איך לבחור חברת בניית אתרים ?

הגעתם להחלטה להקים אתר אינטרנט - אתם "סגורים" על הפונקציונאליות של האתר, חווית המשתמש ואפילו האם האתר יהיה דינאמי או סטטי, מה עכשיו ? אם אינכם מתכנתי ווב (מה לעשות רובנו לא) עליכם לבחור בפרילאנס או בחברת בניית אתרים שיעשו עבורכם את העבודה. על מנת לעזור במעט בקבלת ההחלטה נחלק בהמשך את תהליך בניית האתר לחמישה שלבים, על פיהם תוכלו לאמוד את איכות בעל המקצוע שמולכם. אני בחרתי להתמקד כדוגמא בחברת Dooble, שעוברת את "מבחן חמשת השלבים" בהצלחה מרובה, אך כמובן שאתם תתמקדו בפרילאנס או חברת בניית אתרים המועמדים להקמת האתר שלכם.

שלב ראשון - אפיון אתר

השלב הראשון בתהליך בניית אתר הוא אפיון כללי ראשוני של הלקוח את האתר שהוא רואה בעיניי רוחו (אתר תדמיתי, אתר מסחרי או אולי אפילו פורטל). עליכם לדמיין את הרעיון ואת דרך יישומו ברמה האינטרנטית ולהוציא מסמך ראשון של דרישות לבונה האתר. אם מדובר באתר תדמיתי בעל אופי אינפורמטיבי פשוט, כמעט כל אדם עם ידע בסיסי בתכנות יתאים לתפקיד. אך במידה ומדובר באתר מסחרי או פורטל המיועד לשרת אלפי לקוחות ביום יש לבחור בחברה בעלת ניסיון רב באפיון מערכות אינטרנטיות מורכבות ופיתוח מערכות קיימות (החל בעולם המסחר האלקטרוני, סליקת כרטיסי אשראי, שילוב מדיה סלולארית, אחסון אתרים, בניית אתרים ועוד).

בקשו לראות מספר אתרים שבנתה החברה או חפשו את רשימת הלקוחות שלה באתר האינטרנט של החברה. ראו מיהם לקוחותיה, כיצד נראים האתרים שלהם ומה איכותם.

שלב שני - מחקר שוק

חברה איכותית תוכל כבר משלב האפיון המוקדם להאזין באוזניים מושכלות לרעיונות שלכם ולראות את הצעדים העתידיים. אך טובה ככל שתהיה עליכם לבחור בחברה המשקיעה מאמצים רבים למחקר שוק ואיסוף נתונים לגביי קהל היעד, ניתוח צרכים וגיבוש תוכנית עסקית ומודל עבודה נכון המהווים מפתח להצלחתו של הפרויקט.
בשלב זה ככל שתעמיק הלמידה לצרכים מדויקים של קהל היעד הפוטנציאלי, יגדל הסיכוי לנבא את הצלחת הפרויקט. במידה ואינכם מספקים לחברה מחקר שבצעתם בעצמכם בקשו לקבל הסברים על איך מבצעת החברה את תהליך למידת השוק, באיזה כלים היא משתמשת, מי מבצע את המחקר ומה ניסיונו.

שלב שלישי - בניית קונספט עיצובי

לויזואל של האתר יש משמעות אדירה. כולנו נכנסנו לאתרים מהם "ברחנו" בגלל עיצוב (או חוסר עיצוב), שימוש באלמנטים או צבעים שלא אהבנו וכדומה. בניית הקונספט על סמך הנתונים שהתקבלו (עיצוב אתרים) יכול להתבצע על ידי מעצב חיצוני או מעצבי החברה. מאחר וחייבת להיות תקשורת טובה בין המעצב למתכנת ויכולותיו, יש יתרון למערכת המשלבת את כל הפונקציות תחת קורת גג אחת. עדיין יש לשים לב "לאופי" העיצוב שמציעה החברה - הרבה חברות בניית אתרים משתמשות בטמפלייטים קבועים במקום "לתפור" ללקוח עיצוב המתאים לצרכיו. עברו על תיק העבודות של החברה על מנת לוודא שאתם מקבלים עיצוב אישי.

שלב רביעי - אפיון מערכות

לפני התחלת העבודה בפועל נותר לבצע אפיון מערכות מדויקת ותכנון פונקציונאלי בהסתמך על תוצאות השלבים הקודמים. המטרה היא שבתום שלב זה יאופיין ממשק אינטרנטי נוח וידידותי למשתמש שיעורר בו את הרצון לגלישה חוזרת באתר. יצירת סביבת עבודה נוחה לגולש צריכה להיות מאופיינת באופן ספציפי למודולים העיקריים במערכת שיספקו את השירות הטוב ביותר לגולש וכן יש לשים דגש על אופן עיצוב האתר לשם התמיכה במטרה זו.

שנים של ניסיון הוכיחו כי ממשק שמאופיין בצורה נכונה חוסך עלויות רבות בשלבי הפיתוח ואת הצורך בבדיקות מערכת מרובות. בתום שלב זה על החברה להוציא חוברות מסכמות לכל השלבים המפורטים עבור מפתחי המערכת ולכל אנשי המקצוע העובדים על הפרויקט.

המידע ,באם יוצג באופן ברור ואחיד יחסוך זמן ומשאבים בפיתוחים עתידיים וכן בתהליך העבודה עצמו. המדריכים צריכים להכיל אפיונים כלליים, הנחיות מפורטות וכן הנחיות גראפיות בעיצוב האתר.

שלב חמישי - פיתוח ובניית אתרים

השלב האחרון הוא בניית האתר על פי האפיון שנערך, בו מתורגמת כל עבודת האפיון המדויקת (משלב 4) לפועל ע"י כותבי הקוד. למרות שאינכם מחויבים המלצתי היא שתכירו את המתכנתים שיעבדו על האתר שלכם מבעוד מועד על מנת להעביר להם את רוח הדברים.
בחברת Dooble למשל הלכו צעד אחד נוסף קדימה ע"י שילוב המתכנתים בתהליך עוד משלבי האפיון המוקדמים ואף נותנים להם במה להציע שיפורים טכניים במהלכו. בלי קשר לאיכות המתכנתים כדאי לבחור בחברה שעורכת בדיקות מערכתיות ושימושיות בזמן עבודת הבניה על ידי אנשים חיצוניים לשם התאמה מלאה של המערכת לצרכי קהל היעד.
בשלב בניית האתר יש כמובן לבצע גם את ההתאמות הנדרשות לאופטימיזציה עבור התאמת האתר למנועי חיפוש.

נקודה לא פחות חשובה היא שבסוף התהליך (לאחר בדיקות התאמה, תוכנה ועיצוב) תיערך עבורכם הדרכה מקיפה לאופן השימוש במערכת על ידי החברה וצוות הפיתוח של האתר. בנוסף כמובן יש לבחור בחברה שתדאג לספק שירות לקוחות ותמיכה טלפונית גם לאחר סיום העבודה להבטיח פעילות שוטפת תקינה ומלאה של המערכת האינטרנטית ושתלווה אתכם לאורך כל הדרך לשם מימוש הפוטנציאל של המודל העסקי.

חברות בניית אתרים מומלצות

בניית אתרים לעסקים קטנים. בניית אתר מקצועי ואיכותי במחירים נוחים - עיצוב אישי של גרפיקאי, ייעוץ ואפיון של אנשי מקצוע, מערכת ניהול תכנים נוחה. שירות, ליווי ואחריות גם בשלב שהאתר כבר באויר והסתיימה עבודת ההקמה - מי צריך יותר מזה ?
D-webs מציעה, במובדל מחברות אחרות המספקות שירותי בניית אתרים באינטרנט, לבנות אתר עבור קהל היעד שלך ולא עבורך. שינוי תפיסה זה יוצר אתר אינטרנט, אשר במבחן התוצאה הסופית, מיטבי עבור הלקוחות שלך.
webdiz הוקמה בשנת 2005 ע"י צוות צעיר ומוכשר של מעצבים ומתכנתים. החברה מספקת פתרונות מקיפים לעולם האינטרנט הכוללים בין היתר בנייה, תחזוק, אחסון וקידום אתרים. החברה מספקת שירות מהיר ומוצר איכותי לעסקים קטנים וגדולים כאחד, הנהנים מליווי אישי ומקצועי לאורך זמן.

מדריך בניית אתרים

מדריך בניית אתרים נועד לפתוח לכם את הראש לגישה אחרת לתהליך בניית אתרים. גישה שעשויה לייחד או האתר שלכם ולאפשר לכם להצליח להשיג את מטרותיכם. תוכן האתר מומלץ לכל מי שבונה אתר ולכל מי שבבעלותו אתר קיים ומעוניין לשפר אותו.

עיצוב אתרים

הסטודיו של מארק אפרים - מעצב גראפי במקצועו. מגוון רחב של שירותים ופתרונות לעסקים וארגונים, קיימים וחדשים. הניסיון בתחום והחשיבה היצירתית של צוות הסטודיו מעמידים בפני הלקוחות מגוון פתרונות.
השארת תגובה