אסטרטגיית קישורים – תפקידם של הקישורים היוצאים

לקישורים יוצאים יש תפקיד מכריע בכל הקשור לאסטרטגיית הקישורים הכללית המיושמת באתר. עובדה זו סותרת את הגישה שהייתה פופולארית עד לפני זמן לא רב, לפיה דרוג הדף (Page Rank) הוא אבן הבוחן על פיה תיקבע רלוונטיות האתר עבור הגולש. היום, תיתקלו פחות מבעבר ב-'תאוריית' ה- Page Rank, אך רבים לא השכילו להבין, גם היום, את חשיבותם המרכזית של הקישורים היוצאים.

הבינו את המטרה שלכם

בשורה התחתונה, עליכם לפעול להשגת קישורים מאתרים נחשבים. כדי לקבל קישורים כאלה, עליכם להיכנס לראשו של בעל אתר איתו אתם מעוניינים להחליף קישורים, ולהבין מה מניע את החלטתו. אחרת, סיכויי ההצלחה שלכם יפחתו משמעותית.

ניקח לדוגמא בעל אתר ש- 'חי ונושם' סביבה אקדמית. הנה כמה מרכיבים של ה'נוף' המאפיין את סביבתו האינטרנטית של אדם כזה:

1. זוהי סביבה שמתרחש בה מחקר מתקדם, והרבה;
2. הגולשים להם מיועד האתר, הם אנשים שלא יכולים לחכות לקרוא פרסומים אקדמיים שהועלו על ידי אחרים;
3. לצד כל ציטוט הלקוח ממקור חיצוני, מופיע קרדיט גלוי וברור.

עכשיו דמיינו את אותו אדם המפעיל אתר שאופיו אקדמי מגיע לאתר שלכם ורואה… שאין אצלכם כל חדש תחת השמש- לא תכנים חדשים, ולא קישורים יוצאים חדשים (רלוונטיים עבור קהל היעד). אדם כזה, באופן טבעי לא ירצה לקשר אליכם.

נציג דוגמא אחרת לאתר שאסטרטגיית הקישורים שלו לקויה- אתר שבוצעה בו אופטימיזציית יתר (לצרכי קידום). למה הכוונה? הופיעו בו קישורים פנימיים שנדחסו בכוח לדף הבית, כשהם מפנים לדפים זניחים של אותו האתר, שאין בהם ערך ממשי עבור הגולש. המטרה, אחת ויחידה- קידום ביטוי מפתח, באמצעות קישור לדף פנימי הכולל את אותו הביטוי.

כאשר אנשים חוצים את גבולות ה- SEO ונסחפים רחוק מידי, התוצאה היא קיומו של אתר שאפילו לא ניתן לקרוא את תכניו כראוי. גולש שיבקר באתר כזה, יגרד את ראשו (פשוטו כמשמעו), בניסיון להבין מה הוא רואה. אתרים כאלה לא יניבו פניות גולשים, ובנוסף לכך- הסיכוי שיקבלו קישורים איכותיים הוא- אפס.

המטרה

התסריט שהוצג כאן אינו בלעדי לעולם האקדמי. תנאים דומים (לקבלת החלטות בנושאי קישורים) תקפים עבור אתרים ממשלתיים, אתרי מדיה מרכזיים (דוגמת Ynet). אופי התכנים משתנה אמנם מאתר לאתר, אבל הרעיון להציג ציטוטים ממקורות גלויים, ולבחור רק בקישורים שיש בהם ערך מוסף עבור הגולש- נשאר זהה.

את התפיסה הזו ניתן אף לקחת רחוק יותר. בכל פעם בה אתם נתקלים באתר ש'השקיע' ביצירת תוכן איכותי (הכולל גם הפניות למקורות חיצוניים), תוכלו ללמוד שגם מכם תהיה ציפייה דומה, כדי שתֵחשבו מועמדים איכותיים להחלפת קישורים.

זהו סוג של מועדון, בעצם. כאשר אתם יוצרים לעצמכם מוניטין של ברי סמכא בתחומכם, אתם מצטרפים לַמועדון. וביחד עם החברים האחרים הפעילים בענף, אתם מתחילים למשוך אליכם קישורים, בלי מאמץ רב מידי.

בעלי אתרים העומדים מאחורי אתרים הנחשבים בתחומם, מטפחים בדרך כלל את קהל המשתמשים. בעלי אתרים כאלה יקדישו זמן ליצירת תכנים חדשים, ולהעשרת התכנים הקיימים. הם אינם חוששים מהפניית הגולשים לאתרים אחרים ש-"ירוויחו" על חשבונם, כיון שהם יודעים שגולשים כאלה לא מצאו אצלם באתר את המידע אותו חיפשו (כך שלמעשה, מראש לא היה מה להפסיד).

בחירת האתרים אליהם כדאי לכם להוציא קישורים

תחילה, עליכם לכוון את הפוקוס שלכם ליצירת אתר שיהווה מקור סמכות בתחום פעילותכם. לשם כך, יהיה עליכם לפרסם באתר תכנים ההולמים את הסטאטוס הרצוי, כמו גם ליצור קשרים עם אתרים אחרים, ברי סמכות גם הם.

בעוד אתם גולשים במרחבי האינטרנט במטרה ללמוד מה יהפוך אתכם למומחים בתחומכם, סמנו לעצמכם את האתרים בהם נעזרתם, ובמיוחד את אלה שאינם מהווים עבורכם תחרות ישירה. הביאו ציטוטים מהאתרים האלה כמקורות נבחרים. הגולשים שלכם יידעו להעריך זאת, ובמקביל תהפכו מטרה אטרקטיבית עבור אתרים שירצו לקַשר אליכם.

השארת תגובה