אפקטיביות של קידום רגיל לעומת קידום אתרים שחור

מאחר שספאם ושיטות מניפולטיביות (אתרי לווין ורשתות אתרים פרטיות, קניית קישורים ספאמיים, פתיחת פרופילים פיקטיביים, קניית לייקיים/ +1, הפעלת תוכנות אוטומטיות ועוד) עדיין מצליחים להשפיע על המיקומים בדפי התוצאות של גוגל, האם אתה חושב שלקידום "הלבן" יש כוח להתמודד מולן באופן אפקטיבי ?

seo dark lord

  עומר שובל, iSEO – נטוורקינג

בהחלט כן, לקידום הלבן יש כוח להתמודד מול הקידום השחור ובין שתי הגישות לטעמי הוא גם הבחירה הנבונה. כל השיטות שהוזכרו בגוף השאלה הן לא ממש blackhat אלא ספאם בדרגה נמוכה יחסית, שכמעט כל אחד יכול לבצע.
אנשי ה- blackhat האמיתיים הם הרבה יותר יצירתיים, טכנולוגיים ומשתמשים בשיטות שונות ומתוחכמות על מנת להשיג את התוצאה המבוקשת – אבל לא אכנס כאן לפרטים נוספים.

על מנת להבין למה כובע שחור הוא אופנה חולפת, צריך לראות איפה היינו ואיפה אנחנו היום.
בעבר מנועי החיפוש חיזרו אחרי המשווקים והעבירו להם את המסר "תעשו מה שאתם רוצים, אנחנו צריכים אתכם". מסר זה נתן אור ירוק לכל מה שמייצר כסף מהיר או במילים אחרות blackhat. מנועי החיפוש היו צעירים והמקדמים נצלו זאת – קנו בזול ומכרו ברווח באמצעות תכניות affiliates ו- adsense arbitrage. ברמת הקידום האורגני שיטות כמו חוות קישורים, cloaking, spinning ושימוש בחומרים ממוחזרים עבד יופי. ואם גם זה לא מספיק, אז יכולנו לקנות מאות דומיינים, שפג תוקפם, ולעשות עליהם הפניות 301 ("המשקיענים" שיחזרו את התכנים הישנים של הדומיינים בעזרת ה- wayback machine והוסיפו קישור לאתרים שהם מקדמים) ושוב קיבלנו מיקומים.

החיים היו קלים והכסף נכנס לכיס עד שגוגל הקימו את מחלקת הספאם ולאט לאט הרף עלה והגענו לשלב שבו השיטות הקלות מביאות עונשים ופילטרים במקום מיקומים ורווחים.

האם זה אומר ש- blackhat לא עובד היום ?

ההיפך הוא הנכון, הוא עובד ועל פני השטח נראה שהוא מספק את הסחורה מהר יותר.
אם כך למה לא כדאי לנו להתמחות בו ?

סיבה ראשונה – מכיוון שגוגל מזהים את השימוש בתוכנות אוטומטית (המייצרות דפוסים ותבניות שקל לנתח אותם) ופרופילים לא טבעיים של קישורים מהר יחסית והאתר שלך עשוי להיפגע. אם מדובר באתר קטן אז קיימת אפשרות שגוגל לא תחזיר אותו לאינדקס ובמידה וה- URL הוא גם שם העסק, מדובר בפגיעה קשה. אם האתר הוא של חברות גדולות דוגמת BMW או J.C.Penney, בסוף גוגל יחזירו את האתר לאינדקס אבל המוניטין של החברה ייפגע.

מקרה BMW היה בתחילת 2006, והיום מזכירים אותו בעיקר בתעשיית ה-SEO , אבל אם תחפשו את המונח BMW Germany בגוגל, בעמוד הראשון עדיין מופיעה התוצאה מתוך הבלוג של מאט קאטס:

J.C.Penney הוא מקרה חדש יחסית (מ- 2011) ואם תחפשו את שם המותג בגוגל תקבלו מספר תוצאות לא
מחמיאות במיוחד:

אם נסכם: שימוש בשיטות לא אתיות דומה לחיי הפשע – הסיכון הוא גדול ואתה מעביר את זמנך בפחד מתי תיתפס ע"י הרשויות (גוגל במקרה שלנו) או גרוע מזה.

לא השתכנעתם ?

אולי תשתכנעו מהסיבה השנייה – blackhat עולה יותר כסף!

על מנת להמחיש את דבריי בואו נחשוב על מקרה בו אתם מקבלים לקוח שמביא לכם תקציב גדול בתנאי שאתם מביאים תוצאות מהירות.

בגישת ה- blackhat אנחנו נעשה את הפעולות הבאות:

באתר של הלקוח אנחנו לא נעשה כלום. מחוץ לאתר אנחנו נדאג להשיג המוני קישורים: נקנה קישורים (כסף); נקנה דומיינים ישנים ונפעיל אותם (עוד כסף). על מנת שגוגל לא יידע שאנחנו הבעלים של כל אותם דומיינים נצטרך להסתיר את עקבותינו – נבצע את הקניה דרך רשמים שונים ובשמות שונים. לצורך כך נשקיע זמן ניהול לנכסים ולשמות שלנו (זמן = כסף).

כאשר נרצה להפעיל את האתרים נצטרך להשתמש בתבניות ומערכות CMS שונות או בקוד חדש על מנת שלא ליצור דפוס אותו גוגל יוכל לזהות בקלות (ושוב כסף). מכיוון שגוגל מזהה את כתובות ה- IP, נצטרך לאחסן בחברות אחסון שונות ולדאוג לכתובות IP מרובות (עוד זמן ועוד כסף). עכשיו אנחנו צריכים למלא את האתרים בתוכן – גם כותבי תכנים באיכות נמוכה עדיין גובים תשלום ובכמויות שנצטרך מדובר בהוצאה לא מבוטלת (כסף – כבר אמרתי ?). אם לא הצלחנו לקנות קישורים אז אולי נעבור לקנות את אתרי המתחרים (הרבה כסף!)…

שורה תחתונה: הקידום שאנחנו מבצעים הוא טכני בלבד, התוצאות הן מהירות אבל יישארו לזמן קצר בלבד (נצטרך להמשיך לתחזק אותן כל הזמן) ואנחנו מסכנים את הלקוח שלנו.

בגישת ה- whitehat אנחנו נעשה את הפעולות הבאות:

דבר ראשון נכיר את התחום, את הלקוח, את החברה ואת היעדים העסקיים שלה. ניפגש עם האנשים מהמחלקות השונות ונעביר להם את חשיבות הקידום וכיצד כל אחד מהם יכול לתרום לתהליך.

בשלב השני נעבור על האתר ונתקן את כל הדברים הלא טובים שיש בו, ננקה את הקוד ונשפר את הצגת התכנים הקיימים.

עכשיו אחרי שהכנו את הקרקע נשב ונחשוב כיצד במקביל לפעילות החברה אנחנו יכולים לייצר ערך לגולש ולזכות בקישורים אמיתיים: נוכל להשתמש בפעילות היחצנית של החברה ולבקש לקבל בפרסומים אלה קישורים, נפנה ללקוחות החברה למתן המלצה שתופיע באתרים שלהם ולספקים ו/או חברים מהברנז'ה לצורך הוספת קישור באתרים שלהם, נעשה infographics או link bait אחר, נפנה לגופים שונים לצורך שיתופי פעולה אסטרטגיים ונגדיל את הטראפיק לאתר הלקוח לא רק מחיפוש, נפנה לקבל קישורים טובים מאתרים הפועלים באותו עולם התוכן…

למעשה אנחנו משפרים את אתר הלקוח, מחזקים את הקשר שלו עם התעשייה בה הוא פעיל ומעצימים את הפעולות שממילא הלקוח מבצע.

שורה תחתונה: הקידום וכל הפעולות שאנחנו מבצעים הם לגיטימיים, התוצאות ייקחו יותר זמן אבל יישארו לאורך זמן ואנחנו לא מסכנים את הלקוח שלנו.

אחד הדברים שאני אוהב לעשות הוא לקחת טקטיקות של ספאם ולהלבין אותן (במובן הלא קרימינאלי של המונח).

בואו ניקח לדוגמא את תחום הלימודים – נתקלתי לא מעט במקרים בהם אתרים מהתחום מקבלים קישורי ac.il באיכות נמוכה מדפים של סטודנטים שלומדים במוסד אקדמאי כזה או אחר (בד"כ תחת סאב דומיין שמוקדש לסטודנטים). מכיוון שלקישורים באתרי האקדמיה יש יתרון על פני קישורים מאתרים רגילים, אתר לימודים שאני מקדם יכול להצליח פחות בגלל כל אותם האתרים המשתמשים בשיטה זאת.

עכשיו עומדות בפני מספר אופציות:

1. לא לעשות כלום ולהתבאס שהאתרים שנוקטים בטקטיקה זאת עוקפים אותי במיקומים.
2. לעשות אותו הדבר – להעתיק את השיטה הספאמית ולמצוא סטודנטים שייקשרו אליי.
3. להלבין את השיטה – כלומר להשיג קישורי ac.il איכותיים באופן לגיטימי.
ברור שאופציה 3 היא העדיפה אבל איך עושים זאת ?

פשוט צריך להיות יצירתי, לדוגמא: עשיתי חיפוש בגוגל ומצאתי את הדף המופיע בתמונה למטה מתוך האתר של אוניברסיטת חיפה:

כפי שניתן לראות התוכן בדף הוא מינימאלי וגם הקישורים שבו מובילים לדפים בעלי תוכן מינימאלי נוסף, המכילים את שעות פתיחת המשרד המטפל בנושאי מלגות. מצד שני הדף יושב בדומיין הראשי של אוניברסיטת חיפה עם 7PR ומרחק קליק אחד בלבד מדף הבית (שלו יש 8PR).

ניתן לפנות למדור המלגות ולשאול אם אני יכול לראיין אותם ולאחר מכן לכתוב עבורם תוכן שיופיע באתר האוניברסיטה. מטרת הדף תהיה לתת פרטים ראשונים לסטודנט המתעניין ואולי על הדרך לחסוך חלק מהטלפונים למשרד (האינפורמציה תופיע באתר). כל שאבקש בתמורה הוא כמובן קרדיט לכתיבת התוכן עם קישור לאתר שלי.

קישור כזה דורש השקעה והוא קשה להשגה אבל אין ספק שתרומתו תהיה משמעותית יותר מעשרות קישורי סטודנטים בסאב דומיין של האוניברסיטה.

  שוקי גלילי

פרקטיקות Black hat מספקות החזר השקעה מהיר ומרשים, אבל בעל תוחלת חיים קצרה. עבודת White hat טובה אולי לא משיגה תוצאות מלהיבות בזמן קצר, אבל היא מאפשרת גידול יציב ושימור של ההשקעה לאורך זמן.

גם כשנוהגים בכביש בין-עירוני, ישנו טרייד-אוף בלתי נמנע בין זמן הנסיעה לסיכוי שתגיע בשלום. גם בעולם ההשקעות אתה יכול להיות ספוקלנט או משקיע סולידי.

החשש של בעלי אתרים מפני אתרי ספאם שמזנבים בהם, הוא לעיתים קרובות מוגזם מאד.
ממילא, רוב הגולשים מזהים אתרים ספאמיים וממהרים לברוח מהם, ובסופו של דבר ישלפו את כרטיס האשראי רק בשביל אתר שהם בטוחים שהוא לגיטימי.

למעשה, ניכר שלגוגל עצמה ברור שהכלי הכי טוב לזיהוי אתרים גרועים הוא לשאול את הגולשים. לכן לדעתי אתרי ספאם למיניהם הם פחות בעיה של העסקים והאתרים הלגיטימיים ויותר בעיה עבור הגולשים שאת זמנם הם מבזבזים ועבור גוגל שאיכות השירות שלה נפגעת כתוצאה מהם.

העניין, כמובן, קצת יותר מסובך כשמתחרה שאיננו ספאמי מתחיל להשתמש בפרקטיקות black hat. אם האתר עצמו לגיטימי, הגולשים לא יהיו מודעים לכך ולא ידווחו. מצד שני, בדרך-כלל זה רק עניין של זמן עד שהמתחרים ידווחו ומישהו במחלקת הספאם של גוגל יעניק לאתר מבט נוסף.

  גלעד ששון, Nekuda

תלוי בתעשייה. ישנם מקומות ותעשיות שבהן סף הרגישות של מנועי החיפוש שונה מתחומים אחרים וכדי להתמודד עם התחרות נדרש ליישר קו עם האתרים המובילים ולנקוט בטכניקות שנחשבות פסולות על מנת לייצר טראפיק אפקטיבי בלוחות זמנים סבירים (חודשים ולא שנים).

ככלל, ברמה ההוליסטית (וגם ברמת הכסת"ח) הקידום הלבן אמור להחזיק מים יותר מטכניקות "אסורות"
כשמדובר על בניית מותג לטווח הארוך וזאת משום שבתחשיבי סיכון מול סיכוי, הסיכון תמיד גדול יותר כשמחפשים
קיצורי דרך ומניפולציות.

  אביב מנוח, Usearch McCann

נתחיל בהבהרה: לקניית +1 אין שום משמעות. האינטראקציה החברתית ב-Google משפיעה על התוצאות שלי אך ורק כאשר אני בחרתי לעקוב אחרי מישהו מסוים, ואותו אדם עשה +1 או שיתף ב-Plus עמוד מסוים. אם בן אדם זר לחלוטין עשה +1 לכל עמודי האתרים שלי, לא תהיה לזה שום השפעה היות ולאותו אדם זר אין רשת של אנשים שהם גולשים שרלוונטיים לאתר שלי- אין לי שום סיבה לרצות להשפיע עליהם.

וחזרה לנושא, אין שום ספק שקידום לבן הוא יעיל ובר קיום. הוא בעל תוצאות אפקטיביות בטווחים ארוכים והמשאבים שצריך להשקיע על מנת לשמר אותו נמוכים בהרבה. בנוסף, צריך להתייחס למוניטין ונראות שמתעסקים עם קידום שחור. למקדם בודד או בעל עסק קטן אין בעיה לנקוט בכל האמצעים שעומדים לרשותו על מנת להשיג את מטרותיו העסקיות, וסביר להניח שמתחריו לא יהיו אגרסיביים מספיק בשביל לשים לו רגליים בדרך. בניגוד אליהם, חברה גדולה נמצאת באור הזרקורים כל הזמן. היא לא יכולה להרשות לעצמה להיות זו שתופיע בכתבה הבאה ב-Ynet על כך שהיא עשתה משהו "מלוכלך". שמירה על המוניטין ועל הנראות בערוצי השיווק של החברה הם עניין רציני, במיוחד בתקופה זו של מחאה חברתית ובמיוחד בתחום הקידום, שמלכתחילה נתפס בציבור כמשהו שהוא לא בדיוק אתי (ראו למשל את הכתבה האחרונה "הפנדה שתקע אותי" בכלכליסט, ואת התגובות שהיא קבלה על כך ש"סוף סוף Google מטפלים במקדמי האתרים הספאמרים האלו").

בשורה התחתונה, לקידום הלבן יש זכות קיום הן מבחינה מקצועית, הן מבחינה אתית ועל אחת כמה וכמה מבחינה עסקית.

  טל פריהר

אני לא רואה פה שום שיטת ספאם שציינת, אני ראיתי פה רק רשימה של שיטות להשגת קישורים לאתרים, מבחינת תועלת – מי יותר ומי פחות. אין ספק שככל שהזמן עובר, אלו שיצברו את היתרון הם אלו שידעו לשלב בין העולמות, לדעת לבנות את האתר הטוב ביותר מבחינת מבנה ותוכן, להשיג לו את הקישורים הטובים והאיכותיים ביותר שאפשר להשיג לו, ובאותו הזמן לדעת לתעל את היכולות של כלים אוטומטיים להגדלת יכולת התפוקה של מקדם פר שעת עבודה בצורה שלא תקרא ספאם דווקא ועם "אוטומציה אנושית" (אאוטסורסינג זול על סוגיו) מדובר בכוח עצום.

אני רוצה להזכיר שהעסק שלנו הוא לא להיות חסיד גוגל אלא לדעת לתעל אותו, ולכן מי שמעדיף להיתפס להגדרות של שחור-לבן, אוטומטי-ידני במקום לרצות ולדעת הכול על התחום הטכנולוגי בו הוא עוסק (גם אם הוא בוחר שלא לנצל אותו) ככל הנראה מפסיד יתרון טכנולוגי כלשהו גם אם הוא משוכנע שהוא לא.

ככל שהזמן עובר קישורים עוברים יותר מהצד של "מדע" לצד של "מוצר צריכה" שפשוט צריך שיהיה ושניתן להשיג באלף ואחת דרכים, וכדאי להבין את זה כבר היום – שעל איכות אפשר לפצות בקלות רבה מאוד בעזרת כמות וגוון, כך שאיכות + כמות + גיוון, קשה לנצח.

  מיכל כהן, Web guru

ספאם ו black hat עובדים בחלק מהמקרים וגם אז רק לטווח קצר. צריך לזכור שאנחנו רואים רק את הספאם שמצליח.
ורובו לא מצליח.

קידום שחור יכול להיות אפקטיבי לסוג מסוים של אתרים (כאלה שיכולים להרשות לעצמם ליפול, כאלה שצריכים את הקידום לטווח הקרוב בלבד וכו') אבל לרוב האתרים "האמיתיים" הוא לא מתאים.

ומצד שני – צריך להודות: גם לבן טהור לא עובד. אי אפשר לנצח בקידום אתרים בעזרת הצמדות טהורה להנחיות הקידום של גוגל. אתר מעולה ותוכן מושך קישורים זה נפלא, אבל כנראה שרק בימות המשיח תוכן איכותי, חוויית משתמש וקישורים טבעיים – יוכלו לנצח. עד שזה יקרה, צריך לתבל את כל אלה גם בטכניקות יצירתיות ומניפולציות חכמות. התיבול צריך להתבצע בזהירות, במקצועיות, במידתיות ובפרופורציה מתאימה לפעולות הלבנות.

  פבל ישראלסקי, AskPavel

האם השאלה כאן היא האם אפשר להצליח עםwhite hat בלבד? תלוי איפה. אני חושב שתמיד אפשר, רק אף אחד לא אמר שזה יהיה קל באותה מידה. יש תחומים בהם האתר הראשון לא משתמש בשיטות ספאם, ויש כאלו שבהם כן. גם תלוי מאד האם מדובר בברנד שמקבל הרבה אזכורים באינטרנט ובכך נוצרים לו קישורים טבעיים או לא. זו שאלה כללית מאד לדעתי. מה שבטוח אפשר להגיד זה ששיטות ספאם יכולות לעבוד מהר יותר משיטות "לבנות", אך בעלות סיכון רב יותר בטווח הארוך (ולהיפך).

ובכל מקרה, כאשר מדובר בחברת SEO שמספקת שירות קידום, הייתי מאד נזהר להשתמש בשיטות מפוקפקות. מילא אם זה האתר שלי, אבל אם מדובר באתר של לקוח, לא הייתי רוצה לעמוד במקומה של חברת ה-SEO ולתת הסבר אם לפתע האתר שלו עף מהתוצאות. לתת הסבר זה עוד המקרה הטוב, לקוח עצבני במיוחד עשוי לשקול תביעה.

הרבה אנשים שלא מגיעים מהתחום משום מה קוראים לזה התייפייפות, קל מאד לשפוט סיטואציות כאלו מהצד. אך כאשר נכנסים לנעליו של מקדם אתרים, שעל כתפיו מונח עסק שמכניס כמה עשרות ואף מאות אלפי שקלים בחודש מטראפיק אורגני, שוקלים כל צעד.

  אורי זילברשטיין, Duran SEO

ספאם ושיטות מניפולטיביות הן חלק רחב מאוד בסקאלה של קידום אתרים (כלומר מ-'קידום לבן' ועד 'קידום שחור') גם בקידום לבן אנו עדים לכך שיש רשתות של אתרים פרטיים, רשתות אתרי לוויין, פרסונות (פרופילים פיקטיביים), רכישות לייקים וכו'. אם אתרי הלוויין הללו איכותיים באמת ומעניקים לגולש ערך מוסף אמיתי ומשרתים אותו אז מדובר באתר לכל דבר וכנראה שהוא מדורג בהתאם. כמו כן ייתכן שרשת כזו תהיה רשת איכותית גם לגולשים וגם לאתרים אותם הם מקדמים.

מצד שני אנו כבר רואים שחוות תוכן, ואתרים לא איכותיים נפגעים כתוצאה מפנדה שיוצא מחדש שוב ושוב ומזקק את התוצאות, כך שקידום לבן איכותי ללא ספק עדיף ואף בחשיבה לטווח ארוך יעיל הרבה יותר מאשר שיטות ספאמיות כאלה ואחרות, עדיף ללכת עם גוגל יד ביד ולראות את האתרים האחרים סופגים היעלמויות לאור שינוי אלגוריתם מאשר את אתרי לקוחותיך או האתר שלך.

אין זה אומר שרשת אתרים פחות איכותיים היא בהכרח דבר רע, אך הקישורים היוצאים מאתרים אלו מדורגים נמוך ופשוט פחות אפקטיביים. אם כבר עושים דבר מה עושים אותו הכי טוב לכל האורך.

  אליאב חילו, Start SEO

בהסתכלות לטווח ארוך התשובה היא כן. למרות שעבודת ספאם אינטנסיבית מצליחה להציב אתרים בראש התוצאות, יש הרבה אתרים שנפגעו מפעילות מסוג זה. אני מאמין שלקוח שנכנס לקמפיין אורגני ומבין את אופי העבודה, ההשלכות והרווחים שיוכל להפיק מעבודה נכונה, יעדיף חברה שתוכל לספק קידום אתי ויציב על פני קידום מהיר ובלתי יציב שעלול לפגוע באתר ובמוניטין של אותו לקוח.

במעקב אחר אתרים "מקודמי ספאם" ראינו כמעט תמיד שאתרים אלה לא שרדו בראש התוצאות לאורך זמן ולכן אני לא חושב שקידום כזה מהווה אלטרנטיבה לפעילות קידום עקבית במסגרת הסטנדרט.

  איתי לויתן, Seperia

כן, זה רק עניין של זמן ש"החתול גוגל" יתפוס את העכבר התורן. אנחנו לא מאמינים בשיטות אלו לטווח ארוך, על אף שהן עובדות בזמנים מסוימים עבור אנשים מסוימים. כמו כן, יש עדיין ורטיקלים ספציפיים, כגון פורנו, שהאופטימיזציה שם מתנהלת שונה ומאחר ודירוג אתרים זה דבר יחסי (כל אתר ביחס לאתר אחר), אז אם כל התעשייה רוכשת לינקים, זה לא כל כך רע לקנות לינקים (באופן יחסי).

אך מעבר למקרי קצה, על בעלי האתרים לדעת שכל טקטיקה "שנויה במחלוקת" היא גם כנראה, כפי שראינו עשרות מספר פעמים בעבר, זמנית.

  שני סלמה, iLevel

מבחינת גוגל (ההצהרות שלהם), "קידום אתרים לבן" הוא בנייה נכונה של האתר וכתיבת תוכן כל כך איכותי שיקשרו אליו. אם נמצאים בנישות של נגרות או סריגה, אני לא רואה איך הקהל יעד שם בכלל יודע איך לקשר לאתר אחר.

בכל מקרה, מבחינת גוגל (ההצהרות שלהם), "קידום אתרים לבן" הוא קידום אתרים של Onsite בלבד.
מבחינתי זה כמו להאמין בפיות.

  איתן יריב, WAO

זו שאלה שהתשובה עבורה תלויה בהגדרת הזמן בה נבחנת ההתמודדות, מידת היכולת של גוגל לפעול כנגד שיטות אלו בזמן נתון והגדרת "מהו אפקטיבי" בראיית התוצאה. ההתבוננות שלי ב-black hat בהקשר זה היא כאל אוסף שיטות מניפולטיביות אשר פעמים רבים עובדות. העובדה היא, כי שיטות אלו או לפחות המתקדמות שבהן "חומקות" מתחת לרדאר של גוגל. העניין הוא, שהן לא חומקות לזמן בלתי מוגבל. התיקון יתבצע במוקדם או במאוחר. על כן, בעבור חברה בעלת שם מותג מוכר, השימוש בשיטות אלו יהיה הרסני בטווח הארוך.

מצד השני, נראה שמי שמחפש לעשות exit, מצליח, לעיתים, לפעול בשיטות שונות ומשונות ולהשיג תוצאות יוצאות דופן בטווח קצר. היות ומספר התוצאות מוגבל, פועל יוצא מזה הא שבזמן נתון הדבר מחבל בסיכויי אתר מתחרה המשתמש בקידום לגיטימי. אני מניח שרק הזמן יוכיח איזו שיטה תנצח.

בדבר אחד אני בטוח- אם לאורך זמן שיטות הקידום "השחור" יגברו בזירות רבות על שיטות הקידום "הלבן", הדבר יעמיד את גוגל בסכנה מפני מתחרה חדש אשר יהיה עמיד יותר בפני מניפולציות.

  זהר עמיהוד, SEOreport

כן, בהחלט. פעילות קידום "לבנה" דורשת יותר יצירתיות ויותר סבלנות, אבל היא בסופו של דבר משתלמת. היא נותנת שקט נפשי הן לבעל העסק והן למי שמקדם אותו. במילים אחרות, אני טוען שפעילות לבנה, בטווח הארוך, יכולה להשיג את מה שפעילות שחורה יכולה להשיג אבל עם הרבה יותר ערך.

כל פעם שגוגל עורכים שינוי באלגוריתם שלהם, האתרים המקודמים על ידי השיטות הלבנות, זוכים לעוד דחיפה מעלה, זה מעודד, אך דורש אורך רוח, אבל שזה קורה זה קורה בגדול וביושר.

כשאני מקדם אתרים בשיטות "לבנות" אין לי מה להחביא, אין לי ממה לחשוש, אני יכול ליזום פעילויות והשקיפות שלי אל מול הלקוח מאפשרת לי לעשות יחסי ציבור, מיתוג, פעילות ברשתות חברתיות שיש לכולן ערך SEO.

  אמיר בר תקווה, ClickWise

תלוי במטרה של הקידום, בקידום לטווח קצר השיטות המצוינות בשאלה עדיין נותנות יתרון שלטווח קצר קשה להתמודד איתו. אבל לטווח הבינוני ובטח לארוך השיטות האלה הן "חרב פיפיות" או אפילו במקרים מסוימים "בומרנג" שלא רק שלא יעזור אלה יזיק למי שסומך עליו. בנהר חזק וגועש כמו גוגל לדוגמא, מגיעים רחוק יותר ומהר יותר אם שוחים עם הזרם ולא מנסים להילחם בו.

  יואב מנדלסון, SEone

בהחלט . המשימה לא קלה אך לאורך זמן השיטות הכשרות מוכיחות את עצמן , זה עניין של זמן, עד שגוגל עולה על אתר שמקודם בדרכים לא כשרות ומוריד אותו מהעמודים הראשונים.

  ניר שי, NearMe

הקידום הלבן מנצח נקודה.

לקוח הגיע אליי ועשה עימי עסקת קידום אתר לשנה, אני מבחינתי לא עשיתי עם הלקוח שום עסקת קידום אתר, אלא תכנון ובנייה של אתר חדש, כמובן שלא גיליתי לו, השארתי את זה כהפתעה.

אחרי שתכננתי ובניתי את האתר על חשבוני, השקתי את האתר לאוויר על הדומיין שלו, שלא הצליח עד אז לזכות באף תוצאה בגוגל עם האתר הישן.
כעבור שבוע בלבד כל ביטויי ה- Longtail כבר היו בעמוד ראשון וכעבור חצי שנה האתר הגיע במילת ה- head לעמוד ראשון, כיום האתר מדורג בשורה 3 בגוגל במילת ה- head ובכל ביטויי הזנב ארוך.

הלקוח שלי מרוצה מאוד ושמח "שעבדתי" עליו, כי בחישוב של 3 שנים בלבד מהיום חסכתי לו לפחות 75,000 ש"ח לפי חישוב של 2000 ש"ח בחודש עבור ריטינר קידום אתרים. כי אם האתר הגיע לשורה 3 ללא שום פעולת קידום מבחוץ הרי שהוא גם לא זקוק לה כנראה.

בשבוע האחרון נתקלתי בלא מעט מקדמי אתרים ובעלי אתרים שטוענים שהקידום לא עובד, ומה לא עובד? מה שלא עובד זה פרסום מאמרים זבל באתרי זבל עם קישורי זבל, זה לא משנה כמה תעשה קידום מבחוץ, אם אתה לא מביא תעבורה לאתר ואתה מוכיח שהתעבורה אוהבת את החוויה והשימושיות באתר , אז אין לך סיכוי, ואם בכל הצלחת בעזרת איזה קישורים רוסים, תספור לאחור ותתכונן שהאתר ייפול.

  עמית מלכי, SEO Gavish

אין ספק שיש בזמן האחרון עליה בקידום אתרים בקיצורי דרך.

עובדתית עדיין הקידום "הלבן" מחזיק מעמד מול אתרים שצצים לרגע ונעלמים לאחר מכן. הקידום הלבן שעוסק בלשפר את האתר למען הגולש מוכיח את עצמו.

אני רוצה להאמין שאם הזמן גוגל תפתח כלים חזקים יותר מול שיטות קידום אלו וברוב המקרים גוגל מצליחה לטפל באתרים אלו בכוחות עצמה ולאתר אותם בזמן, לא כל קידום שכזה עובד!

ואולי זה המקום להזכיר ללקוחות פוטנציאלים שאין קיצורי דרך בקידום אתרים, מה שעולה מהר גם יורד באותה המהירות.

השארת תגובה