קידום אתרים מקצועי כלים לקידום אתרים

האם היום קל יותר להשיג sitelinks לאתר ?


עכשיו שגוגל הוסיפו את ה- sitelinks לתוצאות נוספות (לא רק בתוצאה הראשונה בדף) מהן הפעולות עליהן תמליץ להשגת sitelinks ? האם המלצותיך ישתנו במידה ומדובר בהשגת sitelinks עבור התוצאה הראשונה במונחים תחרותיים דוגמת קידום אתרים ?
פבל (AskPavel) - הרבה יותר קל להשיג sitelinks בתוצאות נוספות (מה שנקרא One-line sitelinks). אבל חשוב להבדיל בינם לבין ה- sitelinks המסורתיים שמופיעים בתוצאה הראשונה בצורת 2 עמודות – כל אחד מהסוגים דורש קריטריונים אחרים להיווצרות.

הבעיה היא שאין לנו הרבה מידע רשמי בנושא. כאשר ונסה פוקס הודיעה לפני כ-3 שנים לראשונה על ה- sitelinks המסורתיים, היא אמרה שהם נוצרים בתהליך אוטומטי ולא אמרה במפורש מה משפיע על היווצרותם. מאז ועד היום, כאשר לאחרונה נוסף הסוג הנוסף "One-line sitelinks", זה המידע הרשמי היחיד שנותר בידינו.

יחד עם זאת, מקדמי אתרים וחוקרים רבים בעולם מבצעים אנליזה יומיומית לתוצאות החיפוש וכך במשך הזמן גילו מספר פקטורים שמסייעים ביצירת sitelinks.

להלן מספר גורמים שמשפיעים על היווצרות Sitelinks מסורתיים:
  • להיות ראשון בביטוי הספציפי – האתר לא יוכל לקבל sitelinks אם הוא לא מופיע ראשון עבור שאילתת החיפוש הספציפית.
  • מבנה אתר נכון – הסעיף הזה, שלדעתי אחד המשפיעים ביותר, כולל את 2 התת סעיפים הבאים:
    יכולת זחילה ואינדוקס איכותיים
    ניווט נוח עם היררכיה ברורה לעמודים
  • רמת Authority של האתר – על האתר להיות סמכותי בתחומו (וכשאני אומר סמכות, אני לא מתכוון ל- trust אלא ל- authority בלבד(. ככל שמדובר בביטוי תחרותי יותר, הפרמטר הזה גם מקבל משקל רב יותר.
  • קישורים יוצאים ופנימיים מועילים – מכיוון ש-sitelinks ניתנים לאתרים שמספקים ערך מוסף על ביטוי מסוים שהגולש חיפש, מומלץ לספק בהם קישורים מועילים לאתרים חיצוניים ודפים פנימיים בנושא שחיפש. מבחינת גוגל, איכות העמוד עולה כאשר ישנה הפניה למקורות חיצוניים רלוונטיים לנושא העמוד.
היווצרות One-line sitelinks גם כן מושפעת מהגורמים שציינתי, אך לעומת זאת ישנם עוד 2 גורמים קריטיים במקרה שלהם:
  • CTR ספציפי גבוה – לא סתם CTR במשמעות הרגילה. אלא הכוונה ל- CTR גבוה באותם עמודים שקיבלו sitelinks, רק כאשר מדובר על שאילתת חיפוש עם הביטוי המרכזי בעמודים אלו. אוקיי הגדרה קצת מורכבת, אסביר עם דוגמא:
    נניח שיש לי אתר צימרים שקיבל One-line sitelinks על ביטוי מסוים. אחד מהקישורים הללו (אגב, יכולים להיות עד 4 בכל תוצאה) מפנה לדף פנימי אצלי באתר שאני מטרגט על הביטוי "צימר עם בריכה". אז מכך נובע שסביר כי הדף הזה מקבל CTR גבוה בחיפושים של הביטוי "צימר עם בריכה".
  • דירוג ספציפי גבוה – מבוסס על אותו הרעיון כמו הסעיף הקודם (רק בהקשר של דירוג ולא יחס הקלקות).
כפי שאמרתי, יש עוד מספר רב של גורמים, ציינתי כאן רק את העיקריים (וכאלה שהם לא black hat. תתפלאו, גם לתחום הזה אנשי הכובע השחור הגיעו :-).

אגב, one-line sitelinks התחילו לתמוך לאחרונה ב- HTML Anchors. מה שאומר שייתכן שעמודים מסויימים בתוצאות החיפוש יקבלו sitelinks שיפנו לאזורים שונים בדף יחיד.
נסו לחפש לדוגמא את המילה "פורטוגל" ותראו לאן הקישורים של ה- sitelinks מפנים בתוצאה של וויקיפדיה.

עומר (SEOBoots) - המשמעות של השגת sitelinks בתוצאות החיפוש היא הגדלת הטראפיק לאתר באופן משמעותי גם מאחר וקישורים אלה "שוברים" את המראה הסטנדרטי של הצגת התוצאות (ובשל כך תופסים את העין של הגולש) וגם מכיוון שיש יותר הפניות מתוצאות החיפוש אל האתר.

מכיוון והיום קיימות וורסיות רבות של sitelinks המשולבות בתוצאות החיפוש אין ספק שיותר אתרים מקבלים אותם ולכן ניתן לומר כי גם יותר קל להשיג אותם.

המכנה המשותף לכל הסוגים:
1. היררכיה נכונה של דפים באתר,
2. מנוע החיפוש מעריך את האתר כחשוב עבור שאילתת החיפוש,
3. הדפים שמקבלים את קישורי ה- sitelinks באתר הם דפים מרכזיים בפני עצמם, לדוגמא עולים בחיפושים עבור שאילתות חיפוש דומות (לעיתים ה- sitelinks הם קישורים לחלקים פנימיים בדף עצמו כמו במקרה של "עבור אל"),
4. הדפים שמקבלים קישורי sitelinks מספקים ערך מוסף לגולשים.

במקרה של sitelinks לתוצאה הראשונה במבנה של שתי עמודות קישורים (עד ארבעה במספר לעמודה) נכנסים עוד שני פרמטרים חשובים לשקלול – מספיק אתרים מקשרים לאתר עם הביטוי של שאילתת החיפוש; בנוסף גוגל נותן לאתר ציון גבוה באופן משמעותי יחסית למתחרים האחרים. כלומר הפער בין הציון שמקבל האתר הראשון והשני הוא גדול.

לא קיימים הבדלים מהותיים בפרמטרים להשגת sitelinks עבור מונח תחרותי לעומת מונח שאינו תחרותי אבל אין ספק שהרבה יותר קשה לאתר לענות על התנאים עבור מונח שבו התחרות חריפה.

מצורפים מספר צילומי מסך להמחשת הסוגים השונים:

1. שתי עמודות sitelinks מתחת לכתובת ה- URL. הרבה אתרים מקבלים אותם עבור המילים המרכיבות את שם הדומיין שלהם.


2. שתי תוצאות משניות נוספות הכוללות שורת תיאור קצרה וכתובת URL של העמוד המקבל את ה- sitelinks





3. שורת קישורי sitelinks לעמודים נוספים באתר (עד ארבעה). בדרך כלל מתווסף לאחד או יותר מהאתרים המופיעים בשלושת התוצאות הראשונות - אבל לא בהכרח, כבר נתקלתי במקרים בהם ה- sitelinks נוספו לאתרים בתחתית דף התוצאות ואפילו לאתרים שעלו בדף השני של התוצאות




4. קישורי "עבור אל " לחלקים שונים בדף או כקישור בודד מתוך התיאור או כשורת קישורים אחריו. שתי הדוגמאות נראות בתמונה


5. קישורים נוספים ללא תיאור


6. קישורי נתיב הניווט באתר (ידועים גם בשם פירורי לחם - breadcrumbs) המופיעים כמספר לינקים במקום כתובת ה- URL בירוק. בתמונה חיפוש המונח מוסיקה מציג את פירורי הלחם עבור orange time של חברת orange.



גלעד (נקודה) - תיאורטית אם גוגל מציג sitelinks ליותר אתרים אז קל יותר להשיג sitelinks, כן :-).

השינוי האחרון מבטא תצוגה נוספת של קישורים כאלו, שווה להמתין מספר שבועות ולראות האם התצוגה הזו מתייצבת או משתנה.

גוגל קובע למי מגיעים קישורים כאלו לפי דומיננטיות במיקומים הראשונים והתאמה בוודאות גבוהה לשאילתה של המחפש (לדוגמא - מי שחיפש [וואלה] כנראה צריך את האתר של וואלה ורק הגיוני לספק לו קישורים פנימיים מרכזיים מוואלה, בתוך התוצאות). פרמטרים נוספים שאפשר לקחת בחשבון הם יחס הקלקה משמעותי בין עמוד החיפוש לאתר המקודם, גיל האתר וגם דומיננטיות הביטוי שמוביל ל sitelinks בקישורים אל האתר.
שיפור יחס ההקלקה בין עמוד התוצאות לאתר יכול לקרות כתוצאה משינויים בהופעת תוצאת החיפוש (שינויים ב title ובאופן ההופעה של הביטוי המקודם בתוכן העמוד או בתג התיאור שלו), בקידום מונחים תחרותיים צריך לשים דגש על יצירה משמעותית של קישורים נכנסים שבהם הביטוי שעליו רוצים לקבל sitelinks מופיע בטקסט הקישור.

ישי (K) - במענה לשאלה זו יש לעשות הפרדה ברורה בין sitelinks לבין מה שאני נוהג
לכנות url links. להלן טבלה שמצביעה על ההבדלים בין השניים והתנאים הנדרשים
לקבלת הלינקים:

  Sitelinks URL Links
איך נראים הלינקים שתי עמודות של לינקים שמכילות כל אחת 4 לינקים (סה"כ 8 לינקים) שורה אחת שמכילה 3 עד 4 לינקים
אילו עמודים יכולים לקבל לינקים רק העמוד הראשי בדומיין או בסאב דומיין כל עמוד באתר
תנאים נדרשים לקבלת הלינקים האתר צריך להיות בנוי בצורה שתאפשר לגוגל "לנחש" מהם הלינקים החשובים

המונח עליו מופיעים הקישורים צריך לקבל איזשהו נפח חיפושים מינימאלי (המספר עצמו משתנה אחת לתקופה)
עוד תנאים נדרשים לקבלת הלינקים הופעה במקום הראשון התוצאה הראשונה צריכה לקבל ציון רלוונטיות משמעותית יותר גבוה מאשר התוצאה השנייה הופעה באחד מארבעת, ורצוי אף שלושת, המקומות הראשונים עבור מונח בו התוצאה הראשונה לא מקבלת Sitelinks


סתיו (דוראן) - כאשר אתר עוסק בכל מאודו בתחום מסוים בשילוב עבודה עקבית, תכנים איכותיים ואמיתיים, עדכונים ברמה גבוהה וכמות קישורים נכנסים יש לו סיכוי גבוה להשיג SITELINKS.

ההמלצות משתנות רק בהיקף העבודה כאשר מדובר בתחום תחרותי, כלומר אם לקוח ישאף להשיג SITELINKS בביטוי תחרותי עליו להיערך להיקף פעילות רחב יותר מבחינת גודל האתר, כמות עדכוני תוכן שוטפת ועבודת קישורים. זה נכון שבביטויים עם תחרות נמוכה השקעה ממוקדת תוכל להוביל ל SITELINKS יותר בקלות מבעבר.

חשוב לזכור שבתהליך עלינו להיראות כאוטוריטות ולכן גם המקורות אליהם אנו מקשרים צריכים להיות אמינים וטובים וקשורים לתחום ועל ידי כך להגביר את הסיכויים לקבלת sitelinks.

איתי (איזינט) - התשובה המדוייקת היא "זה תלוי".

לינקים של עמודי אינדקס ("Index links") שכיח יותר לראות היום, אולם site links אמיתיים, הינם לינקים אשר מעידים כי גוגל רואה את האתר כאתר סמכות בהקשר לשאילתת החיפוש.

בכל מקרה, המלצותינו לא ישתנו בהקשר של השגת דירוג על מחרוזת תחרותית. לתפיסתנו, אופטימיזציה של האתר על מחרוזת תחרותית כרוכה בשילוב של הרבה פעולות שבסופו של יום הופכות אותו רלוונטי יותר עבור מחרוזת החיפוש.

ניר שי (נירמי) - זה קורה לבד, אני לא מתעסק בזה.
אני חושב שה- mini sitelinks החדש יחסית גורם גודש מיותר באיזור המודעה ואף מרחיק את הגולשים מלהקליק עליהם לעומת מודעות ברורת ונקיות יותר.

אני לא חושב שצריך לתכנן את האתר לפי ה- sitelink , גוגל הודיעו במפורש שלא נוכל לשלוט על כך, מלבד האפשרות שנתנו להסיר קישור מה- sitelinks באמצעות ה- webmaster tool .

אופיר (קומפיוקול) - SITELINKS זהו כלי מצוין להגברת ה- CTR ותפיסת שטחי נדל"ן עשירים יותר בעמוד תוצאות החיפוש. גוגל מתגמלת אתרים שהיא מצליחה (או חושבת שמצליחה) לאנדקס בצורה טובה בדמות הסייט לינקס וההמלצה העיקרית הנה לבנות היררכיה ברורה של קישורים ותפריטים על בסיס גוגל בונה את המפה.

לקריאת המשך הראיון, לחצו כאן
תוכן עניינים

מדריכים

לקוחותינו ממליצים

  • יד 2
  • אולגובס
  • כמה השוואת מחירים
  • וואלה גובס
  • דומיין דה נט
  • קוגל
  • נרשמים
  • פרידום
  • מורל צור
  • תגובות
/

מאמרים מומלצים

  • איך לנצח את גוגל ?
    ראיון בנושא קידום אתרים - בניית קישורים ומה שביניהם. איך תוכלו למצוא קישורים איכותיים לאתר שלכם ולהגיע לראש התוצאות ...
    בחירת מילות מפתח
    למילות או ביטויי המפתח שתבחרו חשיבות מכרעת על ההצלחה או הכישלון והבאת מבקרים לאתר. המטרה היא שגולשים ימצאו אתכם ...
  • החיפוש באינטרנט, לאן ?
    כיצד תתאימו את האתר שלכם לטרנדים החדשים של החיפוש בגוגל ? הצצה למגמות העכשוויות מתערוכת אסטרטגיות מנועי חיפוש בלונדון ...

צור קשר

שם
טלפון
דוא"ל
אתר
מהות הפניה
הערות
שאלות