שיווק ברשתות החברתיות לגולשים בסלולר

שיווק בסלולאר – במה שונה ובמה דומה השיווק בסלולאר מפרויקט "סטנדרטי" ? בהתחשב בעובדה שבעוד מספר שנים הסמארטפונים ושאר המכשירים החכמים יעלו על מספר הלפטופים והמחשבים הנייחים, אילו המלצות תוכל לתת למשווקים שרוצים "להיות שם" בשנים הבאות ?

קידום במכשירים ניידים

  רומי יצחקי, Romii

כיום אנשים ניגשים למידע באמצעות מגוון אמצעים: מחשבים, סטרטפונים, טבלטים.
כל פעילות באינטרנט צריכה להתאים לפלטפורמות מרובות, מבחינת סוג התוכן והתמיכה שלו בפורמטים רבים, גודל המסך המשתנה, כוח העיבוד של המכשיר ועוד.

הסמרטפונים מאפשרים לתכנן פעילות מבוססת מיקום והתאמה מדויקת לצרכי המשתמש ברגע נתון. לדוגמא, הטבות בחנות למשתמש שעשה צ'ק אין בזמן אמת, הצעות מסחריות ללקוח שמסתובב בקניון, איתור סניפים שקרובים למיקום הנוכחי שלי, חיבור בין אנשים שנמצאים באותו המקום בזמן נתון (נטוורקינג בכנס עסקי או אפליקציית הכרויות בהופעה של פול מקרטני).

  ורד חורי, Ewise

נכון לשווק בסלולאר.

לא סתם אומרים שזהו העתיד. תחשבו על זה שאתרים שהיום נראים לנו שאי אפשר בעלדיהם יום אחד יכולים להעלם מעל פני הרשת ולו בגלל שקם להם מחליף. לעומת זו הסלולאר כאן להישאר (לפחות בעשור הקרוב, לא?). המכשור הולך ומתקדם בצעדי ענק – אבל הצעדים האלו רק הופכים כל אחד ואחת מאיתנו למרושתים יותר ולנגישים יותר – גם לחברים ולמשפחה שלנו אבל גם לתכנים שיווקיים.

לדעתי שיווק בסלולאר שונה בעיקר מבחינת קהל היעד.
חשוב לבדוק שהקהל שלנו נכון לזה מכמה בחינות-

• ידע טכנולוגי לתפעול של אפליקציה או אפילו לחיצה על פרסומת מבלי שתגרום לו לחוויה שלילית "שמשהו קופץ להם" ויותר אנטי למותג שמפרסם ומציק

• מכשור מתאים- נכון שלעיתים נדמה שלכולם יש סמארטפון- האמנם? תבדקו האם לקהל המדובר בכלל יש את המכשיר שיכול לתמוך במה שאתם דורשים

• מה הוא עושה בסלולאר? גולש, משחק, מוריד אפליקציות? איך אפשר לפנות אל הקהל שלנו בדרך שבה הוא ישתתף מרצונו במשהו ממותג כי המותג נתן לו ערך בחזרה.

כיום שיווק בסלולאר מגובה בשיווק אונליין ואופליין ולא עומד כסולו, אם כי גם זה יכול עוד להשתנות.
כמו כל דבר בשיווק הפוטנציאל הוא אדיר אבל לפני הכל תחשבו: מה אתם נותנים לקהל שלכם? ועל זה תענו לפני שאתם חושבים מה אתם מקבלים בחזרה. איך אתם יכולים לשפר את החוויה שלו בתחום שקשור למוצר / שירות שאתם מספקים, כך שהוא יודה לכם על שנתתם לו את אותה החוויה (בדומה למה שעשתה חברת yellow עם האפליקציה שלה לנהגים).

  ניצן פלס, Digital Relations

אני רואה בשיווק באמצעות הסלולר לא כיעד לפעילות שיווקית אלא עוד אחד מהאפיקים האפשריים, העומדים בפני מנהל שיווק המבקש להקצות את תקציב השיווק שלו כיום. למרות שזמן השימוש באמצעים הניידים מטפס ועולה, משווקים רבים עדיין "לא פיצחו" את השימוש הנכון בהם, עקב מספר גורמים שכוללים חוסר הבנת המדיום, ריבוי פלטפורמות, שימושיות מוגבלת (מסך קטן), שליטה על ידי מספר קטן של גורמי ביניים ועוד.

שימוש במדיה הסלולרית צריך להתבצע בראש ובראשונה אחרי הבנת הפלטפורמה לעומקה, אחרת שקולה ההשקעה בה לזריקת כסף לפח.

אחר כך יש לבסס את הפעילות השיווקית, בדומה לכל פעילות באפיקים אחרים, על פילוח שוק ופניה לקהל המתאים, באמצעות הדרך שמתאימה לו עם המסר הנכון.

ישנן מספר חברות שיצרו אפליקציה למכירה של מוצר קטלוג לסמארטפון, למרות שלקוח שירצה להיכנס ולרכוש את המוצר – אין סיבה שיוריד באופן מיוחד את האפלקציה שנוצרה לשם כך, אלא ייכנס לאתר מכירה, או פשוט – ייכנס לחנות!

לעומתן ישנן חברות שכבר עושות שימוש מתקדם באפליקציות זיהוי מיקום (Geo-Location) באמצעות משחקים ופעילויות Promotion המבוססות על מיקום המשתמש.

  ענב גלילי, TVK

אם יש דבר שאנשים לא יכולים לסבול בסמרטפונים שלהם זה פרסום. הטולרנס לפרסום במחשב היא נמוכה, אז בסמרטפון, על אחת כמה וכמה. מי שירצה לפרסם בסמרטפונים יצטרך לעשות זאת באופן מאד זהיר ומחושב בעתיד.

אני צופה אך ורק פניות מפולחות. מותאמות אישית ללקוח, מותאמות למיקום שלו גאוגרפית וכן רק אם הפרסומות הן בעלות ערך יחסי גבוה ללקוח כדי שהוא יהיה מוכן לסבול את זה. תגמול כלשהו יעשה טוב למפרסמים.

חשוב להישאר שם לאורך זמן. לעבוד על "אש קטנה" להשתמש בפרסום של אוגמנטד ריאליטי כדי לומר ללקוח תראה כאן יש את החנות הזאת והזאת בתוך הסמרטפון שכרגע צילם איזו תמונה ברחוב, או שייתן לו ערך שהלקוח לא מודע לו.

השארת תגובה