האם כדאי לדעתך להשקיע מאמצים ולקדם אתר במנוע החיפוש Bing ?

מהם שלושת הגורמים החשובים ביותר לקידום אתר ב- Bing ?

ישי (K) – על מנת להקל על עצמי בחרתי פשוט לצטט את הקטעים הרלוונטיים מתוך מסמך העוסק בנושא שנשלח ללקוחות K/Logic לפני מספר חודשים עם השקת מנוע החיפוש Bing, שכן נראה כי מה שנכתב באותו מסמך עדיין רלוונטי.

להלן ההמלצות לגבי Bing, הן עבור PPC והן עבור SEO, ללקוחות בארץ ובחו"ל:

קידום אתר במנוע החיפוש בינג – לקוחות בארץ

עבור גופים הפועלים בארץ אין עדיין הצדקה לעשות פעולות מיוחדות עבור Bing ברמת ה-SEO או ה-PPC, זאת משתי סיבות:

1. נכון למועד כתיבת שורות אלו נפח החיפוש של Bing בארץ הינו זניח, כך שברוב המוחלט של המקרים השקעה דומה של משאבי זמן וכסף בגוגל תניב תוצאות טובות יותר.

2. Bing עדיין לא עבר התאמה לשוק בישראל, כך שרצוי לחכות עד שיסתיים תהליך "הגיור" של Bing, מה שיאפשר לדעת האם נדרשות התאמות מיוחדות מצד בעלי האתרים בישראל ולבצע הערכה האם נתח השוק של Bing הולך לגדול.

קידום אתרים במנוע החיפוש בינג – לקוחות בארה"ב

מנוע החיפוש העיקרי היה ונשאר גוגל, אולם מומלץ לבצע מספר התאמות חד פעמיות על מנת להתאים את האתר בצורה יותר טובה ברמת ה-SEO גם ל-Bing. כרגע לא מומלץ לבצע פעילות SEO מתמשכת עבור Bing, מעבר להתאמות החד פעמיות, מהסיבות הבאות:

1. פעילות המבוצעת עבור גוגל תורמת גם ל-Bing, ולפיכך אתרים אשר מקודמים בגוגל יקודמו לאורך זמן גם בBing (גם אם בצורה פחות בולטת מאשר בגוגל).

2. אמנם קיימות דרכים לקדם בצורה יותר מהירה ב-Bing, תוך הסתמכות על מטריצות קישורים לא טבעיות, אולם דרכים אלו עשויות לייצר פגיעה משמעותית במיקומים של האתר בגוגל, ולפיכך מומלץ להימנע מהן, גם אם הן עובדות עבור Bing.

פרסום ממומן (PPC) בבינג – לקוחות בארה"ב

עבור לקוחות שלא מבצעים היום פעילות PPC בכלל, ההמלצה היא עדיין להתחיל קודם כל עם גוגל. עבור לקוחות שכבר מבצעים פעילות בגוגל ורוצים לבחון ROI באפיקי פרסום נוספים, ניתן ואף מומלץ לנסות את Bing. המלצה זו תקפה במיוחד עבור אתרים שעוסקים באחד התחומים עליהם שם Bing דגש – קניות, טיולים, בריאות או Local.

קידום בבינג – לקוחות באירופה

עבור לקוחות באירופה מומלץ לחכות להטמעת המאפיינים השונים של Bing במדינות בהן הם פועלים ולאחר מכן לבצע התאמות SEO חד פעמיות עבור Bing, ובמקביל לבחון פרטנית אפשרות להתחלת פעילות PPC.

גיא (דוראן) – לדעתי, כל עוד מתעסקים בשוק הישראלי, כל אנרגיה שמושקעת צריכה להיות מושקעת בגוגל. כל טיפת אנרגיה שתלך למנוע חיפוש אחר היא מיותרת.

לגבי השווקים בחו"ל, קומסקור מעידים שוב ושוב על נפח של כ-25% חיפושים לשני המנועים האחרים (בינג ויאהו בערך שווה בשווה כיום, ובעתיד כידוע – האיחוד). התוצאות המוצגות בחיפושים, הם הרבה פעמים זהות, כשמדובר באתרים אשר מבצעים קידום בצורה מקצועית, כך שההבדלים בין המנועים אינם גדולים. ישנם מספר מחקרים שנעשו ונכתב עליהם בבלוגים מובילים (webconfs, SEOCHAT ואפילו פאבל ישראלסקי כתב בהרחבה על ניסוי שעשה), וגם במרכז הטכני של בינג מתוארים הדברים המרכזיים, שאינם שונים במהותם מגוגל, רק בדגשים שונים.

הדבר הראשון הוא – קוד האתר והטקסטים. בינג אומרים בפירוש – מפת אתר חשובה לנו מאוד, לעומת גוגל שגורסת כי היא רק "נעזרת" בזה, בינג מדגישה ששימוש בתגית ה-<strong> המדגישה מילים חשובות בעמוד היא משמעותית, כמו גם אי שימוש בעודף טקסט הנכתב רק עבור מנועי החיפוש.

בינג אומרים את מה שגוגל אולי מצניעים (אבל עדיין בינג שמה דגש גדול יותר על כך:) הרלוונטיות של טקסט העוגן לעמוד המקודם היא מהחשובים שבגורמים המשפיעים על דירוג העמוד בבינג. ארכיטקטורת הדפים היא גם פקטור חשוב מאוד, בינג מתארים את זה כך:"Set up your content pages like an org chat". כלומר, ארגנו את הדפים התוכן כמו ארגון – ראשי מחלקות, תתי מחלקות וכו'

פבל (AskPavel) – נכון לאוגוסט 2009, בינג היה אחראי על כ-10.7% מכלל החיפושים שנעשו בארה"ב, כך שאני חושב שכדאי מאד, מדובר במספרים לא קטנים.

לגבי הגורמים, לאחרונה עשיתי מחקר מקיף על קידום אתרים ב- bing. בפוסט ציינתי את הגורמים החשובים ביותר ביחס לגוגל ומתודולוגיית ה-SEO שיש לנקוט בכל אחד מהמנועים. להלן חלק מהגורמים:

  • יצירת Title ארוך ואינפורמטיבי – בניגוד לגוגל שעבורו אנו נוהגים לעשות אופטימיזציה ולקצר את אורך הטייטל.
  • וותק דומיין (גבוה) – פרמטר מאד קריטי במקרה של בינג ברוב המקרים שבדקתי במחקר.
  • כמות קישורים חיצוניים – במקרה של בינג, הכמות משחקת תפקיד משמעותי יותר מאשר השילוב של כמות עם איכות.
  • היעדר חשיבות גדולה ל- on page factors – כנראה שלבינג פחות חשובה האופטימיזציה בדף הנחיתה מאשר לגוגל.

אני לא חושב שקידום אתר בבינג ובגוגל ידרוש כמות כפולה של משאבים, מאמץ וזמן. אם הקידום בגוגל יעשה בצורה מקצועית, ברמה גבוהה ולא בשיטות פסולות, ניתן יהיה לבצע תמרונים קטנים בדפי האתר בכדי להתברג גם בראש התוצאות בבינג.

איתי (איזינט) – אנו ערכנו ניתוח והשאווה של תנועה לאתרי לקוחות שלנו מוורטיקלים שונים לפני ואחרי השקת Bing ולא זיהינו טרנד חד משמעי של גידול בתנועה.
אנו גם מנהלים קמפיינים ממומנים ב-Bing וגם שם ניתן לראות גידול מסויים בכמות החשיפות וההקלקות, אולם לא גידול גורף.

שלושה פקטורים משמעותיים על דירוגים אורגניים ב-Bing

1. תוכן- זיהינו כי יש השפעה גבוהה יותר מאשר בגוגל על קשר קונטקסטואלי ועושר תוכני על דירוגים, מה שהופך on site SEO למשמעותי בהחלט באופטימיזציה ב-Bing

2. קישורים נכנסים המכילים מגוון מילות מפתח

3. מילות מפתח ב-URLs

נכון להיום, גוגל מעדכן את התוצאות באופן תדיר יותר, והוא מהיר יותר בלהראות תכנים חדשים. לכן, אסטרטגיית רענון תכנים כיום, והשפעותיה על תוצאות, משמעותית יותר בגוגל

גלעד (נקודה) – כן, כדאי, אם מקדמים בשפות/מדינות שבהן גוגל הוא לא סופר דומיננטי וגם מנועים אחרים מייצרים טראפיק. באופן אישי אני מאוד אוהב את Bing, פשוט כי קל שם יותר אבל בעברית/ישראל נפח התנועה לא שווה את המאמץ במקרים רבים (לצערי). נכון לכתיבת מילים אלו. אני חושב שעם קצת אגרסיביות שיווקית, שימוש נכון ביתרונות מוצרי התוכנה שלה, שילוב נכון של יאהו וטיפה מלחמה בספאם – מיקרוסופט יכולה וצריכה להיות מתחרה ראויה לגוגל, בארץ ובכלל.

גורמים חשובים לקידום בBing – לוקאליזציה – מיקום האיחסון הפיזי של האתר, סיומת הדומיין, שימוש בסאבדומיינים, כמות הקישורים (עם פחות קשר לאיכות)…

ניר שי (נירמי)לגבי ישראל – לדעתי אין מה להשקיע מאמצים לקידום, גוגל תופס כיום מעל 90 אחוז מהחיפושים.

לגבי חו"ל – כדאי לשים לב לתעבורה שמגיעה מבינג, היא אמנם מהווה אחוז קטן יחסית לגוגל אך עדיין חשובה.

גוגל תקעה יתד באתרים שלנו בעזרת Google analytics ו- Google toolbar , עם כלי מעקב כאלה , יהיה קשה לבינג להתמודד מול גוגל. מי שמדרג את האתרים זה בעצם אנחנו (האנושות כולה) ולא גוגל, האם לבינג וליאהו קיימת גישה זהה בכדי לבחון מיהם האתרים הטובים? אני לא מוצא סיבה שנחליף את אנליטיקס בזמן הקרוב.

אורן (SEOIsrael) – כיום מנוע החיפוש binG אינו מהווה שחקן משמעותי בארץ, ולכן בקידום בעברית אין משמעות להופעה במיקום גבוה בו. אולי בעתיד התמונה תשתנה.

לגבי קידום בחו"ל, שם ניתן להשתמש בקידום במנוע bing במצבים בהם קיימת בעיה עם הקידום בגוגל, כמו לדוגמא אם קיימת ענישה או תחרות גבוהה. Bing אינו אגרסיבי כמו גוגל בנושאים רבים, ולכן ניתן "למתוח בו את המעטפת" יותר מאשר בגוגל. בצורה זו, למי שהמיקום בגוגל אינו חשוב, ניתן בכל זאת להגיע לתנועה מבינג.

עומר (SEOBoots) – אני אישית לא ממש מכוון לקידום הלקוחות שלי בבינג מהסיבה הפשוטה שהוא עדיין לא מצדיק זאת מבחינת התנועה שהוא יכול להזרים לאתר (לפחות בארץ). אם אתם בכל זאת מתעניינים בקידום בבינג תוכלו לקבל תשובה מפורטת בפוסט של פבל כאן.

אופיר (קומפיוקול) – אם זה מה שעושה לך את זה… ולחילופין: אם אתה עובד במייקרוסופט.

לקריאת המשך הראיון, לחצו כאן

השארת תגובה