תוכן לאתרים – איך יוצרים תוכן מעולה לאינטרנט?

היום נדבר על נושא חשוב והוא- כתיבת תוכן מעולה. שומעים את זה כל הזמן: מה צריך כדי להשיג דירוגים גבוהים יותר? – תוכן מעולה; מה צריך כדי שהאתר ייכנס לאינדקס של מנועי החיפוש – תוכן מעולה; מה צריך כדי שהתנועה לאתר תגבר? – תוכן מעולה; מה צריך כדי למשוך את תשומת הלב של אתרי רשתות חברתיות? – תוכן מעולה!

אז בואו נגלה מה הופך תוכן למעולה? נתחיל עם ארבעת אבני הפינה- נושא מעניין, עיתוי, איכות ותגובת הקהל:

1. נושא מעניין – כדי ליצור תוכן מנצח, יש לכתוב באופן מעורר עניין. ניקח למשל נושא משעמם במיוחד, כמו: מכשירים לבית. מי יכול לגלות עניין בנושא כזה? הרי לאף אחד לא אכפת…

אבל…. מה אם הייתם יוצרים תוכן אינטליגנטי, תוכן חכם יותר, תוכן מעורר השראה? נושאים שיעניינו  את הגולשים שלכם בסגנון: איך ניתן לחסוך כסף בעת שימוש במכשירים ביתיים? כולם הרי אוהבים לחסוך כסף! או נושא כמו- טכנולוגיה עתידית: איך רובוטים ישתלטו בעתיד, ואיך נוכל להרים טלפון למקרר ולתת לו הוראה להפשיר את העוף הקפוא… נושאים אחרים יכולים להיות- סקירת המחירים הנמוכים ביותר או הביצועים הטובים ביותר של מכשירים ביתיים. Wisebuy ו- Zap עושים בהקשר הזה עבודה נהדרת. Rest עושה את זה עבור מסעדות, AllJobs עושה את זה עבור דרושים.

באיזה מכשירי חשמל משתמשת נינט, אני בטוח שזה יביא לכם המון קישורים. בקיצור אתם הופכים את הנושא מעניין לשוק שלכם והצרכנים יריעו לכם.

2. עיתוי – כל נושא/מגמת שוק מעוררים רמת התעניינות המשתנה על פני ציר הזמן. לאורך תקופה קיימת דרישה לתוכן על הנושא בדרגה X, בנקודה מסוימת, בעיקר בנושאים מעניינים, הדרישה הזו הולכת וגוברת. בדיוק בשלב הזה, ייכנסו לתמונה כל המתחרים שלכם! לכן עליכם להגיד את מה שיש לכם להגיד בעיתוי בו ההתעניינות נמצאת לפני שיאה. אם תחכו יותר מידי זמן, תהיו רק קול אחד מתוך רבים ולא תצליחו לקבל תשומת לב או קישורים נכנסים. הרבה יותר קשה להתחרות בשוק בו ההיצע גדול. לכן, טוב תעשו אם "תשמיעו קול" לפני שהביקוש מתחיל לנסוק מעלה.

עקומת הדרישה לתוכן

3. איכות – ישנם שלושה מרכיבים הקשורים לאיכות התוכן המוצג באתר:

עיצוב– רמת העיצוב הנדרש משתנה מאתר לאתר, בהתאם לענף בו אתם פעילים, ולהעדפות הקהל. אם אתם שייכים לענף האינטרנט למשל, יהיו מקרים בהם יידרש לכם עיצוב מתוחכם.

גוגל הוא דוגמא לעיצוב פשטני שהקהל מתחבר אליו בתחום החיפוש, ולעומתו אפשר למצוא אתרים עם עיצוב מתוחכם יותר דוגמת סרט שמדבר אל הקהל שלו.

כתיבה– מחקרים בנושא קריאת בלוגים מראים שאיכות הכתיבה היא מה שיוצר תנועת מבקרים, מה שמשאיר אותם באתר, ומה שמשפיע באופן כללי על התעניינות הקוראים בתוכן שלכם.

מחקר–  אם תקפידו על עריכת מחקר (באינטרנט למשל), ותשקיעו מאמץ בכתיבת התכנים שלכם, תצליחו ליצור תוכן איכותי יותר מזה של המתחרים שלא ממש טורחים לבדוק מה קורה בשטח.

4. תגובה רגשית מצד הקוראים – תוכן איכותי לא קיים בתוך חלל. תוכן איכותי קיים כיון שישנו קהל שמתעניין בו! כדי ליצור תגובה רגשית בקרב קהל הקוראים, יש להבין את הקהל, להיות חלק ממנו, ולהרגיש את מה שהקוראים מרגישים. עליכם להבין לעומק מה חשוב באמת ללקוחות שלכם בין אם אתם בענף הנדל"ן, ענף המכשור הביתי, או כל ענף אחר. באפשרותכם לעשות תחקיר בעזרת בדיקת המתרחש בבלוגים, פורומים, או אתרי רשתות חברתיות.

אם למשל תגלו שמה שהכי חשוב כרגע לקהל היעד הוא השוואת מחירים, תנו לקוראים את זה! באופן כזה, יקבלו כולם את מה שבאמת רצו.

השארת תגובה