שימוש בספאם במדיה החברתית

מאחר שספאם ושיטות מניפולטיביות (פתיחת פרופילים פיקטיביים, קניית עוקבים/ לייקיים/ +1, הפעלת תוכנות אוטומטיות ועוד) מצליחות להשפיע, האם אתה חושב שלשיווק הלגיטימי ברשתות החברתיות יש כוח להתמודד מולם ? אילו מהשיטות אפקטיבית יותר – הספאם או השיווק האיכותי ?

seo dark lord

  ורד חורי, Ewise

אני אישית לא ראיתי ולו דוגמא אחת של מותג שקנה לייקים ועשה עבירות ספאמיות כאלו ואחרות ברשת החברתית
והצליח בסוף. הרי זה לא תורם לכלום אם קנינו עוקבים שלא עוקבים אחרינו, או שילמנו ללייקים אבל אין שום מעורבות במתחם שלנו בפייסבוק.

השאלה הזו- לגבי הצלחות של שיטות מניפולטיביות, נכונה יותר לתחום אחר שקרוב לליבי וזה הקידום בגוגל – שם רואים הצלחות על בסיס של ספאם ומניפולציות. עם זאת, לטווח ארוך כל הפלטפורמות שבהן נרצה להתקדם (גוגל, פייסבוק ואחרות) עושות כל העת מאמצים עילאיים למגר את התופעה של הספאם ולכן סביר להניח ש"כל כלב יבוא יומו". גם הצלחות על בסיס השיטות הללו הן זמניות…

כמו כן – אני לא חושבת שחברות שנותנות שירותים צריכות להשתמש בשיטות שמסכנות את הלקוח ומכאן גם מסכנות אותן. צריך להיות מסוגלים להסביר ולשקף ללקוח בכל רגע נתון את הבחירות שלנו- ההצלחות והכישלונות.

מי שמשתמש בספאם כדי לקדם לקוח שלו – לא ישרוד בשוק שלנו בטווח הארוך.

  ניצן פלס, Digital Relations

לצערי הרב נוכחתי עד כה שלשיווק באמצעים מניפולטיביים יש כוח רב, שפעמים רבות שם לאל את מאמצי השיווק הכנים של גופים שמתאמצים ללכת בדרך הישר.

השימוש בהם, למרבה האירוניה, נובע לרוב כתוצאה מהלחץ שמפעילים הלקוחות בשוק הפרסום; מנהל השיווק שרוצה להציג נימוקים טובים לתקציב שהשקיע באפיקים האלטרנטיביים למדיה המסורתית, לוחץ לקבל תוצאות גבוהות, כמה שיותר מהר. לרוב הוא לא מוכן לקבל את העובדה שיש צורך בפרק זמן גדול בהרבה כדי לראות מספרים שקרובים למדיה המסורתית, ומתקבלים בתוך מספר ימים בודדים.

תיקון כלשהוא לתופעה הזו מגיע משני כיוונים:
הפלטפורמה – ברוב אתרי המדיה החברתית הגולשים הם מזוהים וקל יחסית לזהות בהם כיום הונאה ומניפולציה.

הגולשים – במהלך הזמן "מתחנכים" הגולשים להכיר ולזהות מניפולציות והונאות אינטרנטיות שונות.

אני מאמין בשיטת "הגלגל מסתובב" – לדעתי אלו שמשתמשים בפעילות פיקטיבית ומניפולטיבית, סופם להינזק ולהיפגע מפעילות זו בצורה חמורה הרבה יותר מאשר התועלת שבהפעלתה, מכיוון שיש סיכוי גדול שביום מן הימים היא תתגלה, בין אם על ידי גורם פנימי ובין אם על ידי הגולשים עצמם.

לעומתה, לפעילות הישרה והכנה של חברות במדיה החברתית יש פוטנציאל רב למתמידים בה לטווח הארוך, ביצירת קהילה תומכת ומפרגנת.

  ענב גלילי, TVK

אני לא פוסלת שיטות שיווק ספאמיות, אבל לא משתמשת בהם בשום פנים ואופן. אני מעריכה שבתוך האוקיינוס האדום אני דג גדול מספיק כדי לא להיטרף. זה לא מתאים לי כי הלקוחות שלי גדולים ואני חייבת לשמור על "פאסון". אבל, התחרות בשוק פתוחה. שכל אחד יעשה מה שעובד לו.

  רומי יצחקי, Romii

כל ארגון צריך להציב לעצמו יעדים לפעילות באינטרנט, המבוססים על מדדים מדויקים. לאורך הזמן, ארגונים יבינו שאלפי לייקים פיקטיביים לא מקדמים את המותג שלהם, את המכירות ואת מערכת היחסים עם הלקוחות.

  שגיא חמץ, Blink

לדעתי לספאם אין שום ערך במדיה חברתית ואני לא שמעתי שזה משפיע על משהו או על מישהו זו טענה לא נכונה לדעתי.

השארת תגובה