קידום אתרים מקצועי כלים לקידום אתרים

לעבוד על מנועי החיפוש

יש לכם אתר מוסיקה ואתם רוצים לגרום להמוני גולשים להיכנס אל האתר. חשבתם על "הרעיון הגאוני" של שימוש במילות מפתח לא רלוונטיות שיכניסו אנשים אל האתר. אולי אפילו ניסיתם לשכנע את עצמכם שאתם צודקים - כל מי שנוסע במכונית שומע רדיו ולכן אוהב מוסיקה ומכאן כל מי שמחפש לקנות מכונית צריך להגיע לאתר שלכם, נכון ?

ממש לא !

התופעה מוגדרת כספאם מבחינת מנוע החיפוש ממש כמו דואר הזבל שכולנו התרגלנו לקבל באי-מייל. במקרה הטוב מנוע החיפוש יתעלם מכם ולא יאנדקס את הדף ובמקרה החביב פחות ינדה את האתר שלכם לחלוטין.

שמעתי מתחכמים שאמרו לי כי בכל פעם שזה יקרה "אני אשנה את השם של האתר". אם גם אתם חושבים כך אז קחו בחשבון ששינוי שם האתר משמעותו להתחיל הכל מחדש. מה גם שמנועי החיפוש מתייחסים לכתובת ה- IP של האתר (לא ל- URL) כך שתצטרכו בנוסף לשנות גם את הספק המאחסן את האתר.

שימוש מופרז במילות מפתח רלוונטיות לאתר שלכם גם יחשב כספאם מבחינת מנועי החיפוש. כלל אצבע טוב להימנע מספאם במילות מפתח רלוונטיות - כל עוד לא מעצבן לקרוא את הטקסט שכתבתם, זה לא ספאם. אבל אם כל מילה שנייה היא מילת המפתח שלכם או הטיה שלה: "מילים, מילים, מילים כמה מילות מפתח ניתן להכניס במשפט עם מעט מילים - מילה כמפתח להצלחה בהתחלה ומילת מפתח בסוף ואולי עוד מילה באמצע למפתח או שאני מְפַתח את הנושא יותר מידי" ... אם המשפטים שלכם נראים כך תתחילו לשנות !!!

קיימות מספר טכניקות פסולות נוספות הנוגדות את חוקי האתיקה של כל מנועי החיפוש. מטרתן היא לעבוד על מנועי החיפוש לצורך קבלת דירוג גבוה, שלא היה ניתן לאתר באופן טבעי. עיסוק בשיטות אלה עשוי אולי להביא הצלחה בטווח הקצר אך מהר מאוד מנועי החיפוש יעלו על התרמית ויחרימו את האתר. הטכניקות בהמשך מתוארות על מנת שתדעו להימנע משימוש בהן באתר שלכם:

cloaking (מיסוך)

אחת השיטות לעבוד על מנועי החיפוש היא הצגת דף אחד לגולשים באתר ודף אחר למנוע החיפוש. יוצרים דף אופטימלי למילות מפתח מבוקשות ובכך לגורמים למנוע החיפוש להפנות אלינו גולשים רבים למרות שהאתר שלנו לא קשור לערך החיפוש.
המיסוך נעשה ע"י הפעלת תוכנה ברמת השרת המזהה מי עומד להיכנס אל האתר (גולש או עכביש). לאחר הזיהוי מפנה התוכנה את העכביש לדף האופטימלי למילות המפתח ואת הגולש לדף שאותו רוצים להראות בפועל.

שיטה זו, כפי שהוזכר קודם, נוגדת את האתיקה של כל מנועי החיפוש ובמידה ותיתפסו האתר ינודה ממנועי החיפוש לחלוטין. רוב הסיכויים הם כי לא תצליחו לשטות במנועי החיפוש לאורך זמן. בין אם בשל עכביש משופר, שלא נפל בפח, או דיווח שניתן למנועי החיפוש ע"י גולשים (או מתחרים שרוצים להפיל אתכם) שנכנסו לאתר, זה לא שווה את הסיכון.

דפים/ אתרים מרחפים

על מנת להגדיל את הפופולריות של האתר יש היוצרים סביב האתר שלהם אתרים מרחפים שכל ייעודם הוא להיות פרוזדור אל האתר המרכזי. זוהי עוד שיטה להיות מנודה ממנועי החיפוש, אלא אם לאותם אתרים יש תוכן אמיתי מלבד הקישור אליכם ומספר משפטים לצורך אופטימיזציה. המלצתי היא להימנע מעשרות אתרי תוכן קטנים במקום ליצור אתר אחד גדול בעל תוכן עשיר במיוחד.

אתרים שלא מקבלים קישורים מאתרים אחרים מקבלים דירוג נמוך. קישור מהם אליך לא יתרום רבות, אם בכלל, להעלאת הדירוג של האתר שלך - עוד סיבה להימנע מאתרים מרחפים.

אתרים רבים משתמשים בדף פתיח הכולל תמונה או מצגת כדף הראשי לכניסה לאתר.
מנועי חיפוש רבים יכולים לחשוב כי מדובר בדף מרחף ולא לעקוב אחר הקישור המופיע
בדף זה. הימנעו מדפים כאלו הם עשויים להזיק לדירוג שלכם (וגם רוב הגולשים ממש לא אוהבים אותם).

שוב נזכיר את האתר של הזמר אביתר בנאי אשר כל דפי האתר קיבלו דירוג 0 במדד ה- Page Rank של גוגל מלבד הדף פתיח/ מרחף של אתר זה. היכנסו לאתר בכתובת http://www.eviatarbanai.co.il, עברו על הדפים ובדקו את מדד ה- Page Rank.
תוכן עניינים

מדריכים

לקוחותינו ממליצים

  • יד 2
  • אולגובס
  • כמה השוואת מחירים
  • וואלה גובס
  • דומיין דה נט
  • קוגל
  • נרשמים
  • פרידום
  • מורל צור
  • תגובות
/

מאמרים מומלצים

  • איך לנצח את גוגל ?
    ראיון בנושא קידום אתרים - בניית קישורים ומה שביניהם. איך תוכלו למצוא קישורים איכותיים לאתר שלכם ולהגיע לראש התוצאות ...
    בחירת מילות מפתח
    למילות או ביטויי המפתח שתבחרו חשיבות מכרעת על ההצלחה או הכישלון והבאת מבקרים לאתר. המטרה היא שגולשים ימצאו אתכם ...
  • החיפוש באינטרנט, לאן ?
    כיצד תתאימו את האתר שלכם לטרנדים החדשים של החיפוש בגוגל ? הצצה למגמות העכשוויות מתערוכת אסטרטגיות מנועי חיפוש בלונדון ...

צור קשר

שם
טלפון
דוא"ל
אתר
מהות הפניה
הערות
שאלות