עתיד המדיה החברתית

תן את התחזית שלך לשינויים שיפקדו את התחום בשנה – שנתיים הקרובות. השתדל להתייחס בתשובתך לכל הצדדים: הרשתות החברתיות, חברות שיווק, לקוחות ופיתוחים טכנולוגיים.

תחזית קידום אתרים

  ענב גלילי, TVK

אז ככה: בתחום הרשתות החברתיות אני צופה מעבר גדול יותר ויותר להולוגרמות, תלת מימד ושימוש נרחב באווטרים. אני צופה שהפייסבוק יהפוך לסקונד לייף של פעם שלא הצליח כי הקדים את זמנו, וכי לכל אחד מאיתנו תהיה דמות תלת מימדית שתייצג אותנו ברשת החברתית. הפייסבוק הנו תחום הפרסום הגדול ביותר בתחום ה"מכירה החברתית ™" הרשתות החברתיות יעברו בהדרגה למנהלי החיים הרשמיים שלנו, ודרכן נוכל להכיר את העולם העסקי בדיוק כמו את העולם הפרטי. כנסים, אירועים עסקיים, אירועי חברה, כולם יוכלו להתקיים באון ליין ובאוף ליין כאחד. הרעיון יהפוך לכך שחיינו בהדרגה יתועדו בכל דרך אפשרית. טוב? לא טוב? לא יודעת. זה בלתי נמנע!

לגבי הלקוחות: היום מבינות יותר ויותר חברות כי הן צריכות להחזיק מקצוע חדש של אנשים בחברה שלהם. בהדרגה אנחנו נחשפים לתפקידים של "מנהלי דיגיטל" CIO שזה מקצוע חדש יחסית ועוד. כל אלו מתחילות לאייש משרות כאלו אבל בגלל שכל העניין הזה של פייסבוק ורשתות חברתיות, לא רק שהוא צעיר אלא גם משתנה בכל יום, יצטרכו כולם לפתח את הפרעת הקשב והריכוז הזו שמצריכה את העובדים ברשתות חברתיות להיות מחוננים בה. אני טוענת שבלי הפרעת קשב אי אפשר להחזיק 15 פייסבוקים של לקוחות ועוד 20 בלוגים, ושלוש מאות פורומים..

לגבי חברות השיווק: שלוש מילים. אבולוציה בלתי פוסקת. חברות השיווק האון לייניות יצטרכו להמציא את עצמן שוב ושוב. לערוך שינויים ממעלה שנייה, להיות בחזית הטכנולוגית, חברתית ועם היד על הדופק כל הזמן. זה עניין שחשוב שיילקח בחשבון למי שרוצה להיות שם ולא להיגרר אלא להוביל.

לגבי פיתוחים טכנולוגיים: כל המערכת התקשורתית חייבת להיות היום בכל מדיה. בסלולר, בפייסבוק, בטלוויזיה, ובמחשבים הניידים שלנו. אנחנו מחוברים כל הזמן ואנחנו מרגישים אבודים אם פספסנו משהו. מוח האדם לא השתנה במאה השנים האחרונות ובכל זאת, אדם היום בשנת 2012 חשוף בשנה אחת ליותר מידע ממה שהיה חשוף אדם בשנות החמישים כל ימי חייו. זה הופך אותנו לקהים, לשטחיים ולחסרי יכולת לעבד את כל המידע הזה. הטכנולוגיה החדשה תיאלץ להפוך לממוקדת, מפולחת, אישית, אינטימית על מנת לא לפרסם לנשים וגברים קצף גילוח מחד או גרביונים מאידך. אני לא רוצה להיות חשופה לכמויות הפרסום של מוצרים לגברים כמו שאני מניחה שהם לא רוצים להיות חשופים למוצרים שלי. הטכנולוגיה תצטרך להשתפר על מנת לרחם על האזרח הפשוט שאינו מסוגל לעכל כל כך הרבה מידע זבל שאינו רלוונטי לו. יש לי כמה רעיונות בנושא.. לפעם אחרת.

  ניצן פלס, Digital Relations

השוק הישראלי – למרות שעל פני השטח אנחנו מציגים התקדמות והגופים הישראלים עומדים בחזית החדשנות והיצירה העולמית, לדעתי השוק הישראלי נמצא עדיין בקיפאון, שיתמוסס רק בעוד מספר שנים.

למרות שחלו תמורות מרחיקות לכת בשוק הפרסום והשיווק, גופי המדיה הגדולים יחד עם המפרסמים הגדולים אינם מעוניינים לשנות את מבנה השוק, שמבטיח רווחים גדולים בערוצים מסוימים בלבד – אלו הערוצים שעד כה גרפו את מירב התקציבים.

השיווק הישראלי במדיות הדיגיטליות הוא לצערי עדיין ביצה קטנה. מעטים בה הגופים שמצליחים לעשות שימוש מועיל במדיה החדשה כדי להשיג את מטרותיהם, מעבר לאמירה "אנחנו שם".

הפריצה תתרחש כאשר ייווצרו כלים חדשים ומתוחכמים שיצליחו לעשות סדר ב"בלגן" הערוצים והכלים החדשים במדיה החברתית, ויאפשרו ביצוע אסטרטגיית שיווק רב-ערוצית על ידי כל איש שיווק. כיום אין הרבה גופים שבודקים את ההצלחה שלהם לאורך כל הערוצים הדיגיטליים בצורה רציפה ומסודרת מכיוון שזה מצריך מאמץ ותקציב רב.

בחו"ל, בעיקר בארה"ב, המצב הוא כמובן מתקדם בהרבה לעומת ישראל, במיוחד כאשר קיימים כלים שמיועדים בעיקר לשפה האנגלית, ואינם מתאימים לשימוש בישראל. למרות זאת, המשווקים המעוניינים לפעול בצורה רב ערוצית נאלצים לפעול במגוון רב של כלים, שמקשים על המעקב והשליטה בערוצים השונים.

  רומי יצחקי, Romii

• המשך התפתחות של שירותים מבוססי מיקום ופרסום מבוסס מיקום
חכמת ההמונים – התבססות על תכנים מבוססי משתמשים וחוכמת ההמונים במוצרים ושירותים
• מציאות מועשרת (augmented reality) להוספת שכבות מידע דינמיות ואינטראקטיביות על גבי המציאות הפיזית
• רשתות חברתיות וכלים חברתיים מבוססי web2.0 יחדרו באופן עמוק לשימושים עסקיים וארגוניים
מחשוב ענן – ביטול התלות במחשב הפיזי ותמיכה בסביבות עבודה מרובות
זיהוי תנועה – חיבור בין העולם הפיזי לעולם הווירטואלי לצרכי משחקים, רפואה, מדיה ועוד
זיהוי פנים – שימוש עמוק בזיהוי פנים וזיהוי אובייקטים לצורך תיוג אוטומטי של תוכן והעשרת הגישה למידע

  שגיא חמץ, Blink

יותר תהליכים יותר פעילות תוכן ופחות טכנולוגיה. פעילות פשוטות יותר יותר ניתוח ושימוש במידע מהרשת

השארת תגובה