רישום האתר למנועי החיפוש
דפי הוספת אתר במנועי החיפוש
- גוגל – https://www.google.co.il/intl/iw/add_url.html
- יאהו – https://search.yahoo.com/info/submit.html
- בינג – https://www.bing.com/webmaster/SubmitSitePage.aspx
דפי הוספת אתר לאינדקסים
- נענע10 – https://index.nana10.co.il/addsite/addsite.asp
- תפוז – https://www.tapuz.co.il/index/addsite.asp (קהילות ופורומים)
- Ynet – https://www.ynet.co.il/Index/Comp/CdaAddSiteLink_Opener
סקר TIM, שנת 2010
מגמת ההתחזקות של מנוע החיפוש גוגל ממשיכה ועם סיום העשור הנוכחי מגיע גוגל לשיעור חשיפה של כ- 92%. אחריו מנוע החיפוש וואלה שמאבד מכוחו עדיין במקום השני עם כ- 63% אחוזי חשיפה.
בשנים האחרונות בזכות התפתחות המדיה החברתית ווידאו ברשת התברגו האתרים העולמיים פייסבוק ו- יוטיוב בחמישיית האתרים המובילים בישראל. פייסבוק מסיים את העשור במקום השלישי עם כ- 59% אחוזי חשיפה ומרחק של כ- 4% בלבד מהמקום השני. יוטיוב התמקם במקום החמישי עם כ- 57% ומרחק של 1.5% בלבד מהמקום הרביעי (בו מחזיק אתר החדשות Ynet עם כ- 59%).
אתר מאקו מזנק ומתמקם במקום השישי עם 32.5% אחוזי חשיפה.
בסקר TIM מדצמבר 2009 נבדקה גם החשיפה לאתרים על פי קבוצות: קבוצת אתרי גוגל מובילה עם 94% ואחריה וואלה עם 66.4%, ynet עם 66.2%, דפי זהב עם 43.3%, וקבוצת TheMarker עם 25%.
סקר האינטרנט של טלסקר TNS נערך באופן מקוון וכלל 1,251 גולשים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בגילאי 13 ומעלה.
* תמונה: גלובס
סקרים קודמים – סקר TIM, ינואר 2007
אוכלוסיית הגולשים בישראל גדלה ל-3.9 מיליון משתמשים, בהשוואה ל-3.7 מיליון לפני חצי שנה ו-3.4 מיליון איש ביוני 2005. גוגל ממשיך להיות האתר המוביל בישראל, עם חשיפה שבועית ל-82.7% מהגולשים וכ-2.8 מיליון מבקרים בשבוע. פורטל וואלה ממשיך לצעוד במקום השני עם חשיפה של 70.1% וכ-2.4 מיליון גולשים בשבוע. כך עולה מנתוני סקר TIM של TNS שנערך במהלך חודש ינואר 2007.
המרוויחים הגדולים בסקר (בהשוואה לסקר שנערך ביולי 2006) הם בעיקר אתרי תפוז (עלייה של 22% בחשיפה), דפי זהב (25%), הלוח האינטרנטי יד 2 (20%) ואתר ערוץ הספורט (15%) – אתרים אלה השקיעו השנה בשדרוג תוכני, בעיצוב ובשיווק. עוד עלו – אתר "הארץ" (עלייה של 9% בחשיפה) ואתר TheMarker, שהציג עלייה של 4% בחשיפה.
סקרי TIM – חשיפה לאתרים, 2004 – 2007 | ||||
---|---|---|---|---|
11/2004 באחוזים | 05-06/2005 באחוזים | 06/2006 באחוזים | 01/2007 באחוזים | מנוע חיפוש, אתר |
62 | 66.4 | 79.1 | 82.7 | גוגל – Google |
57.4 | 57.3 | 67.6 | 70.1 | וואלה |
41.9 | 44.1 | 56.2 | 55.2 | ynet |
38.3 | 35.8 | 34.5 | 32.1 | Hotmail ו- MSN |
33.3 | 30.6 | 30.2 | 29.1 | נענע |
21.3 | 19.8 | 22.2 | 27.1 | תפוז |
24.3 | 21.8 | 23 | 23.4 | NRG מעריב |
— | — | — | 18.4 | שידורי קשת |
— | — | 16.4 | 18.1 | זאפ |
13.4 | 12.6 | 16.3 | 17.1 | One |
21.2 | 16.3 | 15.6 | 16.2 | יאהו! – Yahoo! |
12.4 | 11.2 | 12.1 | 15.1 | דפי זהב |
— | — | 10.3 | 12.4 | יד2 |
14 | 11.7 | 11 | 12 | הארץ |
— | — | 10.1 | 11.6 | ספורט 5 |
7.6 | 9.5 | 10.1 | 10.5 | דה מרקר |
15.9 | 14.9 | 12 | 10.4 | סטארט – Start |
— | — | — | 10.4 | פליקס |
10.5 | 10.2 | 10.5 | 9.5 | גלובס |
7.1 | 6.6 | — | — | Goop |
הסקר נערך בפורמט מקוון בקרב מדגם ארצי ומייצג של 1,165 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה מקרב האוכלוסייה היהודית בישראל. כמקובל בסקרים כאלה, כל נשאל נתבקש לציין אם ומתי ביקר באתר כלשהו מרשימת אתרים שהוצגה בפניו.
יש לציין, כי שיטה זו יעילה לבדיקת חשיפת הגולשים למותג של אתר ופחות יעילה למדידת הפופולריות של האתרים בפועל. הנתונים לא מייצגים את שיעור המבקרים באתר בפועל, אלא אומדן החשיפה (Reach) בלבד.
שתי מגמות מרכזיות עולות מנתוני הסקר האחרון: מגמה ראשונה מצביעה על כך שהגולש הממוצע מרחיב את פעילותו מעבר לשימושים הבסיסיים של דואר אלקטרוני, חיפוש מידע, קריאת חדשות ועוד. נרשם גידול במסרים מידיים, קניות ברשת, ביצוע פעולות פיננסיות, האזנה לרדיו, השתתפות בדיונים ושימוש בשיחות טלפון אינטרנטיות.
מגמה שניה מצביעה על התחלת שימוש בכלים והאפשרויות החדשות ברשת של היום (Web 2.0). הפופולריים מביניהם הם בלוגים (קריאה וכתיבה), צפייה בתוכניות טלוויזיה (בשידור חי ותוכניות מוקלטות), מוזיקה: האזנה/הורדה, העלאה וצפייה של קטעי וידאו של גולשים. השתתפות ברשתות וקהילות באינטרנט, הקמת אתר אישי/פרטי ועוד.