מילון למונחי קידום אתרים

אופטימיזציה (SEO – Search Engine Optimization) התהליך של שיפור מבנה האתר לצורך הגדלת כמות הגולשים הנכנסים אליו. האופטימיזציה מנסה להשיג מיקום גבוה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש והיא מותאמת לכל מנוע חיפוש בנפרד (אם כי קיימים הרבה פרמטרים חופפים בין המנועים). ככל שמיקום האתר יהיה גבוה יותר עבור תוצאות החיפוש של המנועים למילים פופולריות, כך יגדל מספר המבקרים בו.

אלגוריתם חיפוש (Algorithm)
אוסף החוקים בהם משתמש מנוע החיפוש לצורך קבלת החלטה על מיקום האתרים ברשימת התוצאות של שאילתה מסוימת. האלגוריתמים הם הסודות השמורים ביותר בתעשייה על מנת למנוע תופעות ספאם.

דירוג אתר (Rank)
המקום בו דף או אתר מסוים מופיע בתוצאות חיפוש עבור שאילתה חיפוש כלשהי. כל דף באתר מקבל Page Rank ספציפי

חוות קישורים (Link farm)
קבוצה של אתרים המקושרים בניהם למטרת הגדלת כמות הקישורים החוזרים וה- Page Rank שלהם, ללא כל ערך מוסף לגולש בהם. רוב חוות הקישורים עוסקות בספאם ונוגדות את הכללים האתיים של מנועי החיפוש.

טקסט קישור/ עוגן (Anchor text)
המלל המשמש כקישור לדף מסוים הנמצא בתוך תגי ה- a.

תגי מטה (Meta tags)
תגים של שפת ה- HTML הנמצאים בקוד של דף באתר. התגים אינם נראים על גבי המסך עבור הגולשים והם משמשים רק את מנועי החיפוש או תוכנות להצגת העמוד. התגים החשובים הם תג תיאור, תג מילות מפתח, תג תוכן ותג רובוט.

מילות מפתח (Keyword / Key phrase)
מילה או ביטוי (המורכב ממספר מילים) בהן משתמשים לקידום האתר במנועי החיפוש. בעת ביצוע אופטימיזציה וקידום אתרים, מתמקדים בשינוי הקוד של האתר כך שידורג במקום גבוה בתוצאות חיפוש לאותם מילות המפתח.

מסגרות (Frames)
פריימים הנם דפים פנימיים בתוך דף ,HTML המתנהגים כדפים עצמאיים. שימוש במסגרות מאפשר להשתמש באלמנטים מסוימים כקבועים על המסך, או לשלב תכנים מאתרים אחרים "בחסות" האתר שלך. שימוש במסגרות פוגע מאוד באפשרות של קידום האתר במנועי החיפוש בשל חוסר היכולת של העכבישים לקרוא את הדף הפנימי.

ספאם (Spam)
ספאם הוא מונח אותו טבעו חברי מונטי פייטון (הזוג שנכנס לפאב הויקינגים). כמו במערכון בו לא הצליחו בני הזוג לקבל אוכל שאין בו ספאם, כך גם הספאם האינטרנטי נועד ליצור מניפולציות על האלגוריתם של מנועי החיפוש על מנת להביא אתר כלשהו אל הדף הראשון של תוצאות החיפוש. השימוש בטכניקות ספאם נוגד את האתיקה של כל מנועי החיפוש, ובטווח הרחוק יביא להחרמת האתר ממנועי חיפוש. אלגוריתם החיפוש הפכו להיות כל כך משוכללים עד כי אין כמעט סיכוי לעוסקים בספאם להצליח.

עוגיות (Cookies)
קובץ טקסט, המכיל את הפרטים על המחשב של הגולש, אשר מוחזר לשרת בכל פעם שהדפדפן מבקש דף חדש באתר. מטרת העוגיה היא לשמור את פרטי הגולש כך שבפעם הבאה שיחזור לאתר הוא יזוהה ע"י המערכת ויוכל ליהנות מאתר המותאם לו אישית ואופציות נוספות.

עכביש (Spider)
או רובוט הוא למעשה תוכנה הסוקרת את הרשת. עכבישים משמשים את מנועי החיפוש באיתור דפים ואתרים חדשים ברשת או שינויים בדפים קיימים. ישנם עכבישים אשר משרתים ספאמרים בהשגת כתובות מייל מהרשת ושאר נתונים.

מדד פופולריות קישורים (Link popularity)
מציין את מידת הפופולריות של דף באינטרנט על סמך כמות הקישורים הנכנסים אליו מאתרים אחרים. מדד זה חשוב עבור מיקום טוב בתוצאות השליפה של מנועי החיפוש אך קיימים פרמטרים נוספים המשפיעים על מיקום האתר.

קישור הדדי (Reciprocal link)
שני אתרים המחליפים בניהם קישורים לצורך שת"פ או העלאת מדד הפופולריות שלהם.

קישור נכנס/ חוזר (Inbound link/ Back link)
קישור המוביל לדף מסוים מאתרים אחרים ברשת.

קישור יוצא (Outbound link)
קישור המוביל מהאתר שלך אל אתרים אחרים ברשת.

רלוונטיות (Relevancy)
אומדן סובייקטיבי למידה בה אתר אינטרנט או דף מסוים עונים בהתאמה גבוהה לשאילתת החיפוש של הגולש במנועי החיפוש.

השארת תגובה