באמצע 2007 לאחר שהעליתי את "הכל SEO", ("ראיון משותף" עם 5 חברות הקידום המובילות בשוק) נשבעתי שלא אכנס לפרויקט נוסף מסוג זה. אולי בגלל העבודה המאומצת לאורך חודשיים שכללה פנייה לחברות (לא קל לשכנע 5 מקדמים בכירים לשתף בסודות המקצועיים), חיבור השאלות, איסוף החומרים ושעות רבות לניהול הפרויקט ואולי זה היה בכלל בגלל "מתיחת הפנים" שעבר האתר במקביל לעליית הראיון.
בסופו של דבר עלה הראיון עם 5 מומחים, 11 שאלות וכ- 6,000 מילים שצוטטו והוזכרו באתרים רבים.
באמצע 2009 התחלתי שוב "לשחק" עם הרעיון, הפעם כפרויקט המשך לאור כל השינויים בשוק הקידום בארץ ובכלל. להפתעתי כאשר פניתי לחברי הפאנל המקורי כולם הגיבו מיד בחיוב. עברו מספר שבועות ופרויקט ההמשך יצא לדרך באמצע ספטמבר עם כל חברי הפאנל המקורי ועוד חמישה מומחים מחברות נוספות שהצטרפו.
ושוב כמו אז, עולה האתר עם עיצוב חדש הכולל שלל חומרים ופיצ'רים.
אז מה אתם עומדים לקבל אחרי 4.5 חודשי עבודה ?
10 מומחים, 9 חברות קידום אתרים ושיווק באינטרנט, 11 שאלות ומעל 20,000 מילים של המקדמים המשפיעים ביותר בשוק המקומי.
מי משתתף בראיון:
- פבל ישראלסקי הבעלים של AskPavel קידום אתרים באינטרנט
- גלעד ששון הבעלים של חברת נקודה פתרונות אינטרנט
- ישי שמש מבעלי חברת K logic, שיווק באינטרנט
- אורן שץ ממקדמי האתרים הוותיקים והבעלים של SEOIsrael, ו- SEOcollege, קורסים מקצועיים לקידום אתרים.
- סתיו זילברשטיין וגיא בכר מקימי חברת דוראן ומרצים בכירים בתחום לימוד קידום אתרים
- אופיר כהן הבעלים של חברת קומפיוקול, שיווק בינלאומי באינטרנט
- ניר שי מרצה קורס קידום אתרים והבעלים של חברת נירמי
- שלומי אייזנברג דירקטור בחברת easynet (seperia) Ltd העונה בשם הבעלים של חברת איזינט – איתי לויתן.
- עומר שובל (אני) הבעלים של חברת SEOBoots ונטוורקינג, מדריך קידום אתרים
ועוד קצת לפני שמתחילים, חשוב לציין שאף אחד מהמרואיינים לא ראה את התשובות של האחרים ולמעשה כולם רואים את התוצאה הסופית ביחד איתכם בפעם הראשונה. כמובן שלא נעשו שינויים בתשובות (אפילו טעויות כתיב השתדלתי להשאיר :-).
ועכשיו אפשר להתחיל, קריאה מהנה!
אם אתם מעדיפים לדלג לנושאים המעניינים אתכם מצורפת רשימת השאלות בהמשך:
האם web2.0 הוא ה- SEO החדש לדעתך ?
לאור התפתחות המדיה החברתית האם יש הצדקה לקדם אתר רק במובן הקלאסי ? עד כמה, אם בכלל, משפיע היום ו/או ישפיע בעתיד עולם הווב 2.0 על התוצאות במנועי החיפוש ועל דרכי קידום אתרים?
באיזה כלים אתה משתמש לצורך קידום אתר ?
האם יש כלי – תוסף פיירפוקס, תוכנה, שירות אונליין, אחר – שתוכל להמליץ למשתמשים חדשים ו/או וותיקים (יותר מאחד יתקבל בברכה).
איך אתה קובע מהי הטקטיקה הטובה ביותר לקידום אתר ?
האם כל אתר שתקדם יעבור את אותו התהליך בדיוק או שסוגים שונים של אתרים יקבלו "טיפול" שונה ? פרט!
קידום אתר באמצעות קישורים – מי צודק ?
דעות שונות נשמעות לגבי כל נושא השגת קישורים לאתר, האם תוכל לפזר מעט את הערפל מהסוגיות הבאות: עד כמה החלפת קישורים באמת מוסיפה לקידום והאם אפשר בלי ? האם קיים סף מסוים שחצייתו תגרום לפגיעה במיקומים שלך ? כיצד אתה קובע כמה קישורים להוסיף ובאיזה תדירות ? כיצד אתה מודד את איכות הקישור והאפקטיביות שלו עבורך ?
האם היום קל יותר להשיג sitelinks לאתר ?
עכשיו שגוגל הוסיפו את ה- sitelinks לתוצאות נוספות (לא רק בתוצאה הראשונה בדף) מהן הפעולות עליהן תמליץ להשגת sitelinks ? האם המלצותיך ישתנו במידה ומדובר בהשגת sitelinks עבור התוצאה הראשונה במונחים תחרותיים דוגמת קידום אתרים ?
הפניה 301 או תג קנוניקל ?
במה אתה מעדיף להשתמש ? האם יש מקרים ספציפיים בהם תעדיף להשתמש
באחד על פני השני ?
Nofollow באתר – מה לעשות ?
לאור הפרסומים האחרונים של גוגל בנוגע ל- pagerank sculpting ? האם אתה ממליץ להפסיק להשתמש ב- nofollow ? האם כדאי להסיר קישורי nofollow קיימים באתר או שאין לכך משמעות אמיתית ? האם מצאת חלופה טובה עבור ניתוב ה- pagerank באתר ?
איך תדע אם קיבלת עונש מגוגל ועל מה ?
מהן הפעולות שיש לנקוט על מנת לצאת מעונש ? האם מתחרה יכול לגרום לאתר
שלך להיענש ?
האם כדאי לדעתך להשקיע מאמצים ולקדם אתר במנוע החיפוש Bing ?
מהם שלושת הגורמים החשובים ביותר לקידום אתר ב- Bing ?
מיהו מומחה קידום אתרים ?
הרבה דיונים קיימים סביב השאלה הזאת, מהם הקריטריונים לפיהם אתה קובע מיהו מומחה ומי לא ? איזה ידע/ ניסיון נדרש ממועמד שמבקש לעבוד אצלך ? על איזה קורסים
תמליץ, אם בכלל ?
מה צופן לדעתך העתיד לתחום ה- SEO ?
אלו התפתחויות נראה לדעתך עד סוף 2010 במנועי החיפוש, בתחום קידום האתרים, בחברות קידום ובקרב הלקוחות ?