כל מה שרצית לדעת על קורס קידום אתרים

בזירת העסקים האינטרנטית, SEO – קידום עבור מנועי החיפוש – הוא שם המשחק. חשבו לרגע: כשאתם רוצים למצוא משהו או לקנות משהו, מה תהיה פעולתכם הראשונית? נכון, חיפוש באינטרנט! אם אתה לא שם אתה לא קיים, ויותר מזה – אם אתה שם, אבל אף אחד לא רואה אותך, זה ממש כאילו אתה לא קיים..

מקצוע קידום האתרים הוא מקצוע דינאמי, המתבסס על טכניקות קידום שמשתנות כל הזמן. עולם האינטרנט מתפתח בקצב מהיר, טכנולוגיית מנועי החיפוש מדביקה את הקצב, וכדי להישאר חזק בתמונה- התמחות במיומנויות השיווק באינטרנט היא לא אופציה, אלא הכרח.

קורס קידום אתרים מספק הכשרה מקצועית ומקיפה שמטרתה לתת בידי הבוגרים כלים מעשיים לקידום אתרים, ומעבר לזה: ללמד איך לחשוב קידום אתרים.

זו יכולה להיות נקודת הכניסה שלך אל עולם מרתק, ואל תחום עיסוק מהנדרשים ביותר בענף האינטרנט. וזוהי רק ההתחלה..

קורס seo מיועד למי שמעוניין ללמוד את המקצוע ולהשתלב בחברות המעסיקות מקדמי אתרים מקצועיים, וכן לבעלי עסקים אינטרנטיים שרוצים לדעת יותר – איך לשווק את האתר שלהם, איך להגיע ליותר לקוחות, ואיך להפוך את הנכס האינטרנטי שלהם לעסק ממשי. קורס קידום אתרים מעניק לבוגריו כלים להפצת אתר אינטרנט ברשת באמצעות מנועי החיפוש בכלל וגוגל במיוחד. מקדם אתרים עובד עם ארגונים שמעוניינים בתנועה מוגברת לאתר, הוא יוצר את התנאים לכך על ידי הובלת האתר שלהם במעלה תוצאות החיפוש הרלוונטיות.

כמה מילים על ההיסטוריה של קידום אתרים

הצורך בקידום אתרים קיים מאז שרשת האינטרנט הפכה למסחרית, אבל המיומנות הזאת הפכה למקצוע מבוקש בעקבות המהפכה שחולל מנוע החיפוש של גוגל. הוא הראשון שהקדיש תשומת לב למידת ההתאמה של תוצאות החיפוש למשאת הנפש של הגולש. דור מנועי החיפוש שקדם לו הציג תוצאות לפי קריטריונים טכניים שונים. בגוגל הבינו כי כשמתקבלות מאות ואלפי תוצאות חיפוש הגולש לא מוצא את ידיו ורגליו ונאלץ לנבור בהן דקות ארוכות. הם הביאו לעולם מנוע חיפוש שמדרג את התוצאות על פי מידת ההתאמה שלהן למה שהגולש התכוון או צריך. פתאום אנשים מצאו את מה שחיפשו בקלות ובמהירות.
היתרון של גוגל על פני המנועים המתחרים היה כה רב עד שבמהרה הוא הפך להיות שער הכניסה לאינטרנט אצל יותר ויותר גולשים. חברות מסחריות גילו כי כשהן מופיעות בראש תוצאות החיפוש הן זוכות לתנועת מבקרים רבה והביקוש למקדמי אתרים גבר.
היום אף חברה רצינית לא מקימה אתר בלי להתייחס להיבט הקידום, ברוב המקרים נשכר מומחה שמטפל בנושא.

קורס קידום אתרים הוא הצעד המתבקש הבא באבולוציה של התחום הזה. הביקוש למומחי קידום רב ובוגרי הקורס מצטרפים במהרה למעגל המתרחב של המתפרנסים ממקצועות האינטרנט.

למסיימי קורס קידום אתרים אפשרויות עבודה מגוונות

בוגר קורס קידום אתרים יוכל למצוא בקלות עבודה כשכיר בחברה שמספקת שירותי קידום ושיווק באינטרנט. הוא יכול להפוך לעצמאי ולספק את השירותים האלה לבד. בנוסף, יש תפקידים רבים שלבוגר קורס קידום אתרים יהיה בהם יתרון על פני מועמדים אחרים. למשל עורך אתר אינטרנט, מנהל שיווק ותפקידים שונים במשרדי פרסום.

למי מתאים קורס קידום אתרים?

קידום אתרים דורש ידע טכני בסיסי בלבד והוא מאפשר לבוגרי הקורס לעסוק במקצוע טכנולוגי היי-טקי בלי להיות מהנדסי מחשבים. התלמידים בקורסים האלה הם לא רק אנשים הרוצים לרכוש מקצוע חדש, אלא גם מי שעובד בתחום משיק ורוצה להרחיב את השכלתו. אנשי שיווק, כתבים, בוני ומעצבי אתרים מוצאים בו עניין רב כי ההכשרה הזאת מאפשרת להם להרחיב את סל הפתרונות וכתוצאה מכך את כמות הלקוחות. באופן טבעי ומתבקש מאליו קורס קידום אתרים יסייע מאוד גם למי שמתכנן להקים עסק אינטרנטי.

מה לומדים?

קורס קידום אתרים אידיאלי משלב למידה עיונית והתנסות מעשית. חומר הלימוד כולל נושאים כגון היכרות עם מנועי חיפוש וגוגל; הבנה של מבנה האינטרנט; הבנת השימוש במילות מפתח; חשיבות תוכן האתר; קישורים; כלים למדידת תנועה; שיווק ויראלי ברשת; פרסום ממומן ועוד.

איך בוחרים קורס קידום אתרים?

כיום (אפריל 2017) יש ארבעה קורסים בולטים – מכללת דעת השרון; ג'ון ברייס בשיתוף חברת seo-simple; קורס של חברת seo Israel, קורס של מכללת NESS וקורס של חברת גביש קידום אתרים בשיתוף מכללת פסגות.

בבחירת הקורס כדאי לשים לב לשאלות הבאות: מהו המוסד בו הוא נערך? מי הם המרצים ומה המוניטין שלהם? מה משך הקורס? האם יש חלק מעשי ומה הנפח שלו? האם מציעים לבוגרי הקורס עבודה? מה הם נושאי הלימוד?
לצד אלה כדאי לבדוק גם מה הם ימי הלימוד והאם האם מתאימים ללוח הזמנים שלכם? מהו המיקום הגיאוגרפי של כיתת הלימוד? ומה גובה שכר הלימוד?

היצע הקורסים לקידום אתרים הינו רחב, וחשוב לדעת לבחור בחוכמה את הקורס המתאים ביותר. לפניכם רשימת נושאים שכדאי לשים עליהם דגש, לפני קבלת ההחלטה:

עדכניות הקורס

לאור השינויים שתחום קידום אתרים עובר בזמן האחרון חשוב לבדוק שהקורס שבחרתם מעודכן ומכין אתכם להתמודד עם העדכונים התכופים במנועי החיפוש. נושאים חדשים שכדאי שיהיו בקורס כוללים (בין השאר) טיפול באתרים הנמצאים בעונש, ניהול מוניטין באינטרנט, קידום בסלולר ובוידאו, עדכוני גוגל האחרונים – פנדה, פינגווין ויונק הדבש – לצד הנושאים הקלאסיים של אופטימיזציה, השגת קישורים ועוד …

מבין ארבעת המוסדות שהזכרנו קודם, קורס שהסילבוס שלו מתעדכן באופן שוטף הוא של מכללת פסגות: לסילבוס ומידע נוסף, לחצו כאן

תנאי הקבלה לקורס

האם כל אחד מתקבל? האם נעשה מבדק מקדים לצורך התאמת ציפיות וצרכים? מבדק ההתאמה נועד להבטיח לך שהגעת למקום הנכון, לוודא שאתה בעל ידע בסיסי נדרש, ושתפיק את המקסימום מתכני ושיטת הלימוד!

סביבת הלימוד

חשוב ביותר להירשם לקורס שמספר המשתתפים בו אינו גבוה מידי, כדי ליהנות מליווי אישי של צוות המרצים במהלך הקורס. רצוי להירשם לקורס שבו לא יעלה מספר המשתתפים על 16, וזאת כדי לאפשר שתוכלו ליהנות מיחס אישי ולקבל תשומת לב מלאה.

ידע משלים ולימודי HTML

חסר לך רקע קודם ב – HTML? קורס מבוא בנושאי אינטרנט ו – HTML ייצור נקודת התחלה אחידה טרום הקורס לקידום אתרים. וודאו שמוסד הלימודים שבחרתם מספק את הידע המשלים במסגרת קורס מבוא המיועד לתלמידי קורס קידום האתרים בלבד.

היקף הקורס

מהו מספר שעות הלימוד? האם הלימוד תיאורטי, פרקטי, או – שניהם?
האם שעות הלימוד מוקדשות נטו לקידום אתרים, או שמא "גולשות" לנושאים נוספים שאינם רלוונטיים? חפשו קורס מקיף לנושא שיווק וקידום אתרים באינטרנט – לפחות 135 שעות לימוד, שמתוכן כחצי מוקדשות לתרגול מעשי הוא כלל אצבע טוב לבחירת קורס קידום אתרים.

צוות המרצים

האם המרצים בקורס בעלי מוניטין בענף הקידום והשיווק באינטרנט? האם כל נושא לימוד מועבר על ידי מומחה לתחום? ידע בעל ערך הוא ידע בר יישום; והדרך הטובה ביותר לרכוש ידע חדש היא ללמוד מהמומחים. לפני ההרשמה לקורס חשוב לבדוק מי הם המרצים, ומה כוללת רשימת ההישגים שלהם בתחום האינטרנט. ו… כן, אין כמו חיפוש מהיר באינטרנט כדי להעלות את כל העובדות החשובות..

חומרי ההדרכה

האם מקבלים משתתפי הקורס חוברות הדרכה? חומר מקורי? ספרות מקצועית?
ספרות מקצועית בנושאי שיווק באינטרנט וחוברות מקוריות לתרגול החומר הנלמד, יסייעו לך הן במהלך הקורס והן לצרכי העמקה נוספת.

התנסות מעשית

המבחן האמיתי הוא מבחן המעשה. חשוב לבחור במוסד לימודי שבו התרגול המעשי הוא חלק אינטגראלי של הקורס; כל תלמיד צריך להתנסות בניהול עצמי של אתר אינטרנט קיים ברשת, וכפרויקט אישי לקדם את האתר במנועי החיפוש, תוך כדי שהוא רואה תוצאות – אמיתיות לחלוטין. משתתפי הקורס חייבים לקבל ליווי מקצועי לכל אורך ביצוע הפרויקט, ובמהלך מספר חודשים לפחות שלאחר תום הקורס.
קידום אתרים הוא לא מקצוע תיאורטי. זהו מקצוע שמביא תוצאות. כמה גבוה תוכל להגיע?? זה תלוי בנקודת ההתחלה שלך – בחר בחוכמה, תגיע רחוק.

אזהרה: חובות התלמיד, השורות הקטנות בחוזה רישום לקורס קידום אתרים

לאחרונה הגיעו אליי שמועות על דרישות מוגזמות של מרצים בתעשייה מבוגרי הקורסים שלהם:

  • חובה לקשר לאתר המרצה – חלק מהבוגרים יהפכו להיות מקדמים עמצאיים ויפתחו אתרים המייצגים אותם. לא צריכה להיות כל חובה עליהם לקשר לאתר כזה או אחר אלא אם הם מעוניינים בכך. גם תו הסמכה אינו צריך להיות חובה אלא החלטת הבוגר האם לשים אותו באתר או לא – שמעתם על בוגרי אוניברסיטה המחויבים בחוזה לתלות את תעודת הגמר שלהם על הקיר במשרד? אני לא.
  • תשלום על תקופת הסטא'ז – תשלום נוסף על תקופת חונכות מקצועית או "לימוד בשטח" היא לגיטימית לחלוטין. מה שאינו לגיטימי היא קביעת עובדה על איזה אתר אתם מבצעים את הלימוד המעשי שלכם. שלא כמו במשרדי עורכי דין, באינטרנט אתם יכולים לקדם אתר שלכם לצורך תרגול. וודאו שאתם יכולים לבחור את אתר הסטא'ז שלכם ובוודאי אל תסכימו לקדם אתרי לקוחות של המרצה – הוא מקבל תשלום מהלקוח בשביל לעבוד ולא בשביל לתת לכם לעבוד עבורו בחינם (ועל אחת כמה וכמה אם אתם משלמים אקסטרה).
השארת תגובה