באיזה כלי קידום אתרים אתה משתמש לצורך קידום אתר ?

האם יש כלי – תוסף פיירפוקס, תוכנה, שירות אונליין, אחר – שתוכל להמליץ למשתמשים חדשים ו/או וותיקים (יותר מאחד יתקבל בברכה).

עומר (SEOBoots) – לפני שאנחנו קופצים לרשימה חלקית של עזרים חשוב לציין כי גם הכלים הטובים ביותר לא "יספקו את הסחורה" במידה ותעשו בהם שימוש לא נכון.

למרות שקיימים כלים רבים בשוק שמציעים שלל פיצ'רים אין אף כלי שיעשה את כל העבדה עבורכם ויאפשר לכם לשים פרויקט קידום אתר על אוטומט. יכולת ניתוח, מחקר, יצירתיות ועבודה קשה הם הכלים הראשונים שכל מקדם אתרים איכותי צריך. ואחרי שאמרנו את זה מצורפת רשימת כלים שתוכלו לאמץ למשימות הקידום שלכם:

תוספי פיירפוקס

1. FireBug הוא אחד התוספים היעילים שמשמש גם לא מעט מתכנתים. התוסף מאפשר לכם לבדוק את הקוד וה- CSS של האתר, לבצע שינויים ולראות באופן מיידי את השפעתם.
שני תוספים נוספים שמשתלבים בתוך FireBug עליהם אני ממליץ הם YSlow ו- Page Speed שיעזרו לכם לשפר את מהירות טעינת האתר – אחד הגורמים שיהפוך להיות חשוב ביותר לדירוגים ב- 2010.

2. Flagfox הוא תוסף חביב שיאפשר לכם לדעת באיזה מדינה מאוחסן האתר
שבו אתם מבקרים.

3. ShowIP הוא עוד תוסף חביב שיאפשר לכם לדעת את כתובת ה- IP של האתר
בו אתם גולשים.

4. שלושה סרגלי כלים מומלצים:

  • net working toolbar המרכז כלים רבים לבדיקת קישורים, מבנה אתר, תקינות קוד, מחקר מילים, כלי ווב 2.0, בדיקת תכנים משוכפלים, בדיקת קישורים לשכונה רעה ועוד. בנוסף מכיל הסרגל גישה מהירה לכלים של גוגל, פרטי whois, Archive.org והפניות למקורות מידע מעניינים.
  • סרגל הכלים השני הוא Web Developer המאפשר לכם לבחון אלמנטים שונים בדף: תמונות, CSS, HTML ועוד. בנוסף הסרגל מאפשר לכם לבצע פעולות שונות כגון הצגת ביטוי ויזואלי לתגים בקוד על הדף (דוגמת כותרות בדף, תמונות ועוד), מעבר לגלישה ללא JS, cookies ושלל כלים נוספים.
  • השלישי והאחרון הוא MozBar פרי פיתוח של SEOMoz המספק בין השאר אינפורמציה על ה- Trustank של כל דף באתר ו- Trustank של האתר עצמו – סרגל זה מיועד למשתמשים רשומים של SEOMoz.

5. Read it Later ו- Taboo הם זוג תוספים שיאפשרו לכם לשמור כתובות דפים על מנת שתוכלו לחזור ולקרוא אותם מאוחר יותר. בעולם של הצפת אינפורמציה כל כלי המאפשר גישה מהירה לתכנים שלא הספקתם להתעמק בהם הוא יעיל במיוחד לניהול הזמן שלכם.

6. SearchStatus אחד התוספים היעילים המציג את המדדים של Google PageRank, Alexa, MozRank ו- Compete. בנוסף התוסף מאפשר גישה מהירה לפרטי Whois, Archive.org, קובץ Robots.txt, SiteMaps, דפים מאונדקסים, קישורים נכנסים ועוד.
תוכלו לבחור באמצעות תוסף זה להציג חיווי גרפי לקישורי nofollow בעמוד.

7. Word Count Plus הוא תוסף שמאפשר לכם לסמן טקסט באתר ולספור את
כמות המילים בו.

8. Update Scanner הוא תוסף יעיל למעקב אחרי שינויים באתר. בכל פעם שהדף אחריו אתם מבצעים את המעקב משתנה תקבלו התראה ישירה ותוכלו לצפות בשינויים.

9. Social Media for Firefox הוא תוסף שיאפשר לכם לדעת עד כמה פופולארי הדף בו אתם גולשים באתרי הווב 2.

כלים של מנועי החיפוש

1. הרבה כלים של גוגל יעזרו לכם לקבל אינפורמציה חשובה לפעילות ה- SEO שלכם ושיפור האתר: google toolbar, analytics, webmaster tools, google trends, ad planner, google insights (פיתוח של גוגל ישראל), website optimizer, google alerts , adwords keyword tool ועוד.

2. אחד הכלים הטובים יותר לבדיקת קישורים נכנסים הוא ללא ספק
siteexplorer של yahoo!

3. מיקרוסופט מספקת את תוכנת SEOToolkit להתקנה על המחשב שלכם. התוכנה מיועדת למקדמי אתרים ומספקת אינפורמציה על דברים הטעונים שיפור באתר מבחינת SEO.

עוד תוכנות

1. Rank Tracker היא תוכנה מצוינת למעקב אחר מיקומים.

2. אקסל – יכולותיה של תוכנת האקסל הן רבות ומגוונות מה שמאפשר לעשות בה שימושים שונים מהתממשקות לנתוני הסטטיסטיקה של האתר לצורך ניתוחם, הנפקת דוחות, יצירת בסיסי נתונים ליישומים שונים (לדוגמא עבור מעקב אחרי קישורים שהחלפתם) ועוד.
כל אלה הופכים את תוכנת האקסל לאחד הכלים החשובים ביותר בעבודתו של כל מקדם אתרים מקצועי.

ישי (K) – אני מניח שכמעט לכל מי שנמצא מספיק זמן בתחום יש כבר את סט הכלים הלא קטן שלו, לרבות כלים מיוחדים שפותחו לשימוש עצמי, אבל הנה לקט אקראי קטן של כלים ותיקים מוצלחים, כמעט כולם חינמיים, עליהם הייתי ממליץ בעיקר למי שעושה את צעדיו הראשונים ומחפש עם מה להתחיל:

  • Firebug – אחד התוספים היותר וותיקים ל-Firefox, המיועד בעיקר למפתחי WEB ומאפשר בלחיצת כפתור ובהינף עכבר לצפות בקוד ה-HTML, ה-CSS וה-JS של כל אחד מהאיזורים בעמוד, כולל אפשרות לבצע שינויים בקוד "on the fly".
    הערה טכנית קטנה אך חשובה: הכלי עובד מול אובייקט ה-DOM בדפדפן כך שייתכנו הבדלים בין הקוד המוצג ב-view source לקוד המוצג ב-Firebug.
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1843
  • YSlow – עוד תוסף חביב ל-Firefox, המאפשר לנתח את מהירות הטעינה של העמוד בחלוקה לרכיביו השונים (HTML, קבצי CSS ו-JS, תמונות וכו') ולקבל המלצות לשיפור זמני הטעינה. הערה: התקנה של התוסף מחייבת התקנה מוקדמת של Firebug.
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5369
  • SeoQuake – תוסף ל-Firefox המציג נתוני SEO בסיסיים שונים (עמודים מאונדקסים, קישורים נכנסים, PR וכו') ליד כל אתר בתוצאות החיפוש, כמו גם בזמןה הגלישה באתר עצמו. הערה: יש להשתמש בתוסף זה במתינות, שכן שימוש יתר בו עשוי לגרום לגוגל להקפיץ captcha עבור כל חיפוש.
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3036
  • כל הכלים שגוגל מספקת – החל מ-Google webmaster tools דרך Google analytics על שלל היכולות הטמונות בו בשימוש נכון וכלה ב-Adwords tools.
  • Xenu – אפליקציה קטנה שעוזרת למצוא לינקים שבורים באתר ולמפות בצורה בסיסית את היררכיית העמודים.
    https://home.snafu.de/tilman/xenulink.html
  • Advanced Link Manager – אפליקציה שימושית למעקב אחר קישורים נכנסים לאתר.
    https://www.advancedlinkmanager.com/
  • Advanced Web Ranking – אפליקציה שימושית נוספת מבית היוצר של Advanced Link Manager המסייעת לבצע בדיקות מיקומים לאתר ולמתחרים בתחום לאורך ציר הזמן במנועי החיפוש השונים.
    https://www.advancedwebranking.com/
  • Majestic SEOservice המאפשר לבצע בדיקת קישורים על אתר לאורך ציר הזמן, הצגת המידע במגוון פילוחים וקבלת עדכונים על קישורים חדשים שהתווספו.
    https://www.majesticseo.com/
  • PPC Bullyservice שנוצר אמנם כדי לעקוב אחר פעילות מתחרים ב-PPC, אולם עשוי לסייע מאוד ב-SEO בכל מה שקשור לשיפור ה-Meta description וה-TITLE.
    https://ppcbully.com/
  • Common sense – לא, אין מדובר בתוסף ל-Firefox, באפליקציה או בסקריפט, אבל אל תטעו זהו עדיין הכלי החשוב ביותר שבלעדיו כל שאר הכלים פשוט לא יעבדו (-:

פבל (AskPavel) – אני משתמש בהרבה מאד כלים ושירותי web על בסיס יומיומי, להלן רק רשימה חלקית (לצערי חלק מהם לא תומך עברית):

תוספים לפיירפוקס

  • Web developer – מסייע באיתור\נטרול\מיפוי אלמנטים שונים של הקוד בדף (דוגמא: מדגיש בדף את כל הכותרות ושם ליד כל אחת מהן H מתאים).
  • Firebug – תוסף שמסייע לחקור את קוד ה-HTML וה-CSS בדף.
  • Search status – הצגת מדדים (PageRank, MozRank, Alexa, Compete) לגבי הדף בו נמצאים. חושף מידע שימושי נוסף כגון: קישורי nofollow בדף, דו"ח קישורים (יוצאים\פנימיים), תגי מטה, צפיפות מילות מפתח ועוד.
  • SEO Quake – מסייע במחקר האתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש (גוגל\יאהו\בינג), כאשר מתחת לכל אתר מוצגים המדדים הבאים: כמות דפים מאונדקסים, PR, וותק דומיין, קישורים נכנסים ועוד (ניתן להפעיל אותו גם על התוצאות שמתקבלות
    ב- yahoo site explorer).
  • SEOmoz Toolbar – זהו סרגל כלים מעולה ש- SEOmoz פיתחו. אני משתמש בו בעיקר ל-2 צרכים: הבנת היחס שבין כוח הדף שאני בוחן לבין כוח הדומיין שאליו שייך הדף הספציפי, אינדיקציה לכמות הקישורים מדומיינים שונים שיש לאתר ספציפי (כלומר מבלי להחשיב קישורי site-wide שהוא מקבל).
  • Live HTTP Headers – תוסף חשוב מאד המאפשר לבדוק בזמן אמת HTTP Headers עבור הדף בו נמצאים.

שירותי web ואפליקציות:

  • Linkdiagnosis – כלי יעיל ביותר לאנליזה של קישורים נכנסים. מאפשר לחקור מספר פרמטרים על האנקור כגון: Distribution, Diversity, Popularity ועוד. כמו כן, מפלח את כמות הקישורים כפונקציה של ה- PageRank (מראה כמה יש בכל קבוצה).
  • Majesticseo – קל מאד לחקור איתו Link Growth Profile עבור אתר מסוים. הרבה אנשים לא מייחסים לזה חשיבות, אך מבחינתי המאפיין הזה הוא אחד החשובים ביותר בעולם ה-SEO.
  • Semrush – מאפשר לבדוק על אילו ביטויים אתר מסוים מדורג בגוגל, מעריך
    טרפיק עבור כל אחד מהביטויים הללו, מאפשר לנתח אתרים אחרים שמתחרים
    על ביטויים אלו ועוד.

יש כמובן עוד הרבה מאד, אך ציינתי את העיקריים שהם לא פרימיום בתשלום
שאני משתמש בהם.

סתיו (דוראן) – ישנם רבים וטובים, אבל אמליץ על שניים שבעיניי הם מרכזיים:

1. התוסף המפורסם לפיירפוקס (SEOQUAKE), למי שלא מכיר, כדאי להכיר. פיירפוקס הופך לכלי עבודה. הסרגל מראה בזמן אמת שלל נתונים חשובים כאשר גולשים לאתר ישירות או אפילו כאשר מעיינים בתוצאות חיפוש של ביטוי מסוים, הכלי מספק בזמן אמת את המידע ללא צורך להיכנס לכל אתר ואתר.

הנתונים שמתקבלים עבור כל אתר בזמן אמת הם PR, וותק, כמות קישורים נכנסים בYAHOO, ALEXA, כמות דפים בגוגל, ועוד מגוון עצום של ערכים שניתן לכוון באופן אישי. הכלי חוסך זמן יקר ונותן הערכה ראשונית טובה על מצב התוצאות בכל תחום.

2. SPIDERVIEW – (https://best-seo-tools.net/spiderview/) אחד הכלי האהובים עליי, למרות שיש מספיק כלים לניתוח HTML באינטרנט, הצורה שבה הוא מציג את הנתונים נוחה.
הכלי נותן לנו מבט על צפיפות המילים בדף מסוים, מצב הקישורים (רלטיוויים או אבסולוטיים) תגיות H ותגיות ALT.

כמו כן עוד שני כלים חשובים באותו URL הם בדיקת הפניות 301, ובדיקת CLOAKING (שיטת הסוואה פסולה) באתרי מתחרים.

גלעד (נקודה) – רשימת כלים ותוספי פיירפוקס שבה אני משתמש יש ב https://tools.algoholic.com, לאחרונה שיחקתי קצת עם goosh.org, סביבה דמוית shell לגוגל (לא משהו רשמי או נתמך, קוד פתוח), בין הכלים הפחות צפויים הייתי מציין את Microsoft Excel ו- Google Alerts.

באופן כללי אני חושב שהכלים הפרקטיים ביותר לעבודה בפועל הם לא תמיד הנוצצים והמתוחכמים ביותר למרות שבתור חובב כלים אני תמיד נהנה לשחק איתם. הכלים היומיומיים צריכים לתמוך במטרות העיקריות של הפעילות. במקום להפגיז כאן ברשימת כלים ושירותים לניתוח, מעקב, הבנה וגזירת נתונים אומר דבר אחד – לחלק גדול מהכלים יש פוטנציאל לייצר הרבה מאוד רעש והרבה פחות תועלת, אם אתם עושים את זה למטרת משחק, סבבה, אבל חשוב לדעת את הגבולות שבין משחק לעבודה וכדאי לבחון אם השימוש בכלי זה או אחר
תורם למאמצי הקידום שלכם או שמבזבז לכם זמן יקר של שיפורי תוכן, הוספת קישורים או ניתוח סטטיסטי. וכן – שווה לציין את הכלים הרבים של גוגל ובראשם הכלים שב webmaster tools.

ניר שי (נירמי) – אני באופן אישי ממעט בשימוש בכלי SEO , מלבד כלי הבסיס, כניראה בגלל העובדה שאני נוהג להמליץ ללקוחותיי ברוב המיקרים לבנות את האתר מהתחלה, כך שאין לי צורך לבצע מחקר לאתר קיים.

אני כן ממליץ על toolbar Quake לדפדפן Firefox , אפשר לומר שהוא מכסה עבורי את כל הצרכים הדרושים עבור מחקר מתחרים:קישורים/ external links, קצב התפתחות הקישורים על ציר הזמן ורמת האופטימיזצייה המתחרה עשה לאתר.

google keyword tool – מחקר מילות מפתח.
W3c – לבדיקת תקינות קוד האתר.
Copyscape – לבדיקת תוכן מועתק.

אופיר (קומפיוקול) – קיים כיום מגוון רחב ביותר של כלים, חלקם מתוחכמים מאד, אבל שווים בדיוק כמה ששוות הידיים המפעילות אותם. בשורה התחתונה זה לא משנה באיזה כלי משתמשים משנה אילו מסקנות ותובנות מפיקים מהממצאים ומה עושים איתן.

הכלים שאני מעדיף:

1. פיירפוקס עם התוספים הבאים:

  • Firebug
  • YSLOW
  • Google Page Speed
  • SENSEO
  • Search Status
  • Link Diagnosis
  • SEO for Firefox
  • Web Developer

2. SEOMOZ LinkScape

3. IBP

גיא (דוראן) – מבחינתי כלי עבודה שאני מאוד מחשיב, הוא הבלוג של מאט קאטס (https://www.mattcutts.com/blog/). ראש מחלקת הספאם בגוגל. היות וידיו ורגליו נמצאות בתוך האלגוריתמים של המנוע. בפוסטים הקשורים בגוגל וב-SEO (יש גם כאלה שקשורים לספרים שהוא אוהב, ולחתול שלו…), הוא מפריך שמועות, מספר על דברים חדשים, מבאר ואפילו עונה על שאלות. לאלו מאיתנו שאוזניהם חדות ומנוסות יש בין השורות מידע רב שניתן להבין על העתיד…

אורן (SEOIsrael) – אני לא חושב שאחדש הרבה אם אומר שאחד הכלים בהם אני משתמש לאחרונה הוא addthis המאפשר לגולשים באתר שלכם לשתף אותו בקלות ופשטות עם גולשים אחרים (https://www.addthis.com).

בכל מקרה, את הכלים בהם אני משתמש ניתן למצוא בסרגל הכלים שלנו (https://seoblog.myblogtoolbar.com/) שהוא למעשה כלי העבודה שלי בעבודת היום-יום.

איתי (איזינט) – שלושה כלים נבחרים:

  • SEO Pro link checker tool
  • https://tools.summitmedia.co.uk/spider/
  • כלי (בטא) נוסף, פרי פיתוח של איזינט Analytics toolbar- powered by easynet

לקריאת המשך הראיון, לחצו כאן

השארת תגובה