שאל את עצמך… האם יש לך מזל (בהשגת הקישורים האלה)? נו יש לך?

בניית מערך קישורים איכותיים היא משימה שלעיתים נראית "מעייפת" וגם ממושכת, אבל זוהי עדיין הדרך הטובה ביותר ליצור אמינות "בעיני" מנועי החיפוש.

כשמישהו שוקל לתת לכם קישור, ישנם קריטריונים שישפיעו על החלטתו. לפניכם כמה מהם:

  • האם קל להגיע לאינפורמציה באתרכם? דרך כמה קישורים צריך לעבור כדי להגיע למידע שימושי??
  • מהי איכות התמונות המוצגות באתר? האם מטרת התמונות האלה להסיח את דעתו של הגולש, או שהן קשורות ישירות לתוכן?
  • האם יש באתר מנוע חיפוש עצמאי?
  • האם ניתן לסרוק בקלות את תוכנו של האתר?

שימושיות ונגישות הן מילות המפתח, וזוהי אף הסיבה לכך שהשגת קישורים איכותיים הולכת יד ביד עם עיצוב מעולה. אם תשקיעו בבניית אתר שייראה מקצועי ואיכותי, תמשכו אליכם הרבה יותר קישורים איכותיים.

עד כמה האתר שלכם והקישורים המופיעים בו מציגים מידע מקיף?

  • מהם הקריטריונים שלכם לבחירת קישורים יוצאים (אם בכלל)?
  • האם הקישורים האלה רלוונטיים לתוכן המוצג אצלכם?
  • האם הקישורים היוצאים הם פנימיים (מקשרים אל דפים פנימיים), חיצוניים, או 'גם וגם'?
  • עד כמה קיים איזון בין הקישורים הפנימיים לחיצוניים?
  • איזה ערך מוסף יש לקישורים? האם הם מפנים למקורות מידע שלא ניתן להגיע אליהם בקלות?
  • האם הקישורים מדורגים באופן כלשהו המצביע על איכותם?

מנועי החיפוש מדרגים את האתר שלכם, בין היתר, על פי איכות הקישורים הנכנסים והיוצאים. גם בני האדם מפעילים חשיבה דומה! לפני שמישהו מחליט אם להוציא אליכם קישור, הוא יבדוק את 'מוניטין' הקישורים שלכם. לכן, שימו לב למי אתם מקשרים, ובאילו מילות קישור אתם משתמשים.

כדי ליצור אמינות (ולמשוך קישורים!), יש לייחס את האינפורמציה המופיעה באתר למקור מוסמך. על מחבר הטקסט להביא "הוכחות" לכך שהינו מקור מידע מהימן, ולהקפיד על הכללים הבאים:

האם ידועה זהותו של כותב הטקסט? האם פרטים אודותיו מופיעים בעמוד "מי אנחנו"?
האם ישנם באתר פרטי יצירת קשר? טלפון, או כתובת מייל?
מהו הרקע המקצועי של בעל האתר? האם מופיעים פרסומים שלו ברשת? מהו ניסיונו, ואילו המלצות הוא מציג?
האם הטקסט באתר כולל הפניות לרשימת מקורות?
האם ישנם אתרים אחרים המקשרים אל האתר? באיזו תדירות?
האם הקישורים היוצאים מהאתר מקשרים אל אתרים איכותיים?
מהי איכות הטקסט? האם ישנן שגיאות כתיב או דקדוק?
מהו שם המתחם של האתר? (לדוגמא- co.il ; org.il ; gov )

באותה הקלות בה הצלחתם ליצור לעצמכם מוניטין, כך אתם עשויים לאבד אותו. אם אתם רוצים שהקישורים ימשיכו לזרום לאתר שלכם, תנו אינפורמציה על עצמכם, על אתרכם, ועל המידע המוצג בו. שימוש מושכל בציטוטים הלקוחים מהמקורות שלכם, ויצירת תשתית עסקית מקצועית, הם שיהפכו את האתר מקור משיכה לקישורים.

עכשיו, עברו על הרשימה הבאה, ובדקו האם אתם עונים על דרישותיהם (הגבוהות) של מחליפי הקישורים ברשת:

  • מראה, "אווירה", ועיצוב מקצועיים
  • שימושיות גבוהה; נגישות המידע
  • חומר שאינו בעל אוריינטציה מסחרית המוצג באתר במתכונת של מחקר/ מאמרים
  • הצגת נתונים לגבי מקורות המידע המופיע באתר; אינפורמציה על מחברי הטקסטים
  • הצגת פרטים ברורים ליצירת קשר

סימנתם "וי"? אם כן, יש סיכוי גבוה שאתם בדרך לקישורים איכותיים, וליצירת תדמית של מי שאפשר לסמוך עליו.

השארת תגובה