתר ואבחון תקלות

מיכל כהן, Web guru

דווקא הכלים הבסיסיים והמוכרים של גוגל הם החשובים ביותר (גוגל שולט בנו גם במישור הזה). כלי מילות המפתח של גוגל הוא דוגמא לכלי שלא הייתי יכולה לדמיין את עצמי בלעדיו וכמובן גוגל אנליטיקס. בשניהם חשוב להבין שהנתונים לא שלמים ולא מדוייקים, ובכל זאת הכרחיים.

כלי מרכזי נוסף הוא Open site explorer של SeoMoz שנותן תמונה מאד טובה על מדדים שונים בפרופיל הקישורים הנכנסים לאתר.

טל פריהר

שרת ייעודי בחו"ל, לביצוע ניסויים שלא הייתי מעיז בבית. צריך תמיד סביבת עבודה שלא פוחדים לעשות בה כל מה שרוצים על מנת לראות עד היכן אפשר למתוח את הקווים.

ניר שי, NearMe

אלאמלא הכלי הזה הייתי עובד על ipad בלבד, איני יכול בלעדיו אפילו לא יום אחד, בלעדיו אין אני יכול ללוות פרויקטים של תכנון ובניית אתרים מבוססי SEO, שמו: snagit. הכלי שעוזר לי להעביר תיקוני חוויית משתמש, שזה להזכירכם לב ליבו
של ה- SEO.

עמית מלכי, SEO Gavish

אני חושב שבלי גוגל אנליטיקס אני עיוור לגמרי, בלי להבין מה עובר על הגולשים שלנו באתר ומאיפה הם הגיעו ומה הם עשו באתר לא אוכל להבין את האתר עד הסוף.

פבל ישראלסקי, AskPavel

אני מניח שוובמסטר טולס, כי לכל השאר יש תחליף. כנראה שיש מידע שרק הכלי הזה יודע לספק ולכן אני לא מאמין שאפשר בלעדיו. יש לי כמובן כלים אהובים כגון: search status, cognitiveseo ו-majesticseo (רק לצורך קצב גידול) ועוד…

רומי יצחקי, Romii

כלי קיצור הקישורים bit.ly – גם הופך קישורים ארוכים ומסורבלים לקצרים וידידותיים, וגם מאפשר לספור הקלקות על הקישור ולמדוד את הצלחת הפצת התכנים ברשתות חברתיות.

איתן יריב, WAO

GOOGLE ALERT– גוגל אלרט הוא כלי המשמש אותי לניטור הפעילות ברשת סביב שם מותג, מילת מפתח כלשהי ואף מקטעי תוכן שלמים (כותרות תוכן למשל). זהו גם כלי חשוב למעקב אחר נושאי עניין וחדשות בתחומים שונים. חובה.

שני סלמה, iLevel

Google Website Optimizer – הרבה יותר קל להעלות ROI של לקוח על ידי שיפור הרווחיות של האתר שלו מאשר להזרים לו יותר טראפיק. כשמשלווים בין השניים, מקבלים שטף של לקוחות מרוצים.

אביב מנוח, Usearch McCann

Open Site Explorer – כי Yahoo Site Explorer נסגר וזה הכלי שאני משתמש בו להשיג מידע על קישורים. יש כמה מתחרים נוספים בשוק באותה הרמה.

שגיא חמץ, Blink

פייסבוק.

השארת תגובה