קידום אתרים מקצועי כלים לקידום אתרים

פופולריות קישורים

עוד קריטריון חשוב, אולי החשוב ביותר, בקביעת דירוג האתר הוא מספר האתרים המקשרים אל אתר שלך. בשנים האחרונות יותר ויותר מנועי חיפוש החלו להסתמך על מדד זה על מנת לדרג אתרים. הרעיון מאחורי פופולריות קישורים הוא פשוט: ככל שיותר אתרים מקשרים אליך, האתר שלך חשוב יותר.

אף אחד לא מקשר אליך אם הוא לא חושב שהאתר שלך איכותי או בעל תוכן מעניין עבור הגולשים שלו, מעין הצבעת אימון בך. שיטה זו הופכת את הדירוג למדויק יותר ושוללת את האופציה של מתן ציון גבוה לדפים לא רלוונטיים, שבוצעה בהם אופטימיזציה למילות מפתח לא רלוונטיות.

מבחינת מנועי החיפוש העבודה קלה הרבה יותר (כמעט לא ניתן לזייף קישורים חיצוניים) אך העבודה שלנו הופכת לקשה הרבה יותר - ביצוע אופטימיזציה לדפים בלבד לא יספיק.

כיצד קובעים מנועי החיפוש את מדד פופולריות הקישורים ?

למעשה בודקים מנועי החיפוש כמה אתרים מקשרים אל דפים בתוך האתר שלכם ומהי כמות הכניסות דרכם אל האתר. ככל שיש יותר קישורים חיצוניים אליכם גדל דירוג האתר.

ניתן לבדוק את פופולריות הקישורים לאתר שלכם ע"י הורדת והתקנת תוכנת החינם הנמצאת בכתובת: http://www.checkyourlinkpopularity.com

לדוגמא: לאתר X מקשרים 50 דפים ברשת אשר כולם נמצאים באינדקס של מנוע חיפוש מסוים. אל אתר Y מקשרים 1200 דפים ברשת שגם הם נמצאים באינדקס של אותו מנוע החיפוש. במקרה זה סביר כי אתר Y יקבל ציון גבוה יותר באותו מנוע חיפוש, אפילו אם אתר X ביצע אופטימיזציה טובה יותר לדפים המופיעים בו.

אם בדוגמא שלנו לאתר Y יש פי 24 קישורים מלאתר X אז מדוע אמרתי כי סביר ש-Y יקבל ציון גבוה יותר ולא קבעתי עובדה ? הסיבה לכך נעוצה במרכיב נוסף - לא כל הקישורים זהים בערכם. הקישורים אומנם נמדדים בכמותם אך גם באיכותם כאשר הנטייה היום היא לתת יותר משקל לאיכות.

אז מה קובע את איכות הקישור ?

  • אתר המוערך "כחשוב יותר" במנוע החיפוש משקל הקישור ממנו יהיה גבוה יותר
    מאתר זניח.
  • רוב מנועי החיפוש מאנדקסים אתרים תחת קטגוריה מסוימת לדוגמא מוזיקה, קניות וכדומה. אם הקישורים אליך יעשו מאתרים מאותה הקטגוריה אליה שייך האתר שלך, יעלה ערכם. מסיבה זו מומלץ לנסות ולהשיג קישורים מאתרים דומים מאשר לפנות לאתרים רק מכיוון שהם פופולריים מאוד. הקישור הכי טוב לאתר שלך, למרות שזה בלתי אפשרי, יהיה מהאתר של המתחרה שלך.
  • אתר המקשר אליך מבלי שקישרת אליו בחזרה (ללא טובות הנאה) ייתן לך קישור בעל ערך גבוה יותר. למרות זאת בהרבה מקרים יקשרו אליכם רק במידה ויתבצע קישור הדדי. יש לזכור כי כל קישור מוסיף ומוטב להסתפק בקישור איכותי מעט פחות מאשר לא לקבל קישור בכלל.
  • אם הקישור לאתר שלכם כולל בתוכו את מילות המפתח שלכם ערכו גדול יותר. לדוגמא: אתר A מקשר אליכם במילים "לחץ כאן לפרטים" אתר B הזהה לאתר A בכל הפרמטרים (משקל דירוג וכו') מקשר אליכם במילים "אתר מוזיקה" אם האתר שלכם עוסק במוזיקה ערכו של הקישור מאתר B גדול יותר מאתר A.
תוכן עניינים

מדריכים

לקוחותינו ממליצים

  • יד 2
  • אולגובס
  • כמה השוואת מחירים
  • וואלה גובס
  • דומיין דה נט
  • קוגל
  • נרשמים
  • פרידום
  • מורל צור
  • תגובות
/

מאמרים מומלצים

  • איך לנצח את גוגל ?
    ראיון בנושא קידום אתרים - בניית קישורים ומה שביניהם. איך תוכלו למצוא קישורים איכותיים לאתר שלכם ולהגיע לראש התוצאות ...
    בחירת מילות מפתח
    למילות או ביטויי המפתח שתבחרו חשיבות מכרעת על ההצלחה או הכישלון והבאת מבקרים לאתר. המטרה היא שגולשים ימצאו אתכם ...
  • החיפוש באינטרנט, לאן ?
    כיצד תתאימו את האתר שלכם לטרנדים החדשים של החיפוש בגוגל ? הצצה למגמות העכשוויות מתערוכת אסטרטגיות מנועי חיפוש בלונדון ...

צור קשר

שם
טלפון
דוא"ל
אתר
מהות הפניה
הערות
שאלות