קידום אתרים מקצועי כלים לקידום אתרים

החלפת לינקים באינטרנט

לאור התעוררות שוק החלפות הקישורים בארץ בחודשים האחרונים החלטתי לקחת את עדי סטרול, מנהל אתר קישורים אינפו, לראיון אחד על אחד. במהלך 4 החודשים האחרונים, עבר אתר קישורים שינויים רבים וזינק לראש התוצאות עבור מונחי המפתח העיקריים שלו וביניהם קישורים, החלפת קישורים ועוד.

עדי, ספר לנו קצת עליך – מה עשית לפני קישורים אינפו ?

לפני שנכנסתי לתפקיד עסקתי בעיקר בניהול קמפיינים לבניית קישורים עבור לקוחות המתחרים על מונחים תחרותיים בשוק העולמי. עבודתי התמקדה בקידום אתרים מרובי שפות, הפונים במקביל לקהלים שונים בארה"ב ואירופה, כך שיצא לי לעבוד לא מעט על ארבעת המנועים הגדולים - Google, Yahoo!, Live ו- Ask באנגלית, איטלקית, ספרדית, צרפתית, גרמנית ושפות נוספות.

הרבה אנשים היום נמנעים מלהחליף קישורים הדדיים. האם אתה מאמין שהימים של קישורים הדדיים עברו או במילים אחרות האם טקטיקה זאת היא בזבוז זמן ?

אני לא חושב שקישורים הדדיים איבדו מערכם – לינק מאתר רלוונטי לתחומך, שאתה מקשר אליו בחזרה, יהיה מאוד רלוונטי עבור הגולשים ולכן ייחשב כלינק איכותי מבחינת מנועי החיפוש. הבעיה נעוצה בעובדה שמעל 95% מהקישורים ההדדיים לא עונים על קריטריון הרלוונטיות מה שגורם להם להיות בעלי ערך נמוך יותר.

באתר קישורים אינפו אתם מנהלים קמפיין בניית קישורים למספר אתרים. מהם השיקולים/ טקטיקות שאתה מפעיל כאשר אתה עושה עבודה עבור לקוח ?

יש המון דברים שאנחנו מתייחסים אליהם בעבודה מול לקוחות. דבר ראשון שצריך לחשוב עליו הוא מי הלקוח (אתר אינפורמטיבי תדמיתי, אתר מסחרי, אחר) ומיהם אתרי האוטוריטה בתחום שלו. בכל מקרה הדבר החשוב ביותר הוא לבדוק את התחרות על מונחי המפתח של הלקוח על מנת שלא תגיע עם "סכין לקרב אקדחים" כמו שאמר שון קונרי בבלתי משוחדים.

מה היית מציע לבעל אתר חדש שנכנס היום לתהליך בניית קישורים כשהוא מתמודד מול מתחרים וותיקים על מונחי המפתח שלו ?

קצת קשה לענות על השאלה ללא פרטים מלאים דוגמת מהו השירות שמספק האתר לגולשים. במידה ואין לך אתר ייחודי ו/ או אינך מספק מוצר בעל ערך רב העצה הכי טובה שאני יכול לתת היא – להתאזר בסבלנות והרבה! בניית קישורים הוא תהליך שלוקח זמן אלא אם בכוונתך להשתמש בטכניקות של כובע שחור שזהו דיון אחר לחלוטין.
...

מאחר וגם אני (עומר) מקדם אתרים בחו"ל, נגררנו לשיחה על השוואה בין השוק המקומי בישראל לבין שוק החלפת הקישורים העולמי. מעצם היותנו שוק קטן ביותר תחום בניית הקישורים בארץ לא מפותח באותה המידה של התחום בחו"ל וספק אם יהיה. עדיין גם בארץ ניתן ליישם בהצלחה שיטות הנהוגות בקידום אתרים בחו"ל:

הטרנד החם עד לא מזמן בעולם קידום האתרים היה הגשת מאמרים לאתרי מאמרים. האם עדיין כדאי להשקיע בהגשת מאמרים ואם כן על איזה אתרים אתה היית ממליץ ?

אישית אני מעדיף את הגישה האקטיבית – פניה לאתרים איכותיים בתחום שלי בהצעה לפרסם אצלם תכנים ייחודים ואיכותיים המותאמים לגולשים שלהם. כך תוכל לקבל גם טראפיק רלוונטי ולא רק קישור לצורכי SEO. בשוק העולמי קיימת מגמה חדשה של יצירת דפי תוכן או דפי פרופיל באתרי ווב 2.0 המשלבים בתוכם קישורים יוצאים אל האתר שלך. הבולטים בתחום הם רשת פייסבוק שממשיכה לתפוס תאוצה ואתרים דוגמת Squidoo ונוספים.

מהם יתרונותיו של Link baiting והאם הוא אפשרי בארץ ?

בארץ קשה יותר לעשות לינק בייטינג אך בהחלט אפשרי, מי כמוך יודע זאת – ראיון מומחי קידום אתרים שעשית הביא את נטוורקינג, לפני מספר חודשים, לדף הראשון בגוגל עבור הביטוי 'מומחה קידום אתרים' ושלל וריאציות של המונח. גם היום נטוורקינג מופיע בדפי התוצאות הראשון והשני בגוגל עבור מונחים אלה מבלי שנעשית עליהם עבודת קידום.

לינק בייטינג בדרך כלל לא מביא קישורים לדף הבית אבל הוא מגדיל את הפופולאריות של האתר במנועי החיפוש ותורם משמעותית לקידום מונחי מפתח משניים. בנוסף, וכאן יתרונו הגדול, הוא מייצר trust עם קישורים איכותיים שלא היית יכול להשיג בשום דרך אחרת.

בחלקו השני של הראיון מנתח עדי את השפעתם של פרמטרים שונים באלגוריתם של גוגל על החלפת לינקים ומתייחס לעדכון הפייגרנק האחרון וקידום באמצעות blackhat seo.

לקריאת המשך הראיון, לחצו כאן
תוכן עניינים

מדריכים

לקוחותינו ממליצים

  • יד 2
  • אולגובס
  • כמה השוואת מחירים
  • וואלה גובס
  • דומיין דה נט
  • קוגל
  • נרשמים
  • פרידום
  • מורל צור
  • תגובות
/

מאמרים מומלצים

  • איך לנצח את גוגל ?
    ראיון בנושא קידום אתרים - בניית קישורים ומה שביניהם. איך תוכלו למצוא קישורים איכותיים לאתר שלכם ולהגיע לראש התוצאות ...
    בחירת מילות מפתח
    למילות או ביטויי המפתח שתבחרו חשיבות מכרעת על ההצלחה או הכישלון והבאת מבקרים לאתר. המטרה היא שגולשים ימצאו אתכם ...
  • החיפוש באינטרנט, לאן ?
    כיצד תתאימו את האתר שלכם לטרנדים החדשים של החיפוש בגוגל ? הצצה למגמות העכשוויות מתערוכת אסטרטגיות מנועי חיפוש בלונדון ...

צור קשר

שם
טלפון
דוא"ל
אתר
מהות הפניה
הערות
שאלות