מה זה בניית קישורים?

בניית קישורים

מקדמי אתרים מקצועיים משתמשים בכלים שונים על מנת למצוא עבור הלקוח שלהם שותפים והזדמנויות עסקיות. כיצד תוכלו למצוא לבד פרטנרים להחלפת קישורים ?

  • מילות מפתח – למציאת אתרים לקישור בצעו חיפוש במנועי החיפוש למילות המפתח שלכם ולמילות מפתח לתחומים משלימים/ דומים. היכנסו לאתרים שעלו בשליפה, בדקו אותם וצרו קשר עם מנהלי האתרים המציעים שיתופי פעולה. אם בחרתם מילות מפתח טובות סביר להניח כי תצליחו לשפר את דירוג האתר שלכם.
    במידה והאתרים בהם גלשתם לא מציעים שיתופי פעולה ניתן ליזום בכל זאת פניה בנושא אך סביר להניח כי במקרים אלו ההיענות תהיה נמוכה יותר.
  • לפי התחום – חפשו אתרים לקישור בתחום שלכם או בתחום אליו אתם רוצים להשתייך. רוב מנועי החיפוש יוצרים קטגוריות ומשייכים כל אתר לקטגוריה מסוימת. כדי לדעת מיהם האתרים בקטגוריה שלכם תוכלו לבדוק בקישור "מצא אתרים/ דפים דומים" המופיע לעיתים בתוצאות השליפה של מנוע החיפוש.

ניתן להיעזר גם באופציית החיפוש המתקדם במנועי חיפוש. לדוגמא, בעמוד החיפוש המתקדם בגוגל ניתן לבדוק איזה אתרים שייכים לקטגוריה לפי "חיפוש דפים דומים" ל- URL מסוים: https://www.google.co.il/advanced_search?hl=iw

הכניסו את ה- URL שלכם או של האתרים המתחרים ותראו מיהם האתרים הנוספים השייכים לאותה קטגוריה. זוהי הזדמנות טובה לחשוב מהו המוטיב המקשר בין כל האתרים בקטגוריה אליה אתם רוצים להשתייך ולבצע אופטימיזציה בהתאם. בחיפוש המתקדם ניתן לבדוק גם למי מקשרים המתחרים שלכם וליזום פנייה אליהם. היום גוגל לא מספק אינפורמציה מלאה לגבי אתרים המקשרים ל- URL מסוים.

תוכלו להיעזר גם במנוע החיפוש יאהו ע"י החיפוש הבא: linkdomain:www.mycompetitor.com.

* המינוס היחידי בחיפוש זה הוא ריבוי התוצאות הכפולות מאותו האתר.

  • לוחות – פנו להוספת קישור ללוחות המפרסמים קישורים לאתרים בתחום שלכם.
  • לקוחות – אל תתביישו, פנו ללקוחות שלכם שישימו קישור באתרים שלהם.
  • הימנעו מקיצורי דרך – אל תתפתו לשים קישורים לאתר שלכם בחוות קישורים.
    חוות קישורים רבות עוסקות בספאם והן עשויות לגרום לנידוי האתר שלכם ממנועי החיפוש. גם במידה ותמצאו אחת שאינה כזאת, אתם יכולים להיות בטוחים בשני דברים:- אפקטיביות הקישורים תהיה נמוכה (מכיוון שהחוות נוגדות את עקרונות מנועי החיפוש).
    – כמות דואר הזבל שתקבלו בתמורה לקישורים הוא תוצר לוואי ההופך שיתוף
    פעולה זה למעיק.

קידום באינטרנט

לא לכולם יש סבלנות לחכות חודשים עד שהאתר שלהם יקבל דירוג טוב באופן טבעי. נשאלת השאלה היכן כדאי להתחיל על מנת לקצר את הזמן עד לקבלת דירוג טוב ?

האופציה של תשלום עבור זירוז הרישום קיימת כמעט בכל אחד ממנועי החיפוש. אם בחרתם לנצל אפשרות זו יש להבין כי מנועי החיפוש מתחייבים (עבור התשלום) לשלוח את העכביש אל האתר בתוך פרק זמן קצר אך לא מתחייבים לתת לו דירוג גבוה או אפילו הבטחה להוספתו לאינדקס של המנוע.

הדבר היחידי שתשלום למַנוע מביא הוא את התוצאות, שהאתר היה מקבל באופן טבעי מהר יותר, לטוב ולרע. כמובן שתמיד תוכלו לקדם את האתר באמצעות תשלום עבור פרסום בצורת ad words, באנרים או קישורים ממומנים במנועי החיפוש או באתרים אחרים.

מי שלא מעונין לשלם עבור קידום האתר שלו ויש לו זמן להשקיע יכול להעלות את מדד הפופולריות שלו ע"י הפעולות הבאות:

רישום האתר לאינדקסים

דמוז (https://dmoz.org) ויאהו (https://dir.yahoo.com) הם האינדקסים המשמעותיים והמקיפים ביותר ברשת והם נותנים לנרשמים אליהם יתרון יחסי בדירוג במנועי החיפוש השונים. בשונה ממנועי החיפוש באינדקסים אלה כל אתר המבקש להצטרף נבחן לעומק ע"י עורך אנושי. זוהי גם בדיוק הסיבה שבגינה מנועי החיפוש נותנים לאתרים הרשומים בדמוז ויאהו משקל גדול יותר.

תנאי הקבלה לאינדקסים הם מחמירים ביותר ולא כל אתר יתקבל אליהם.
הרישום לאינדקס של יאהו הוא חינם עבור אתרים לא מסחריים וכרוך בתשלום של $299 לשנה לאתרים מסחריים.

ברשת קיימים אינספור אינדקסים. מומלץ לבצע חיפוש ולהירשם לאינדקסים שלדעתכם יתרמו לאתר שלכם. לדוגמא אינדקס בתחום מכוניות עשוי לתרום רבות לאתר של סוכנות להשכרת רכב. בעיקר אם האתר שלכם כתוב בשפה האנגלית הכתובת הבאה היא מקום טוב להתחיל לחפש אינדקסים: https://www.directoryarchives.com

רשימת אינדקסים מקומיים ניתן למצוא דרך הקישור:https://www.dmoz.org.il

רישום לאתרי החלפות קישורים

קיימים ברשת מספר אתרי החלפות קישורים שיכולים לעזור לכם במציאת שותפים לצורך קידום הדדי במנועי החיפוש. לאתרים אלה מספר יתרונות:

  • תוכלו למצוא בהם ריכוז של אתרים המעוניינים, בדיוק כמוכם, בהחלפת קישורים.
  • ההיענות להחלפת קישורים תהיה גבוהה מאשר בפניה יזומה לאתרים שמצאתם באופן אקראי ברשת (שלא נרשמו לשירות כזה או אחר של החלפת קישורים).
  • אולי אחד היתרונות הבולטים של שימוש באתרי החלפות קישורים הוא החיסכון בזמן. ע"י קיצור תהליך החיפוש אחר שותפים פוטנציאליים תוכלו לחסוך זמן רב ולייעל את תהליך בניית הקישורים שלכם.

מומלץ שלא לנצל לרעה את השימוש באתרי הקישורים ע"י שליחת מיילים לכל האתרים המופיעים בהם. בפניה ממוקדת תוכלו לשמור על איכות הקישורים שתקבלו ובנוסף לא תעצבנו את בעלי האתרים הרשומים בהם בבקשות שלא יזכו להתייחסות ממילא.

אתר קישורים אינפו הוא האתר האיכותי ביותר מבין כל אתרי החלפות הקישורים המציעים שירות דומה. יתרונותיו נעוצים באפשרות שלכם לשלוח מספר מיילים בלחיצת כפתור אחת, במנגנון הספאם המופעל בו על מנת שלא ניתן יהיה לנצל לרעה את המאגר המופיע בו ובעובדה שפרטי המייל שלכם נשמרים במערכת.
כמו כן ניתן לדעת מיהם האתרים המשתמשים בשירות באופן פעיל – כל בעל אתר המבצע לוגאין לחשבון שלו "מקפיץ" את האתר שלו לראש הרשימה כך שבכל זמן נתון האתרים המופיעים בדף הראשון הם האתרים הפעילים ביותר.

עוד אתר מומלץ הוא אתר אינטרלינק, הוותיק, המכיל בסיס נתונים רחב. רשימת האתרים בו ממויינת על פי מדד הפייגרנק של עמודי הבית. אומנם מדד זה אינו משמש כמדד איכותי במיוחד לצורך החלפת קישור אך הוא מספק אינפורמציה ראשונית באשר לאיכות האתר עמו אתם מעוניינים לבצע החלפה.

חילופי קישורים עם וובמסטרים אחרים

מצאו אתרים נוספים שמעונינים לשים קישור באתר שלהם אליכם או בקישור הדדי. הדבר יביא גם לשיפור הדירוג שלכם במנוע החיפוש וגם לתנועה נוספת מאותם אתרים אליכם. העדיפות צריכה להינתן לאתרים גדולים או מאותו תחום. השקעה בחילופי קישורים איכותיים עם אתרים אחרים עדיפה על פני ההשקעה ברישום האתר לכל מנועי החיפוש. מערכת קישורים ענפה תאפשר למנועים למצוא את האתר שלכם גם מבלי שנרשמתם אליהם ותתרום להעלאת הדירוג שלכם בטווח הארוך. על מנת להשיג את האפקט המקסימלי מומלץ להקפיד על מספר כללים:

  • אל תבקשו מכולם לקשר רק לדף הבית שלכם. שימו משקל גדול יותר על דף הבית אבל אל תשכחו לקשר גם לדפים אסטרטגיים נוספים. בצורה כזו תוכלו לאזן את הדירוג באתר ולהביא לידי כך שגם דפים אחרים בו יקבלו דירוג טוב.
  • בקשו מהאתרים המקשרים אליכם להשתמש במילות המפתח שבחרתם בתוך טקסט הקישור (בין תגי <a>right here</a>). שימוש במילות המפתח יעלה את דירוג האתר שלכם למילים אלו. גוונו במילות המפתח בין המקשרים השונים על מנת למקסם דירוג עבור כל מילות המפתח שבחרתם.
  • אם ניתן נסו לבקש שלצד הקישור אליכם יכתבו כמה מילים על האתר שלכם. מנועי החיפוש מעריכים יותר קישורים המלווים בתיאור. רוב מנהלי האתרים לא יטרחו בניסוח אבל מצד שני לא יתנגדו לקבל מכם תיאור מוכן לאתר, הציעו לאתר המקשר את הטקסט לתיאור האתר שלכם והשתמשו גם בו במילות המפתח שלכם.
  • אם ניתן כתבו כתבה קצרה הקשורה למומחיות האתר שלכם ופרסמו אותה באתר המקשר. שלבו בכתבה את הקישור אליכם. אופציה זו טובה במידה ותוכן הכתבה יהיה רלוונטי לאתר המקשר – היא נותנת לו ערך מוסף (תוכן איכותי, דעת מומחה …) ומספקת לכם קישור איכותי.לדוגמא: אתר השייך למסעדת בריאות ייחצן את עצמו ע"י כתיבת כתבה עבור פורטל העוסק בחיים בריאים.
  • במידה ואתם כותבים תיאור/ כתבה, אל תמחזרו – כתבו בכל פעם תיאור חדש ושלבו בו מילות מפתח שונות. מנועי החיפוש מחפשים קישורים אמיתיים, אם תחזרו על אותו הטקסט בכל האתרים המנועים יבינו כי הקישורים הם מאמצים שיווקים ולא קישורים איכותיים.

מה צריך להשפיע על החלטתכם לקשר לאתר ?

בדקו האם לאתר יש תוכן איכותי והאם הוא שייך לקטגוריה של האתר שלכם. חישבו האם לגולשים באתר שלכם יהיה עניין לקבל הפנייה מכם לאתר זה ולהיפך (האם הגולשים באתר השני ישמחו לגלוש אצלכם). במידה והתשובה היא כן סביר שחילופי קישורים יביאו לכם תנועה איכותית יותר מאשר קישור מאתר בקטגוריה אחרת, סתם בגלל שיש לו דירוג טוב.

כמובן שהכי טוב יהיה לקבל קישור מאתר עם דירוג גבוה השייך לקטגוריה שלכם. בכל מקרה הגולשים שלכם יעריכו מאוד את העובדה שאתם מספקים להם שער לאתרי תוכן נוספים בתחום ויחזרו לגלוש באתר שלכם.

לא הצלחתם להשיג קישור חוזר, מה עושים ?

גם קישור מכם לאחרים יכול להביא תנועת גולשים לאתר שלכם. נשמע מוזר ?
בואו נראה איך זה עובד:

נניח שאני אגרונום המתכנן גנים לפרנסה והתחלתי לשווק את שירותי באמצעות אתר האינטרנט שהקמתי. בנוסף לתכנים המופיעים באתר החלטתי לשים גם קישורים מהאתר שלי לאתרים של מספר משתלות באזור בו אני עובד. לצד הקישורים הכנסתי תיאור קצר עבור הגולשים שלי על השירותים והצמחים שיוכלו להשיג במשתלות, הכולל את מילות המפתח של האתר אליו אני מקשר (להבדיל ממילות המפתח שלי).

לאחר ביקור העכביש של מנוע החיפוש באתר שלי תועד כל הטקסט המופיע בדף הקישורים לצורך הצגת תוצאות שליפה עתידיות במנוע החיפוש. בפעם הבאה, לאחר ביקור העכביש, גולש המחפש את "משתלת שתיל" עשוי להישלח גם לאתר שלי למרות שהוא בכלל עוסק בתכנון גנים.

חפשו בגוגל את הערך "משתלת שתיל" וראו איזה אתרים עולים בתוצאות, נסו גם בקטגוריית חיפוש תמונות של המנוע ובדקו האם עולות תמונות מאתרים אחרים. היכנסו לאותם אתרים ונסו לבדוק מדוע הפנה אתכם מנוע החיפוש אליהם.

קישורים חיצוניים אומנם לא תורמים לאתר שלכם כמו קישור אליכם* אבל יכולים בהחלט לתרום גם לתנועת גולשים שלא היו מוצאים אתכם אחרת. קישורים לאתרים אחרים היא גם דרך נהדרת להתחיל פנייה אל האתרים הנהנים מהם בבקשה לקישור חוזר. גולשים רבים יעריכו את העובדה שאתם מפנים אותם לעוד אתרים מעניינים בתחום ופעמים רבות גם יגלשו אליכם לראות אל מי אתם מקשרים.

קישור לאתר הוא חזק יותר מטקסט רגיל אבל גם בכוחו של הטקסט הרגיל להביא אנשים אליכם לאתר. לדוגמא: חיפוש "טאואר רקורדס הופעות" במנוע החיפוש ישלח את הגולש גם אל אתר מתחרה בתחום, RiverofSound, בזכות השימוש הנבון במילים שנעשה באתר.

חפשו בגוגל את הערך "טאואר רקורדס הופעות" וראו איזה אתרים עולים בתוצאות.

* למרות הנאמר מחקרים אחרונים בנושא מוכיחים מעל לכל ספק שקישורים יוצאים מהאתר למקורות איכותיים בתחום (של האתר) יכולים לתרום למיקומים במנועי החיפוש. למעשה תרומת הקישורים הנכנסים לא השתנתה בשנים האחרונות והיא במגמת עליה מתונה בעוד שהוצאת קישורים מהאתר קיבלה ב- 2009 חשיבות גבוהה מאוד יחסית לשנים עברו. תוכלו לקרוא עוד על נושא הקישורים בריאיון מומחי קידום אתרים 2010: בניית קישורים

פופולריות קישורים

עוד קריטריון חשוב, אולי החשוב ביותר, בקביעת דירוג האתר הוא מספר האתרים המקשרים אל אתר שלך. בשנים האחרונות יותר ויותר מנועי חיפוש החלו להסתמך על מדד זה על מנת לדרג אתרים. הרעיון מאחורי פופולריות קישורים הוא פשוט: ככל שיותר אתרים מקשרים אליך, האתר שלך חשוב יותר.

אף אחד לא מקשר אליך אם הוא לא חושב שהאתר שלך איכותי או בעל תוכן מעניין עבור הגולשים שלו, מעין הצבעת אימון בך. שיטה זו הופכת את הדירוג למדויק יותר ושוללת את האופציה של מתן ציון גבוה לדפים לא רלוונטיים, שבוצעה בהם אופטימיזציה למילות מפתח לא רלוונטיות.

מבחינת מנועי החיפוש העבודה קלה הרבה יותר (כמעט לא ניתן לזייף קישורים חיצוניים) אך העבודה שלנו הופכת לקשה הרבה יותר – ביצוע אופטימיזציה לדפים בלבד לא יספיק.

כיצד קובעים מנועי החיפוש את מדד פופולריות הקישורים ?

למעשה בודקים מנועי החיפוש כמה אתרים מקשרים אל דפים בתוך האתר שלכם ומהי כמות הכניסות דרכם אל האתר. ככל שיש יותר קישורים חיצוניים אליכם גדל דירוג האתר.

ניתן לבדוק את פופולריות הקישורים לאתר שלכם ע"י הורדת והתקנת תוכנת החינם הנמצאת בכתובת: https://www.checkyourlinkpopularity.com

לדוגמא: לאתר X מקשרים 50 דפים ברשת אשר כולם נמצאים באינדקס של מנוע חיפוש מסוים. אל אתר Y מקשרים 1200 דפים ברשת שגם הם נמצאים באינדקס של אותו מנוע החיפוש. במקרה זה סביר כי אתר Y יקבל ציון גבוה יותר באותו מנוע חיפוש, אפילו אם אתר X ביצע אופטימיזציה טובה יותר לדפים המופיעים בו.

אם בדוגמא שלנו לאתר Y יש פי 24 קישורים מלאתר X אז מדוע אמרתי כי סביר ש-Y יקבל ציון גבוה יותר ולא קבעתי עובדה ? הסיבה לכך נעוצה במרכיב נוסף – לא כל הקישורים זהים בערכם. הקישורים אומנם נמדדים בכמותם אך גם באיכותם כאשר הנטייה היום היא לתת יותר משקל לאיכות.

אז מה קובע את איכות הקישור ?

  • אתר המוערך "כחשוב יותר" במנוע החיפוש משקל הקישור ממנו יהיה גבוה יותר
    מאתר זניח.
  • רוב מנועי החיפוש מאנדקסים אתרים תחת קטגוריה מסוימת לדוגמא מוזיקה, קניות וכדומה. אם הקישורים אליך יעשו מאתרים מאותה הקטגוריה אליה שייך האתר שלך, יעלה ערכם. מסיבה זו מומלץ לנסות ולהשיג קישורים מאתרים דומים מאשר לפנות לאתרים רק מכיוון שהם פופולריים מאוד. הקישור הכי טוב לאתר שלך, למרות שזה בלתי אפשרי, יהיה מהאתר של המתחרה שלך.
  • אתר המקשר אליך מבלי שקישרת אליו בחזרה (ללא טובות הנאה) ייתן לך קישור בעל ערך גבוה יותר. למרות זאת בהרבה מקרים יקשרו אליכם רק במידה ויתבצע קישור הדדי. יש לזכור כי כל קישור מוסיף ומוטב להסתפק בקישור איכותי מעט פחות מאשר לא לקבל קישור בכלל.
  • אם הקישור לאתר שלכם כולל בתוכו את מילות המפתח שלכם ערכו גדול יותר. לדוגמא: אתר A מקשר אליכם במילים "לחץ כאן לפרטים" אתר B הזהה לאתר A בכל הפרמטרים (משקל דירוג וכו') מקשר אליכם במילים "אתר מוזיקה" אם האתר שלכם עוסק במוזיקה ערכו של הקישור מאתר B גדול יותר מאתר A.
השארת תגובה