Online Application Form Document Concept

 

רישום האתר למנועי החיפוש

דפי הוספת אתר במנועי החיפוש

דפי הוספת אתר לאינדקסים

סקר TIM, שנת 2010

מגמת ההתחזקות של מנוע החיפוש גוגל ממשיכה ועם סיום העשור הנוכחי מגיע גוגל לשיעור חשיפה של כ- 92%. אחריו מנוע החיפוש וואלה שמאבד מכוחו עדיין במקום השני עם כ- 63% אחוזי חשיפה.

בשנים האחרונות בזכות התפתחות המדיה החברתית ווידאו ברשת התברגו האתרים העולמיים פייסבוק ו- יוטיוב בחמישיית האתרים המובילים בישראל. פייסבוק מסיים את העשור במקום השלישי עם כ- 59% אחוזי חשיפה ומרחק של כ- 4% בלבד מהמקום השני. יוטיוב התמקם במקום החמישי עם כ- 57% ומרחק של 1.5% בלבד מהמקום הרביעי (בו מחזיק אתר החדשות Ynet עם כ- 59%).

אתר מאקו מזנק ומתמקם במקום השישי עם 32.5% אחוזי חשיפה.

בסקר TIM מדצמבר 2009 נבדקה גם החשיפה לאתרים על פי קבוצות: קבוצת אתרי גוגל מובילה עם 94% ואחריה וואלה עם 66.4%, ynet עם 66.2%, דפי זהב עם 43.3%, וקבוצת TheMarker עם 25%.

סקר האינטרנט של טלסקר TNS נערך באופן מקוון וכלל 1,251 גולשים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בגילאי 13 ומעלה.

סקר TIM 2010
* תמונה: גלובס

סקרים קודמים – סקר TIM, ינואר 2007

אוכלוסיית הגולשים בישראל גדלה ל-3.9 מיליון משתמשים, בהשוואה ל-3.7 מיליון לפני חצי שנה ו-3.4 מיליון איש ביוני 2005. גוגל ממשיך להיות האתר המוביל בישראל, עם חשיפה שבועית ל-82.7% מהגולשים וכ-2.8 מיליון מבקרים בשבוע. פורטל וואלה ממשיך לצעוד במקום השני עם חשיפה של 70.1% וכ-2.4 מיליון גולשים בשבוע. כך עולה מנתוני סקר TIM של TNS שנערך במהלך חודש ינואר 2007.

המרוויחים הגדולים בסקר (בהשוואה לסקר שנערך ביולי 2006) הם בעיקר אתרי תפוז (עלייה של 22% בחשיפה), דפי זהב (25%), הלוח האינטרנטי יד 2 (20%) ואתר ערוץ הספורט (15%) – אתרים אלה השקיעו השנה בשדרוג תוכני, בעיצוב ובשיווק. עוד עלו – אתר "הארץ" (עלייה של 9% בחשיפה) ואתר TheMarker, שהציג עלייה של 4% בחשיפה.

סקרי TIM – חשיפה לאתרים, 2004 – 2007
11/2004 באחוזים05-06/2005 באחוזים06/2006 באחוזים01/2007 באחוזיםמנוע חיפוש, אתר
6266.479.182.7גוגל – Google
57.457.367.670.1וואלה
41.944.156.255.2ynet
38.335.834.532.1Hotmail ו- MSN
33.330.630.229.1נענע
21.319.822.227.1תפוז
24.321.82323.4NRG מעריב
18.4שידורי קשת
16.418.1זאפ
13.412.616.317.1One
21.216.315.616.2יאהו! – Yahoo!
12.411.212.115.1דפי זהב
10.312.4יד2
1411.71112הארץ
10.111.6ספורט 5
7.69.510.110.5דה מרקר
15.914.91210.4סטארט – Start
10.4פליקס
10.510.210.59.5גלובס
7.16.6Goop

הסקר נערך בפורמט מקוון בקרב מדגם ארצי ומייצג של 1,165 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה מקרב האוכלוסייה היהודית בישראל. כמקובל בסקרים כאלה, כל נשאל נתבקש לציין אם ומתי ביקר באתר כלשהו מרשימת אתרים שהוצגה בפניו.
יש לציין, כי שיטה זו יעילה לבדיקת חשיפת הגולשים למותג של אתר ופחות יעילה למדידת הפופולריות של האתרים בפועל. הנתונים לא מייצגים את שיעור המבקרים באתר בפועל, אלא אומדן החשיפה (Reach) בלבד.

שתי מגמות מרכזיות עולות מנתוני הסקר האחרון: מגמה ראשונה מצביעה על כך שהגולש הממוצע מרחיב את פעילותו מעבר לשימושים הבסיסיים של דואר אלקטרוני, חיפוש מידע, קריאת חדשות ועוד. נרשם גידול במסרים מידיים, קניות ברשת, ביצוע פעולות פיננסיות, האזנה לרדיו, השתתפות בדיונים ושימוש בשיחות טלפון אינטרנטיות.

מגמה שניה מצביעה על התחלת שימוש בכלים והאפשרויות החדשות ברשת של היום (Web 2.0). הפופולריים מביניהם הם בלוגים (קריאה וכתיבה), צפייה בתוכניות טלוויזיה (בשידור חי ותוכניות מוקלטות), מוזיקה: האזנה/הורדה, העלאה וצפייה של קטעי וידאו של גולשים. השתתפות ברשתות וקהילות באינטרנט, הקמת אתר אישי/פרטי ועוד.