אפקט המדיה החברתית על עבודת קידום אתרים

עד כמה לטעמך משפיעה הפעילות ברשתות החברתיות על הקידום האורגני ? איזה פעילות אתה מבצע היום במדיה החברתית בקמפיינים שלך ?

אפקט הרשתות החברתיות

עומר שובל, iSEO – נטוורקינגאומנם אין נתונים מדויקים עד כמה משפיעה (אם בכלל) המדיה החברתית היום על קידום אורגני אבל אין ספק שהיא תשפיע רבות בעתיד (ולא רק במיקומים בגוגל, אלא על טראפיק באופן כללי) ולכן זאת השקעה נבונה בכל מקרה.

אחד הדברים שניתן לעשות כבר היום הוא לשלוט בתוצאות עבור שם המותג שלך באמצעות ערוצים שונים של המדיה החברתית ואתרים נוספים. לדוגמא אם תחפשו את שם המותג "דומיין דה נט" בגוגל תראו שמתחת 3 התוצאות הראשונות מתוך האתר מופיעות גם התוצאות הבאות: דף הפייסבוק של דומיין דה נט ודף החברה בקפה – ובסה"כ 90% מהתוצאות עבור שם המותג הן של החברה (כולל דפי פרופילים וכרטיסי עסק באתרים שונים). גם בדפי התוצאות הבאים התמונה היא דיי דומה וכוללת עוד רשתות חברתיות וביניהן פרופיל דומיין דה נט בגוגל+ ודף דומיין דה נט בטוויטר.

דוגמא נוספת, חפשו "AllJobs" או "אולגובס" בגוגל ותקבלו גם שם ריכוז תוצאות של נכסי החברה: ערוץ יוטיוב, דף פייסבוק, טוויטר, ערך בוויקיפדיה, אפליקציית אולגובס ב- apple store ועוד.

אני חושב שהיתרון ברור – או שהמותג שלך יהיה שם או המתחרים שלך.

הרבה פעמים לקוחות שואלים אותי האם פעילות ומעורבות במדיה החברתית יכולה לגרום לאתר שלהם לעלות גבוה יותר בגוגל גם עבור מונחים גנריים ? אם תשאלו את ראנד פישקין מ- SEOMoz אז התשובה היא כן!

לפני מספר חודשים ראנד דיבר על כך שטוויטר עושה קניבליזציה לגרף הקישורים באינטרנט ובתקופה האחרונה הוא מדגיש ש- share בפייסבוק = קישור. אם דבריו אכן נכונים אז לשתי הרשתות האלה יש השפעה על המיקומים בגוגל.

אני חושב שהיום יש השפעה קטנה יחסית למדיה החברתית על המיקומים בגוגל ומאמין שגוגל ינסו להקטין עוד יותר את השימוש באותם סיגנלים חברתיים מתוך פייסבוק וטוויטר באלגוריתם. סביר שהשפעתם על המיקומים תפחת למינימום עם הזמן כאשר במקביל סיגנלים חברתיים אחרים מתוך גוגל עצמו יתפסו את מקומם. גוגל מצד אחד לא יכולה להרשות לעצמה להסתמך על גורמים חיצוניים שישפיעו על איכות התוצאות שלה (ובוודאי שלא על מתחרים חריפים דוגמת פייסבוק) ומצד שני לא יכולה להתעלם מהמדיה החברתית ותרומתה לגולש בהצגת תוצאות חיפוש טובות יותר.

למרות שגוגל+ היא הרשת החברתית עם נתוני הצמיחה המהירים ביותר של כל הזמנים היא לא יכולה להתחרות בפייסבוק שמתקרבת לכמות של 1,000,000,000 חברים פעילים. אבל כאשר יש בידיה מעל 60 מיליון משתמשים (נכון לא כולם פעילים) גוגל בהחלט יכולה לקבל מספיק אינפורמציה ולשפר את אלגוריתם החיפוש שלה עם המידע שהיא צוברת מהמשתמשים. בהמשך מצורפים מספר צילומי מסך של אינפורמציה חברתית שגוגל אוספת כבר היום באמצעות גוגל פלוס ומנוע החיפוש (יש לה גם אמצעים נוספים לאיסוף המידע, דוגמת postRank, feedBurner ועוד).

אתרים שהגולשים לא מעוניינים לראות בתוצאות החיפוש של גוגל (הבחירה מתאפשרת לאחר bounce של הגולש מהאתר בחזרה לתוצאות החיפוש):

המלצות גולשים על דף או פרסומת באמצעות כפתור 1+:

הצגת חברים שלי או אנשים שאני מכיר והדפים מתוך תוצאות החיפוש שהם שיתפו:

אין ספק שגוגל תוסיף פרמטרים חברתיים אלה ואחרים בעתיד לאלגוריתם החיפוש שלה. אבל דירוגים בגוגל הם לא הסיבה שבגללה עסק צריך נוכחות במדיה החברתית אלא הערך המוסף ללקוחות והתובנות שבעל העסק יכול לקבל באמצעות הרשתות החברתיות.

פייסבוק החזירה למשווק כוח שלא היה בידיו בימים בהם הכלי היחידי לשיווק באינטרנט היה מנוע החיפוש – את היכולת לפלח במדויק את קהל הלקוחות: מי הם הלקוחות ? מה הם אוהבים ? (likes & interests), מהו טווח הגילאים והמין שלהם ? מה מצבם המשפחתי ? איפה הם עובדים ? מה (ואיפה) הם למדו ? – נתונים אלה מאפשרים לך להפוך למשווק הרבה
יותר טוב.

בואו ניקח כדוגמא עסק קטן של חנות חיות בתל אביב. בעל העסק חושב להתחיל למכור אוכל חדש איכותי לכלבים, שעלותו היא פי 2 מהמזון הרגיל לכלבים. איך בעל העסק יידע האם יש למוצר פוטנציאל להימכר ?
בעזרת גוגל אומנם אפשר לדעת את כוונת הגולש אבל זה לא מספיק בשביל לקבל החלטה. עם פייסבוק לעומת זאת המשימה הופכת לקלה יותר – בעל החנות יכול ליצור רשימה מפולחת לפי הקריטריונים הבאים: אנשים שאוהבים כלבים (בעלי פוטנציאל לגדל כלב), שמצבם המשפחתי רווקים (בהנחה שרווקים מפנקים יותר את חיית המחמד שלהם), גרים בתל אביב (קרוב לחנות) ולמדו תואר שני (סביר שיהיו בעלי משכורות גבוהות שיאפשרו להם להשקיע במזון יקר). כאשר בעל העסק רואה שיש פוטנציאל מכירה קל לו יותר לקבל החלטה.

אם עדיין לא השתכנעתם אז אולי אזכיר שוב את כמות המשתמשים בפייסבוק, שבקרוב יחצו את קו המיליארד. מדובר במסה אדירה של משתמשים מכל הרמות ובכל התחומים – הקהל שלכם נמצא שם ולכן כדאי שגם העסק שלכם יהיה שם.
אנשים נוטים לחשוב שמכיוון שהם מוכרים מוצרים ייחודיים או פונים לקהל ספציפי (לדוגמא: לגילאי 60 ומעלה) אין להם מה לחפש בפייסבוק. אבל בין מאות מיליוני האנשים שמייצרים מאות מיליוני share-ים ו-like-ים כל חודש נמצאים החברים שלכם, ההורים שלכם ואפילו ההורים שלהם.

כל שיתוף שכזה יכול להגיע לעיניהם של עשרות בודדות ועד למספר אלפי אנשים (בהתאם לפעילות שלכם בפייסבוק) ומכיוון שמדובר בקהל המתעניין בשירות שלכם זאת הזדמנות עסקית שלא כדאי להחמיץ!

המדיה החברתית אחראית לשינויים מאוד גדולים בלא מעט תחומים אונליין ואופליין:

• פייסבוק הפך בפחות משנה לאתר שיתוף התמונות הגדול בעולם, למרות שהוא לא מציע את שירות שיתוף התמונות האיכותי ביותר. כמה מכם עדיין משתמשים בפיקסה או פליקר ?

• כמות המסרים המועברים בפייסבוק עומדת, נכון להיום, על כ- 20% מכמות ה- sms-ים העולמית – איך אתם חושבים זה משפיע על חברות המשווקות מכשירי סלולר ?

• המדיה החברתית הצליחה לייצר זן חדש של לקוחות עבור תעשיית המשחקים (תעשייה שגם כך מגלגלת סכומי עתק). משחקים חברתיים הפכו להיות הפורמט הפופלארי ביותר של משחקים מכל פורמט אחר.

• לאחרונה נכנסה גם תעשיות המוזיקה למהפכה החברתית – איך זה ישפיע על חנויות מוזיקה, חברות התקליטים,
אומנים וכו' ?

איזה תעשיה תיכנע למהפכה החברתית בהמשך ? אולי שלכם! תעשיות משנות את פניהן והופכות לחברתיות יותר. אין ספק שבכל תעשייה יש מישהו שכרגע עובד על להיות הראשון בתחומו שיביא את השינוי ובסוף מישהו יצליח.

הכוח של המדיה החברתית הוא כאן והוא רק ימשיך לגדול ולכן אני ממליץ לכל לקוחותיי להתחשב בו ולהיכנס אליו בין אם ברמה הבסיסית ביותר של הוספת כפתורי שיתוף באתר שלהם דרך ניהול דו שיח עם הלקוחות שלהם בזירה שבה הם נמצאים ועד להיות פורצי דרך בתחום שלהם.

אורי זילברשטיין, Duran SEO

הרשתות החברתיות שינו את הדרך שבה אנו מתייחסים לשיווק באינטרנט, רשתות חברתיות מהוות פלטפורמה משמעותית מאוד לכל הקשור בשיווק ויראלי ובכלל כבמה לתוכן איכותי. כיום לאור עדכוני האלגוריתמים האחרונים אנו ערים לכך שגוגל מעניקים לקישורים ופעילות social דירוג גבוה מבעבר, עם השקת הרשת החברתית שלהם ואף מספר אלגוריתמים המתייחסים ליוזרים ברשתות חברתיות ניתן לומר כמעט בוודאות שקמפיין SEO נעשה פשוט לא שלם כאשר אין פעילות חברתית סביבו הנתמכת על ידי אנשים אמיתיים.

אנו פועלים בצורה ישירה ברשתות החברתיות תחת פרוייקטים שונים שאנו מקדמים. לגבי התוכן שלנו באתר החברה מתפרסמים תכנים מאוד איכותיים כל תוכן שעולה לאתר, מיידית עולה לעמוד העסק שלנו בפייסבוק, מפורסם בפרופילים שלנו ואנו פועלים להניב מהרשת החברתית תנועה ענפה לתכנים שאנו מפרסמים.

אנו רואים שיפור מאוד גדול בתנועה על ידי שימוש נכון בפייסבוק, מצד שני יש את גוגל+ זו רשת חברתית שעדיין תקועה בארץ, אך ניתן לראות בוודאות שפוסטים העולים בגוגל+ הן מפרופיל והן מעמוד עסק אשר מפורסמים תחת פורמט "ציבורי" נחשבים כקישורים נכנסים בפרופיל הקישורים בכלי מנהל האתרים ואנו בדקנו וראינו שאף מספר גבוה של +1 תורם להתקדמות של העמוד בתוצאות החיפוש ובשקיפות שגוגל מעניקים לו. חשוב להשתמש בכל החזיתות החברתיות במיוחד עם דגש על התוכן הפנימי וביטויים זנב ארוך, לאו דווקא לפרסם את עמוד הבית או מוצר ספציפי.

גלעד ששון, Nekuda

באופן עקרוני, כל לינק שנמצא בעמודים פתוחים (כאלה שאינם מאחורי לוגאין או מחייבים קוקי) עשוי להשפיע על הדירוג אולם זה רק קצהו של הקרחון, בימים בהם התנהגותו של היוזר צוברת השפעה גוברת מבחינת זמני השהייה באתר, אופי האינטראקציה והניווט, כל מדיה (והמדיה החברתית היא מדיה) שמובילה טראפיק לאתר ותורמת לפופולריות שלו משפיעה גם על הקידום האורגני.

רמת הווריפיקציה ליוזר שמופעלת היום בשרתי גוגל+ מעידה בעיני על כך שמדובר בפקטור חשוב, היכולת של גוגל לחבר משתמש למה שהוא עושה בפועל ברשת האינטרנט כולל קביעת רמת ה"רצינות" של הפרופיל, בהתאם לאופי, היקף ותפוצת הפעילות מאפשרים למנוע לדרג אתרים לפי פופולריות מציאותית מאוד והמשמעות לדעתי אף תלך ותגבר.

אזכורים בפייסבוק, טוויטר וכד' תורמים להופעה בעמודי התוצאות, גם בהיבט של הופעת האתר המקודם וגם בהיבט הופעת עמודים ואזכורים מתוך הרשתות חברתיות עצמן, גורם משמעותי ביותר בחיפושים על שמות מותגים ובניהול מוניטין של מותגים ואנשים. במקרים רבים כדאי לקחת חלק בפעילות המדיה החברתית גם כיוזר מגיב/מקשיב למשתמשים אחרים ולא להיות רק יוזר יוזם/צועק שמשתתף רק בפעילויות שהוא עצמו התחיל.

אביב מנוח, Usearch McCann

עד כה אני לא מבחין בקשר סיבתי ישיר בין פעילות ברשתות חברתיות לתוצאות אורגניות. מספר מחקרים שהתבצעו בשנה האחרונה הראו שאותם מאפיינים שמביאים לשיתופים רבים של עמוד אינטרנט מביאים גם למספר רב של קישורים באופן טבעי (linkbating). כלומר, עמודים פופלארי השיגו מספר רב של קישורים וגם שיתופים, והם קבלו מיקומים אורגנים טובים בGoogle. בהתחלה חשבו שהסיבה לכך היא כמות השיתופים הרבה (קורלציה בין כמות שיתופים למיקום) אך אותם מחקרים הוכיחו שככל הנראה העלייה הטבעית בכמות הקישורים היא הגורם לכך.

למרות זאת, לרשתות החברתיות יש שתי השפעות אחרות שמשפיעות בצורה עקיפה של הקידום האורגני. הראשונה היא הגדלת התנועה לאתר. הרשתות החברתיות בשימוש נכון יכולות להביא כמויות נכבדות של תנועה בפרק זמן קצר. בנייה נכונה של רשת הקשרים תגרום לכך שהתנועה שהאתר מקבל היא תנועה שרלוונטית לתחום שלו ובכך אנחנו מביאים גולשים רלוונטיים לאתר, שמבצעים פעולות ונמצאים באינטראקציה עם הלקוח – תוך שאנחנו זוכרים שהמטרה הסופית שלנו היא לא סתם להשיג את אתר הלקוח במקום הראשון בGoogle, אלא להגשים את המטרות העסקיות שלו.

ההשפעה השנייה קשורה לחוויית משתמש ואינטראקציה. ככל שאנחנו מתקדמים עמוק יותר לתוך עידן הרשתות החברתיות, למשתמש יש ציפייה שבאתר יהיו מאפיינים של אינטראקציה חברתית – שיתוף, like, טיקר של עדכונים מעמוד ה-Facebook או Twitter, מערכת תגובות ואפשרות להתחבר לאתר עם משתמש ה-Facebook. קיומן של מערכות אלו באתר הלקוח יעלה את רמת האינטראקציה של הגולש, את כמות הזמן שהוא מבלה באתר, את מספר הפעולות שהוא מבצע ואת הנכונות שלו לחזור לאתר פעם נוספת לאחר שחווית השימוש שלו הייתה חיובית.

השימוש ברשתות החברתיות הוא כבר לא לשם החדשנות. הוא הפך להיות מחויב המציאות, בין אם הוא ישפיע בצורה ישירה על המיקומים האורגנים ובין אם לא.

בעתיד הקרוב, ככל ש-Google ימשיכו לשלב את מנגנוני Plus בשאר המערכת והשירותים שלהם, הסיגנלים החברתיים יקבלו חשיבות גדולה יותר – היות ולGoogle- תהיה גישה למידע רב יותר ואפשרות לפתח אלגוריתמים מדויקים יותר של התנהגות חברתית.

מיכל כהן, Web guru

מאט כץ אישר כבר לפני כשנה שסיגנלים חברתיים משפיעים על תוצאות הדירוג.

שלושה דברים שגורמים לי להניח שההשפעה הזו עדין מצומצמת:

• קראתי מאמר די משכנע שמראה שנכון להיום, בפועל פחות מ 5% מהגולשים פעילים באופן משמעותי ברשתות חברתיות. אין הגיון לייחס משקל משמעותי מידי ל 5% מהגולשים.

• הגישה של גוגל לטוויטר ובעיקר לפייסבוק מוגבלת וכך גם היכולת שלו להעריך את איכות ואמינות היוזרים. גוגל, כמו במקרה של קישורים נכנסים – מתייחס בעיקר לאיכות, סמכותיות ואמינות. הוא כבר מספיק חכם וותיק בעסק, בשביל לא לתת לפעילות ספאם ומסחר בשיתופים, להשפיע עליו.

• הניסיון שלי בפועל מראה שאפשר לכבוש את המקומות הגבוהים בעזרת שימוש בכל הטכניקות המוכרות, ללא פעילות ברשתות חברתיות. כמובן שאם google+ יתפוס, המציאות הזו תשתנה לחלוטין וגם זה מצב שצריך להיערך לו.

אבל לפעילות אמיתית במדיה החברתית יש תרומה אחרת לקידום: החיבור לקהילה והמעורבות בה מקרבים את העסק גם ללקוחות וגם לקולגות מהתחום ומייצרים שיתופי פעולה ויחסי ציבור שמסייעים בעקיפין גם לקידום. דוגמאות:

• שיתפת בפייסבוק מאמר מהאתר שלך -> בין אלפי הגולשים שנחשפו לו, יש בלוגרים ומנהלי אתרים שמצאו אותו מעניין -> הם יקשרו אליו מאתרים אמיתיים.

• הבעת בפייסבוק דעות מעניינות/מקצועיות -> נחשפת לבלוגרים ובעלי אתרים שישמחו לתת לך במה וקרדיט באתר שלהם (פוסט אורח, ראיון, מאמר מקשר וכו').

• החשיפה תייצר חיפושים של המותג שלך. כניסות ממותגות תורמות לקידום.

יצא לי להיות עדה לקשרים נהדרים שנוצרו בזכות פייסבוק ובסופו של דבר תרמו גם לקידום האורגני.

ואחרי שכל זה נאמר, מילה לכל מי שמגזים במשקל הפעילות שלו ברשתות חברתיות על חשבון הפעילות באתר: מרכז הכובד של הפעילות חייב להיות באתר הבית שלכם. חייבים להבין את הפרופורציות: ברוב המוחלט של התחומים, התרומה הפוטנציאלית של פייסבוק לשיווק ולמכירות היא פירורי פירורים ביחס לפוטנציאל שקיים בקידום אורגני.

פבל ישראלסקי, AskPavel

קודם כל השנה בינג וגוגל הודיעו רשמית שהם מתחשבים בסיגנלים חברתיים, כך שלא מדובר במיתוס.

בעבר כתבתי ב-Ynet על פעילות במדיה חברתית ככלי להשגת קישורים. הרעיון הוא ליידע את הקהילה שלי ברשתות החברתיות לגבי תוכן חדש שיצרתי, ובכך לגרום להם להפיץ אותו (פעולה שיוצרת קישורים לאתר שלי מתוך הפלטפורמה החברתית – ריטוויט, לייק וכו').

מהניסיון שלי יש לזה ערך, אך לא הייתי אומר שערך רב מדי בגלל שקל מאד לזייף את זה. בנוסף, הפופולאריות של אנשים מסוימים ברשתות חברתיות לא בהכרח מעידה על איכות התוכן שלהם. נניח שאשטון קוצ'ר יכתוב בבלוג שלו מאמר על נושא מסוים ולאחר מכן יצייץ בטוויטר עם קישור. בגלל שהוא אחד מה- Top10 המשתמשים הפופולאריים ביותר בטוויטר (וגם סלב), סביר להניח שהרבה אנשים יעשו ריטוויט לפוסט שלו וכך ייווצרו הרבה קישורים. אך האם זה אומר שהתוכן בפוסט איכותי יותר מפוסט של מישהו שיש לו נניח 200 עוקבים בטוויטר (שלעולם לא יוכל להגיע לרמת חשיפה כזו)? מאד מפתה להישען על סיגנלים חברתיים בטענה שהם משקפים את רמת הפופולאריות של התוכן, רק מה שחשוב לזכור שאותה פופולאריות לפעמים תלויה בגורם שיוצר את התוכן ולא בתוכן עצמו.

עוד משהו שהייתי רוצה להדגיש שגוגל תמיד מסתכל על מכלול הפרמטרים, זה כמו לשאול "עד כמה קישורים מאתרי gov עוזרים לקידום"… אם קישורים חיצוניים בכלל, זה X אחוז מתוך השקלול, אז סיומת הדומיין של האתר המקשר זה משהו שנגזר מ-X. המסקנה היא בסופו של דבר יש מאות פרמטרים (כבר מזמן לא 200, זה עבר את ה-400) וצריך תמיד להסתכל על התמונה המלאה.

מה שאני מנסה להגיד זה שלא צריך לרדוף אחרי הלייקים, אבל יחד עם זאת להבין שבסופו של דבר זה נלקח בחשבון בשקלול הסופי.

שוקי גלילי

אני חושב שאנחנו עדיין בשלב ביניים שבו ל-Social Signals בדרך-כלל אין השפעה מובהקת.

כלומר, אם יש לך דף פייסבוק עם פעילות מאד חזקה שקשורה באופן ברור לאתר שלך, אז זה עשוי לתת לך נקודות (אבל לא מספיק כדי לפצות על עבודת SEO גרועה). מצד שני, גוגל לא תעניש אותך כי אין לך דף פייסבוק, ואם למתחרה יש 2000 לייקים ולך רק 1000 זה, כשלעצמו, חסר חשיבות.
חשוב גם להבין שעם כל הכבוד לפעילות יזומה ברשתות חברתיות, אם האתר שלך באמת טוב בדרך-כלל תיווצר סביבו פעילות סושיאל מדיה טבעית, כי אנשים משתפים "דברים טובים" שהם מוצאים ברשת גם בלי שמבקשים מהם.

אם גוגל שולח לך הרבה תנועה ומגלה שברשתות החברתיות מתעלמים ממך באופן מוחלט, הוא עלול לראות בזה אנומליה.

ומצד שני, רמת ההתמודדות של אתרי הרשתות החברתיות עם ספאם היא הרבה פחות טובה מזו של גוגל – אז יש גבולות ברורים מאד ליכולת שלו להסתמך עליהם.

אבל כאמור, זה שלב ביניים. בסופו של דבר, היכולת של גוגל לקבל "חוות דעת נוספת" ממשתמשים שהוא מייחס להם אמינות גבוהה, הולכת להיות הרבה יותר חשובה בשנים הבאות. זה אומר שחשוב לא רק שיהיו לך הרבה "חברים" – חשוב לא פחות מיהם אותם חברים, ואי אפשר לחפף בעניין הזה. הרי אם Google+ "יתפוס" גוגל תדע בדיוק מי החברים שלנו ומה הם שווים.

פרקטית, אני ממליץ ללקוחות שלי לבנות את הנוכחות שלהם במדיה החברתית בהדרגה, תוך שימוש בעיקר להפצת תכנים (גם של צדדים שלישיים, כשזה רלוונטי ושימושי לגולש) באופן שיכין את הקרקע ויקצר את זמן ההיערכות להרחבת
הפעילות בעתיד.

כמובן, מי שיש לו את היכולת לנסות מודלים חדשים של פעילות עסקית ממשית דרך רשתות חברתיות, ייהנה לא רק מהקרדיט על החלוציות אלא גם מיתרון מסוים על מתחרים שעוד לא שם.

אבל למי שלא יכול לעשות את זה, לא כדאי לפתוח דף פייסבוק כ"nice to have" אלא לנסות לחשוב אם אפשר לעשות בו שימוש אמיתי וטבעי שמבוסס על משאבים קיימים, כדי להעניק שירות, לתמוך, לקיים קשר עם הלקוחות ולהציע להם
הטבות, וכו'.

גם אז כדאי לזכור שאין ארוחות חינם. אם פתחת דף פייסבוק ואספת אלפי חברים אבל אתה לא מסוגל להשיב תוך זמן קצר ללקוח ששאל שאלה או מתלונן על בעיה במוצר או שירות, אז לא רק שלא תועיל ל-SEO שלך אלא גם תזיק למותג שלך.

בשורה התחתונה: תמיד כדאי לשאול את עצמך מה אתה בעצם מתכוון להציע לגולש, וזה צריך להיות משהו טוב. להספים אותו בפרסומות עצמיות או לסחוט ממנו Like ואז לא לשמוע ממנו יותר, זה בזבוז זמן.

איתי לויתן, Seperia

מעבר לסיוע עבור ה SEO בתקופת post-Panda… לפני הופעתה של המדיה החברתית, החיפוש היווה כמעט המקור העיקרי היחידי של תנועה אורגנית ללא תשלום. המדיה החברתית משנה את התמונה וכיום ניתן לייצר תנועה אורגנית משמעותית מפייסבוק, טוויטר, לינקדאין וכו '… באמצעות ייעול המאפיינים החברתיים השונים של מותג הלקוח.

לכן אנו מציעים כיום גם שירות אופטימיזציה של מדיה חברתית , כמרכיב משולב של האסטרטגיה הכוללת להגדלת
תנועה אורגנית.

בנוסף ל SEO, אנחנו מנהלים פעילות PPC משמעותית בפייסבוק. למירב ידעתנו, אנו הסוכנות הפרסום הישראלית היחידה שהתקבלה כ Facebook Marketing API Partner.

אליאב חילו, Start SEO

מניסיוננו, פעילות אינטנסיבית ברשתות חברתיות, בין אם זה הגדלת מספר הגולשים המופנים לאתר או צבירה של "לייקים", "טוויטים" וכד' משפיעה מאוד על דירוגי האתר ואין לי ספק שמגמה זאת תמשיך להתרחב וההשפעה תלך ותגדל מאחר שפידבק אנושי אמיתי הינו סממן אובייקטיבי על רלוונטיות האתר לתחום/ביטוי מסוים.

במסגרת הפעילות אנו שמים דגש על שילוב המדיה החברתית באתרי הלקוחות ויצירת אינטראקציה בין האתר
לפרופיל החברתי.

אמיר בר תקווה, ClickWise

אני לא מבצע ישירות פרויקטים במדיה החברתית אלה אחראי רק על התחום של חיפושים אורגנים. אבל אני בהחלט כן משתמש במדיה חברתית כנדבך ולסיוע לקידום אורגני של מותג או אתר.

פעילויות שאני מבצע הן: המלצות לשימוש במינוח מתואם לאסטרטגית הקידום של האתר במנועי חיפוש גם בתוכן של מדיה חברתית. פתיחת פרופילים וחשבונות ספציפיים פר נושאים (מונחים) מקודמים שמרכזים את הנושא ועוזרים לקשר את שם המותג (האתר שמקודם) עם המונח (הנושא).

למדיה חברתית יש את היתרונות של עדכניות ויצרת תוכן בזמן אמת ושוטף (שלא קיים לרוב באתר שהוא לא אתר חדשות או אתר דינמי כמו לוח וכו'), ולכן אתרים יותר סטטיים יכולים לנצל את המדיה החברתית לצרכים האלה ולהיתפס כיותר רלוונטיים ועדכניים לגבי מידע שהם שואפים לקדם.

זהר עמיהוד, SEOreport

מה שאתה אומר על עצמך באתר שלך, זה מה שאתה אומר ואתה יכול לומר מה שבא לך. ברשתות החברתיות אפשר לדעת מה אחרים חושבים/אומרים עליך. המדיה החברתית בהגדרתה הרחבה כולל לא רק את פייסבוק אלא גם תגובות על פוסטים/מאמרים, פורומים וכל פלטפורמה אחרת בה הגולשים יכולים להוסיף תוכן.

גוגל תמיד התעניינה במה קורה במדיה החברתית אבל היו לה מספר מגבלות. קודם כל לא היה לה חלק בפייסבוק (למיקרוסופט יש) והניסיונות שלה להקמת רשתות חברתיות משלה לא הצליחו.

אז נכון שגוגל שיתפה פעולה עם טוויטר, אבל זה לא היה תחליף ואפילו קרוב למה שמתרחש בפייסבוק, אז היא הקימה את Google plus, אבל זה לא מקור המידע היחיד שלה. לרשתות החברתיות יהיה משקל שיגדל במהלך הזמן בדרוג האתר. גוגל רוצה לראות שאתה פעיל במקומות שהלקוחות שלך נמצאים.

זה לא סוד כי הגרף החברתי הוא כנראה ההתפתחות הבאה אשר עושה שימוש הולך וגובר בגורמים חברתיים/ אלמנטים חברתיים לצרכי דירוג תוצאות החיפוש. אנחנו יותר ויותר נשמע על AgentRank / AuthorRank, אשר יהיו חלק בלתי נפרד מהגרף החברתי.

אם התהליך הזה יתרחש, הרשתות החברתיות יהפכו מהר מאוד ל"מזבלות" הגדולות ביותר של תכנים, קישורים
ומה שביניהם. אז ברור שמצד אחד גוגל רוצה לדעת מה קורה שם ומצד שני היא יודעת שגם שם ינסו לרמות את מנגנון
הדרוג שלה.

אני לא עושה פעילות בפייסבוק או לינקדאין או גוגל פלוס עבור הלקוחות שלי, אבל אני ממליץ להם לבנות נוכחות שם, אם אין להם, או לחזק את הנוכחות שלהם. אם הלקוחות של הלקוחות שלי נמצאים שם (הכוונה בפייסבוק, לינקדאין, קפה דה מארקר) הם חייבים להיות שם ולייצר איתם דו-שיח.

המטרה בנוכחות ברשתות החברתיות, מבחינתי, היא לא ליצור השפעה על הדירוג, אלא מקום להתחבר ללקוחות, לחזק את המותג ואם יש לזה גם ערך SEO, אז מה טוב ולחלק הזה אני דואג.

טל פריהר

צריך להפריד את השאלה הזאת לשני חלקים – כמה ניתן לנצל את הרשתות החברתיות כדי להביא תועלת (לידים וכו') לפרויקטים או כמה הן משפיעות על הקידום האורגני – כלומר על מיקומים, לגבי הקידום האורגני.

אני חושב שמעבר לזה שאנשים שקשורים אליך בג'ימייל רואים אצלם אתרים שעשית להם +1 , נכון להיום המשמעות היא מזערית בעיקר בגלל קלות המניפולציות על הלייקים למיניהם. ישנה טענה ששמעתי בוידיאו של SEOMOZ ש-Share בפייסבוק (לא לייק!) שווה ערך לקישור אמין, לא יודע אם זה נכון.

עיקר התרומה של רשתות חברתיות היא לטראפיק, וכידוע טראפיק איכותי (במידה והוא כזה) גם יכול לסייע למיקומים בסופו של דבר ככה שהתרומה היא עקיפה.

יואב מנדלסון, SEone

לפעילות ברשתות החברתיות יש השפעה גבוהה מאוד על הקידום האורגני.
כאשר גוגל מזהה, שהרבה גולשים אוהבים קישור לעמוד מסוים ( ב GOOGLE + או like ) הוא מבין ,שלעמוד זה יש ערך עבור הגולשים. כמו כן אין ספק שהאייקון של GOOGLE + מעלה את אחוז הלחיצות בעמוד התוצאות של גוגל.

לכן אנו עושים פעולות אקטיביות ברשתות החברתיות על מנת לייצר את הפופולאריות הנדרשת לקידום אתרי הלקוחות שלנו בתוצאות האורגניות.

ניר שי, NearMe

ב- 13 לאוקטובר 2010 התפרסם ראיון עם אודי מנבר הישראלי, מי שהתמנה להחליף את מאריסה מאייר: https://it.themarker.com/tmit/article/12630. כשהוא נשאל לגבי התחרות עם פייסבוק הוא ענה כי ככל שלגוגל יש מקורות לאיסוף מידע, כך גוגל יוכלו לשפר עוד את תוצאות החיפוש, בכך בעצם אודי חתם את הנושא כי גוגל עושה שימוש ברשתות חברתיות לצורך הוצאת סיגנלים על אתרים טובים.

מאז גוגל השיקה בעצמה את google + שטרם החליטה כיצד ייעשה שימוש במידע לצורך דירוג אתרים אך הצהירה כמובן כי תעשה זאת. השימוש שאני עושה היום ברשתות חברתיות הוא כניהול מועדון לקוחות בו אנו מעלים סקרים, מעלים מבצעים לאירועים מיוחדים בשנה, מפרסמים אירועי חברה עונים לשאלות גולשים ומחפשים רעיונות יצירתיים למשוך את הגולשים לבקר בדף שוב ושוב.

עמית מלכי, SEO Gavish

הפעילות ברשתות החברתיות יכולות להשפיע לטובה על קידום האתר אך לא הייתי מבסס על כך קידום של אתר. ניתן ליצור באזז מעולה לאתרים דרך רשתות חברתיות כל עוד זה נעשה נכון ובסבלנות.

הבאזז הזה יכול בהחלט להראות עניין באתר המקודם ולהוביל ליצירת קישורים טבעיים ע"י הגולשים.

שני סלמה, iLevel

אני חייבת להיות כנה, אני לא בדקתי את הנושא הזה לעומק ומאחר ואני לא נוהגת לדבר על דברים אותם אני לא בודקת וגם לא נוהגת ללכת אחרי הזרם ולצטט "גורויים" למיניהם, אני אביא לכם תשובה כזאת:

דני ומשה, הלכו לטייל ביער. פתאום הם נתקלו בדב. והתחילו לברוח. דני עצר לרגע, והתחיל לנעול את נעלי הספורט שלו. משה שאל: "למה אתה נועל אותם, הרי אין לנו סיכוי להשיג את הדוב". דני ענה: "אני לא צריך להשיג את הדב, אני צריך סה"כ להשיג אותך…".

כך אני מנסה להיות, אין לי כל טעם להשיג את גוגל. אלא רק את המתחרים של הלקוחות שלי.

איתן יריב, WAO

פעילות במדיה חברתית משפיעה במידה אשר הולכת וגוברת על הקידום האורגני. אינני חושב, עם זאת, שנכון לציין מידה נוכחית, אינני מאמין בגישה של בחינת ההשפעה בטווח הזמן הקצר. מלבד זאת, היות וקידום אורגני מבוסס על פערים בין מתחרים, בתחומים מסוימים ניכרת פעילות ענפה בעוד שבתחומים אחרים- לא ממש.

פעילות ברשתות חברתיות חשובה היות והיא מסייעת לעסק להתממשק עם לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים בשלב בחינת חלופות וסיוע בקבלת החלטה. פעילות זאת חשובה גם משום שהיא מסייעת בבניית שם מותג והכרה. כל אלו מסייעים לקידום האורגני ובשורה הסופית- להמרות בפועל. עם זאת, לא לכל עסק ישנם משאבי זמן הנדרשים לניהול השיווק ברשתות החברתיות, כלומר, התקשורת הדו כיוונית עם קהלי היעד.

הפעילות אותה אני מבצע כיום בעיקר קשורה להקמת ערוץ התקשורת לעסק והגדרת החיבור בין אתר הלקוח לרשת החברתית. בכל הקשור לפעילות שוטפת, לכל היותר מתבצע ידוע (bookmark) של חדשות ומבצעים באתר העסק. אינני מנהל תקשורת דו-כיוונית עם קהל היעד- פעילות אותה אני משאיר לגורמים מטעם העסק, אולם מוודא שהדבר אכן נעשה. אני ממליץ לבעל עסק לפעול בערוצי רשתות חברתיות רלוונטיות אך ורק במידה ויש בידו את משאבי הזמן וכוח האדם להתקשר בערוץ זה עם קהל היעד. זו אחריות גדולה ויש לשקול זאת מראש.

תקשורת חד כיוונית של הפצת מסרים בלבד ללא מעקב ושיחה אינה רצויה כמו גם תקשורת דו כיוונית בלתי מקצועית של סוכנות אשר אינה בעלת הידע המקצועי הנדרש או מכירה את טיב הלקוחות ורחשי ליבם.

השארת תגובה