קידום אתרים מקצועי כלים לקידום אתרים

ראיון עם 5 מומחים לקידום אתרים

לפני מספר שבועות פניתי לחברות קידום האתרים הטובות ביותר בישראל לביצוע "ראיון משותף" על קידום אתרים במנועי החיפוש. בשל עבודת העיצוב החדש של אתר נטוורקינג התעכבה מעט עליית הפרויקט לרשת אך התוצאה הסופית בהחלט שווה את ההמתנה.

אז מה אתם עומדים לקבל ? את טובי המומחים בארץ החושפים חלק מהסודות,
תהליכי עבודה ואת הדעות האישיות בנושאים מגוונים. אם אתם עדיין לא מכירים את השמות בהמשך עשו לעצמכם טובה היכנסו לאתרים שלהם וחפשו חומרים נוספים שהם פרסמו ברשת, אתם לא תצטערו.

המשתתפים בפרויקט זה הם:

איתי לויתן ממקימי ובעלי חברת איזינט, שיווק במנועי חיפוש
ישי שמש מבעלי חברת K logic, שיווק באינטרנט
אורן שץ ממקדמי האתרים הוותיקים והבעלים של SEOIsrael, קידום אתרים מקצועי
אופיר כהן הבעלים של חברת קומפיוקול, שיווק בינלאומי באינטרנט
עומר שובל (אני) הבעלים של נטוורקינג, מדריך קידום אתרים

ועוד קצת לפני שמתחילים, חשוב לציין שאף אחד מהמרואיינים לא ראה את התשובות של האחרים לפני שהוא ענה על השאלות שבהמשך ולא נעשה מקצה שיפורים בשום שלב !
למעשה את הפרויקט המלא כולם רואים לראשונה ביחד איתכם ובמידה ויהיו "השלמות", דיונים או הבהרות בבלוגים, פורומים או באתרים של מי מהנוגעים בדבר הקישורים הרלוונטיים יתווספו כאן.

ועכשיו אפשר להתחיל, קריאה מהנה:

איך הגעת לקידום אתרים ? כיצד תמליץ למישהו המעוניין להיכנס היום לתחום להתחיל ?

איתי (איזינט) - איך אמליץ? לא אמליץ כי הוא (או היא) מכיר את עצמו טוב יותר ממני... וכנראה ימצא את דרכו להיכנס לתחום. מה שכן - הייתי מציע את הטיפים הבאים. מאחר ויש הבדל אדיר בין:
  • קידום אתרים תיאורטי לבין קידום מעשי
  • קידום אתר בעברית מול קידום אתר באנגלית
  • קידום אתר באופן פרטי לבין מתן שירות קידום אתרים ללקוח
הייתי ממליץ, בהתאם:
  • לקפוץ למים! להתחיל פעולות בשטח, לא להיתקע יותר מדי בפורומים ובכתבות כי זהו תהליך אינסופי. ניהול זמן הוא מרכיב חיוני להצלחה של כל מקדם!
  • לשאוף לקדם קודם אתר בעברית, זה פחות קשה. כמובן, בהתאם למטרות\שאיפות של המתחיל. למשל, אם אתה שואף לקדם אתר פרטי באנגלית – להתחיל עם זה.
  • להבין שההבדל בין קידום פרטי לבין מתן שירות גדול יותר ממה שכנראה חושבים בהתחלה. אם לא מעניין אתכם מתן שירותים – אל תבזבזו על זה זמן והתחילו בקידום (טיפ א' – לקפוץ למים!). אחרת, חפשו לחוות את ההיבט השירותי של הקידום, בתור לקוח, יועץ ללקוח או בתור עובד בחברת שירותים שהכי מתאימה לאישיות שלכם.
עומר (נטוורקינג) – לפני מספר שנים, כשעוד הייתי טירון בתחום האינטרנט, חשבתי על רעיון עסקי, הקמתי אתר ורשמתי אותו לכל מנועי החיפוש. לאחר זמן קצר הבנתי שאני האדם היחיד שגולש באתר שלי והתחלתי לחפש דרכים להביא אליו גולשים נוספים. חקרתי באינטרנט ומצאתי בחו"ל תחום "חדש" שנקרא קידום אתרים ומאז אני במקצוע. כאשר אני נכנסתי לתחום השוק היה בחיתוליו והאפשרויות ללימוד היו מוגבלות. היום קיימים שלל אתרים, פורומים ובלוגים המציעים אינפורמציה, קורסים מקצועיים וחברות העוסקות בקידום.

לטעמי הדרך הטובה ביותר היא לקרוא כמה שיותר חומרים בנושא ולקחת פרויקט לקידום אבל כל אחד צריך לחשוב מה מתאים לו יותר. יש אנשים שיכולים ללמוד לבד, אחרים צריכים מסגרת לימודית או הכוונה מקצועית.

ישי (K logic) - תמיד נמשכתי לתחום המחשבים והאינטרנט. אני מאמין שהמניע העיקרי
שלי להתמקדות דווקא בתחום הקידום היה בעיקר סקרנות ורצון לפצח את האלגוריתם שמאחורי מנועי החיפוש. אחרי הכל, זה הרבה יותר מאתגר לפצח אלגוריתם מסתם ללמוד
עוד שפת תכנות.

למי שעושה את צעדיו הראשונים הייתי ממליץ לנסות ולהשתלב באחת החברות הפועלות בתחום כדוגמת K.

אורן (seoisrael) - במהלך מספר שנים בהן עבדתי בארצות הברית יצא לי לעבוד כלקוח מול חברות קידום אתרים כאשר התחום היה רק בחיתוליו. כאשר חזרתי לארץ, הקמתי מספר אתרים פרטיים, אותם רציתי לקדם. על אתרים אלו צברתי ניסיון רב, ולאחר שהגעתי לרמת מומחיות גבוהה בתחום, החלטתי להתחיל להציע את שירותיי כמקדם אתרים, מאחר והתחרות בתחום הייתה באותה התקופה קטנה מאד.

המלצתי העיקרית למי שמעוניין להתחיל כיום בתחום היא לא לדלג שלבים בתהליך הלמידה. מקריאת חומר בלבד קשה לצבור ניסיון אמיתי בתחום, וניסיון זה הינו ללא תחליף. לפיכך כדאי להתחיל באחד משני נתיבים: להקים מספר אתרים פרטיים גדול כמה שניתן ולצבור עליהם ניסיון במהלך תקופה ארוכה, או למצוא חברת קידום אתרים ולהתחיל לצבור ניסיון בעבודה באותה החברה.

אופיר (קומפיוקול) - בשנת 1998, האינטרנט החל "לחלחל" כמשהו חדש עם פוטנציאל מסחרי, וכך גם הכנות קדחתניות לחגיגות המילניום, החלו להירקם. במסגרת עבודה על אתר אינטרנט ששילב את שני אלה, נחשפתי לנישה המעניינת של שיווק אינטרנטי, ומנועי חיפוש בפרט. גוגל עוד לא הומצא, אלטה-ויסטה שלט בשוק והדבר שהכי אפיין את השוק שכמעט כל ביטוי חיפוש הביא לתוצאות שכללו בעיקר אתרי סקס.

זיהיתי את הפוטנציאל, והתחלתי ללמוד, לקרוא, להתנסות – ועם השנים פיתחנו בצוות קומפיוקול שיטת עבודה ייחודית שמאפשרת להתמודד עם רוב הבעיות בהן אנחנו נתקלים, ומאפשרת גם להתמודד בצורה טובה עם שינויים כגון שינויי אלגוריתם, מגמות התנהגות משתמשים וכיוב'.

למתחילים אני ממליץ קודם כל לקרוא בלי סוף, רצוי להתחיל עם SEOBOOK של אהרון וול, להסתובב בפורומים ובבלוגים החשובים, לשחק טיפ טיפה לבד ואח"כ לנסות להשתלב כסטאז'רים בחברות המובילות.
אבל הדבר החשוב ביותר בתחום הזה זה להיות "חדים" וזה אומר לחיות את התחום, לנשום אותו מרגע שקמים עד השנייה שעוצמים עיניים – להיות סקרנים, ספקנים, מקצוענים, חרוצים, צנועים ובשום אופן לא לחפש קיצורי דרך או פתרונות קסמים.

נשמעות הרבה טענות כנגד שימוש בתוכנות לקידום אתרים ואוטומציה, האם אתה מסכים עם הגישה שהשימוש
בכלים אלו פסול ?

איתי (איזינט) - לדעתי, אין לפסול באופן גורף שימוש בתוכנות לקידום אתרים ואוטומציה,
כל עוד התוצר הסופי הגיוני, אתי ובעל ערך אמיתי. מצד שני, אין לבסס את כל תהליך הקידום על אוטומציה.

עומר (נטוורקינג) – אני אישית חושב שאין קיצורי דרך ומאמין בעבודה ידנית מרובה. מצד שני תהליכים שאינם דורשים מעורבות אנושית יהיה מיותר לעשותם ידנית. לדוגמא, כלי המייצר דו"ח מיקומים למילות המפתח שלך במנועי החיפוש יעיל הרבה יותר מחיפוש ידני.

גם כלים המאפשרים לך לייצר בסיס נתונים של שותפים פוטנציאליים יהיו מצוינים במידה ולא תפסח על בחינת האתר (של השותף המיועד) ואת ניסוח הפניה ויצירת הקשר תעשה באופן אישי. בדוגמא האחרונה אין ספק שלא אצליח לייצר מאות פניות להחלפות קישורים אבל התמקדות בשותפים אסטרטגיים ומספר קישורים טובים שווה הרבה יותר ומניסיוני אחוז ההמרה יהיה גבוה יותר מאשר פניה עם תבנית של מייל אוטומטי.

דבר נוסף שיש להתחשב בו הוא עד כמה נגיש הכלי לאחרים – במידה ותוכנה המצויה בידיכם משמשת רבים בתחום שלכם יעילותה פוחתת.

ישי (K logic) - אני חושב שמדובר בהכללה גסה מאוד. קיימים בשוק הרבה מאוד כלים, חלקם נגישים לכלל הציבור וחלקם בבעלות פרטית של חברות שעוסקות בתחום. כלים אלו מסייעים בלא מעט מטרות, החל מאיסוף נתונים סטטיסטיים, דרך מדידה של רמת התחרותיות וכלה באוטומיזציה של תהליכים שונים.

אומנם, נתקלתי בכמה כלים ששימוש בהם עשוי לגרום נזק לאתר, אולם מפה ועד להשליך על כל הכלים באשר הם הדרך ארוכה. בסופו של יום, מקדם אתרים מקצועי ובעל ניסיון ידע באילו כלים הוא יכול לעשות שימש ומאלו רצוי להימנע.

אורן (seoisrael) - כמו בכל דבר, הכל שאלה של מידה. אם מקדם אתרים מסתמך על תוכנות אלו בתור שיטת העבודה העיקרית שלו, אז ודאי שהתוכנות אינן טובות. הן רק גורמות לו לשים את מירב תשומת הלב על הקידום הטכני-טקטי, תוך התעלמות מן הפן האסטרטגי של הקידום.

מי שמתייחס אל תוכנות הקידום רק בתור כלים להאיץ תהליכים הדורשים זמן עבודה רב, אז ודאי שתוכנות אלו ראויות לשימוש ואינן פסולות. הפסול אינו בכלי, אלא בצורת השימוש בו.

אופיר (קומפיוקול) - השימוש כשלעצמו אינו פסול כלל ועיקר. השאלה היא מהי
מטרת השימוש ומה מצפים מהכלי. אוטומציה זה דבר חיובי באופן כללי, כך גם השימוש בתוכנות – למשל כלי ניטור ובקרה.

הבעיה מתחילה כאשר משתמשים בכלים ומצפים לפתרונות פלא ו/או דרך כך רומסים את כלל האתיקה של האינטרנט ואת ההנחיות של האתרים. שימוש בכלי על מנת לדחוף אינסוף תגובות לפורומים ובלוגים הוא פסול – אבל הוא לא פסול בגלל שזה כלי, אלא פסול בשל אופי הפעולה. גם פעולה ידנית של דחיפת תגובות הנה פסולה. עם זאת, ניטור מיקומים במנוע החיפוש, אם עומד בתנאים שמגדיר המנוע אינו פסול.

השאלה שצריך כל מקדם לשאול את עצמו היא פשוטה (וזה לא רק לגבי אוטומציה, אלא לגבי כל פעולת קידום באשר היא) "האם מה שאני עושה כרגע תורם למשתמשים או לחלקם? האם אני מפריע למשתמשים או לחלקם? האם אני מבצע פעולה שעיקרה מופנה למנוע או גם למשתמשים? אם התשובה לשאלה אינה חד משמעית לטובת המשתמשים אזי הפעולה
טעונה בדיקה נוספת.

לקריאת המשך הראיון, לחצו כאן
תוכן עניינים

מדריכים

לקוחותינו ממליצים

  • יד 2
  • אולגובס
  • כמה השוואת מחירים
  • וואלה גובס
  • דומיין דה נט
  • קוגל
  • נרשמים
  • פרידום
  • מורל צור
  • תגובות
/

מאמרים מומלצים

  • איך לנצח את גוגל ?
    ראיון בנושא קידום אתרים - בניית קישורים ומה שביניהם. איך תוכלו למצוא קישורים איכותיים לאתר שלכם ולהגיע לראש התוצאות ...
    בחירת מילות מפתח
    למילות או ביטויי המפתח שתבחרו חשיבות מכרעת על ההצלחה או הכישלון והבאת מבקרים לאתר. המטרה היא שגולשים ימצאו אתכם ...
  • החיפוש באינטרנט, לאן ?
    כיצד תתאימו את האתר שלכם לטרנדים החדשים של החיפוש בגוגל ? הצצה למגמות העכשוויות מתערוכת אסטרטגיות מנועי חיפוש בלונדון ...

צור קשר

שם
טלפון
דוא"ל
אתר
מהות הפניה
הערות
שאלות